fbpx

Mi várható 2021-ben a kerékpárpiacon? – Cube

A kerékpáripart teljesen felborította a koronavírus-járvány, egyre többen tapasztaltuk, hogy nem is olyan egyszerű a katalógusból kiszemelt kerékpárt megvenni vagy bizonyos alkatrészek beszerzése is komoly nehézségekbe ütközik. Sőt a nemzetközi sajtóban a 2021-es évre sem jósolnak sokkal jobb helyzetet. Ennek kapcsán megkerestük a hazai piac nagyobb szereplőit, hogy megkérdezzük náluk mi várható 2021-ben. Elsőként a Cube magyarországi forgalmazójával beszélgettünk.

 

A koronavírus-járvány következtében az elmúlt évben világszinten és hazánkban is megnövekedett a kereslet a kerékpárokra, ami komoly kihívás elé állította a gyártókat. Egyre többen szembesültünk azzal 2020-ban, hogy az adott kerékpár, amit kiszemeltünk már egyáltalán nem kapható, most télen pedig az alkatrészeknél visszatérő probléma, hogy bizonyos alkatrészek Európa szerte nem elérhetőek és a beérkezési idejük is több hónap lehet. Az előrejelzések szerint idén is hamar el fognak fogyni a 2021-es kerékpárok, és akár jelentős csúszások lehetnek a szállításban, emellett az alkatrészek beszerzése is nehézkes lehet, ami a kerékpárok szervizelését is megnehezíti.

-Nálatok mint a Cube kerékpárok magyarországi forgalmazójánál mi a helyzet, mennyire lesznek csúszások a szállításban, várhatóan sikerül majd kielégíteni a keresletet?

-A Cube márka forgalmazója a Velobike Kft tavaly a 2021-es modellévre minden eddigi évet meghaladó mennyiségben vett fel előrendeléseket a magyarországi Cube dealerektől. A Cube hasonlóan több nagy kerékpár gyártóhoz nagyon hamar felismerte, hogy a fogyasztási és felhasználási szokások drasztikusan meg fognak változni a világjárvány és annak következményei (lezárások, home office, stb) hatására, és az elsők között volt, aki nagy mennyiségben igyekezett biztosítani az alkatrész gyártóknál a kerékpárjai előállításához szükséges alkatrészeket. Ez azt is jelenti, hogy bár lesznek késések, de a Velobike Kft reményeink szerint összességében azért megfelelően tudja majd kielégíteni a kereskedői igényeket. Természetesen itt is, mint minden esetben előfordulhatnak olyan modellek, amikre a szokásosnál többet kell majd várni egy-egy esetben, illetve már most több olyan modell van, amit lehetetlenség lesz idén beszerezni. Bár a gyártó Németországban szereli össze a kerékpárokat, sok alkatrész érkezik a távol-keletről, ami jelen helyzetben nehézkes, és egyre drágul. A világjárvány hatással volt a konténer árakra és az üres konténer helyekre, ami a Cube-ot is érinti. A Cube tavaly júliusban telt be, már ami a teljes, közel 1 millió darabos gyártási kapacitásának lekötését illeti, így azt biztosan mondhatom, hogy az a kerékpár amit a kereskedők tavaly nem rendeltek meg, az már nem fog idén megérkezni.

A végére egy személyes megjegyzést engedj meg: édesapám 1978-ban befizetett egy kék Dacia személyautóra a Merkur-nál, amire akkor 6 év várakozási időt mondtak. 6,5 évvel később értesítették, hogy mehet átvenni az autót de a csepeli Merkur telepen derült ki, hogy az autó nem kék hanem bézs. Ott derült az is ki, hogy ha nem tetszik a bézs szín, akkor mehet vissza a sor végére újabb 6 évet várva az autóra. Pont ez a helyzet látszódik kirajzolódni a kerékpár piacon is. Ha van egy kerékpár a boltban, aminek jó a mérete, akkor azt meg kell venni még akkor is, ha nem jó a színe, mert nem lesz más…

 

A “Mi várható 2021-ben a kerékpárpiacon?” sorozatunk cikkeit itt olvashatjátok (folyamatosan frissítjük):

CUBE
KELLYS
SHIMANO

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.