fbpx

Scott 2015 az Eurobike kiállításon – kompromisszumok nélkül!

Milyen Nino Schurter bringája egy világkupa után? Mivel indul Julien Absalon öccse enduro versenyeken? A Scott-újdonságok mellett ezek is kiderülnek cikkünkből!

A Scott évről-évre az egyik legnagyobb és legérdekesebb standdal rendelkezik a friedrichshafeni kiállításon, idén sem kellett csalódnunk a felhozatalban. Modelljeik világszerte ismertek, a híresen alacsony tömeg és jó kezelhetőség mellett a versenysportban aratott sikereknek is köszönhetően.

A Scott cég hitvallása

A Scott cég hitvallása

Országúton az Orica GreenEDGE WorldTour gárdája, valamint a többszörös francia bajnok Sylvain Chavanel nevével fémjelzett IAM Cycling pro-kontinentális csapata is a svájci gyártó legjobb kerékpárjait nyúzza, Simon Gerrans most hétvégén nyert két WorldTour-versenyt Kanadában. A cross country világában Nino Schurter neve már összeforrt a 650B Scale és Spark modellekkel, azt viszont talán kevesebben tudják, hogy legnagyobb riválisa, Julien Absalon öccse, Rémy is Scott támogatott versenyző, enduro szakágban.

Scott támogatott versenyzők ruhái a vitrinben

Scott támogatott versenyzők ruhái a vitrinben

Triatlonban Sebastian Kienle révén érdekeltek, így összességében elmondhatjuk, hogy nincs olyan terület, ahol ne találkozhatnánk a világ elitjében Scott kerékpárokkal, ami a reklám mellett a fejlesztőknek is segít a termékek tökéletesebbé tételében, és ez szerencsére látszik is a felhozatalon.

Országút

Scott Foil 2015

Scott Foil 2015

Kezdjük a sort az aerodinamikus mezőnybringával. A Foil 2011-es bemutatása óta töretlen sikernek örvend. Fejlesztése során a legfőbb cél egy sík szakaszokra és sprintekre optimalizált kerékpár megalkotása volt. Az áramlási profilok számításához CFD szimulációt is használtak, megközelítőleg 20%-kal kevesebb a légellenállása egy hagyományos kör keresztmetszetű csövekből készülő országútihoz mérten. Mivel a légellenállás a sebességhez képest négyzetesen növekszik, azért kell egy stabil 30 km/h fölötti tempó, hogy ezt hatékonyan ki is tudjuk használni. Más kérdés, hogy a formák akkor is szemet gyönyörködtetőek, ha a funkciójuk álló helyzetben egyenlő a nullával. A fejcső alakja, az integrált nyeregcső bilincs és a támvillák látványnak sem utolsók.

Scott Foil Premium Di2

Scott Foil Premium Di2

A tervezésnél a középrész merevsége is kulcskérdés volt, ilyen szempontból is a Foil rendelkezik a legjobb adatokkal a Scott országútik közül. Bár a váz nem a legkönnyebb a maga 890 grammjával, a csúcsmodell Premium, Di2 Dura Ace szettel és magas peremes karbon Syncros felnikkel is UCI súlyhatár környékén mozog. A többi változat 2015-ben új színekben is kapható lesz majd.

Scott Addict SL

Scott Addict Premium SL

Az Addict maradt a mászásokat kedvelők álma, 1 kg-nál könnyebb vázszettel. Alapanyagot tekintve nincs változás, a Premium változat HMX-SL karbonja abszolút csúcstechnológia. A villa és a támvillák kialakításánál a kényelmet fontos szempontként vették figyelembe, ezek rezgéselnyelő képessége sokat segíthet rosszabb útburkolaton. A kiállításon Simon Gerrans Addict bringája is ki volt állítva, Di2 Dura Ace szettel és C35 karbon szingós kerekekkel, valamint SRM wattmérővel.

Scott Addict, Simon Gerrans kerékpárja

Scott Addict, Simon Gerrans kerékpárja

A komfort országútik népszerűsége egyre nő, nyilván a Scott sem akar lemaradni ezen a téren, így tavaly bemutatták a Solace modellt. A geometria kényelmesebb, felegyenesedett pozíciót tesz lehetővé a hosszabb távú, kevésbé kompetitív bringázásokhoz.

Scott Solace 2015

Scott Solace 2015

Az adatok bíztatóak, hiszen a vázszett tömege 1200 gramm körül mozog, úgy, hogy a középrész táján merevebb a váz, mint a CR1. Jövőre újdonságként jelennek meg a tárcsafékes változatok, 15 mm-es átmenő tengelyes papucsokkal. Egyrészt merevebb a kapcsolat az agy és a villa/váz között, másrészt nem kell küzdeni, mint egy gyorszáras rendszernél, hogy pontosan ugyanoda tegyük vissza a kereket, mint ahonnan kivettük.

Scott Solace 15 Disc, átmenő tengelyes első aggyal

Scott Solace 15 Disc, átmenő tengelyes első aggyal

A kedvezőbb árú karbon CR1 és az alumínium vázas Speedster modellek új színekkel szállnak harcba a vásárlók kegyeiért.

Scott Speedster 2015

Scott Speedster 2015

Időfutam és triatlon vonalon új a Plasma 4 és Plasma 5 is. Utóbbi igazi vadászgép az óra ellen, sőt Sebastian Kienle neonsárga-szürke Eb-győztes gépe még tovább fokozza ezt az érzést bennünk.

Scott Plasma 5, Sebastian Kienle triatlon gépe

Scott Plasma 5, Sebastian Kienle triatlon gépe

A Profile Design mérnökeivel közösen kifejlesztett fejcső toldalék italtartóként funkcionál és a felsőcsőre is felszerelhető egy „doboz”, amibe akár 8 energiaszelet is belefér. A fékek elöl a villába, míg hátul a vázba vannak rejtve a jobb légellenállás érdekében. A vázszett, a fentebb említett triatlonos kiegészítő elemek nélkül legálisan használható UCI versenyeken is.

A Profile Desings aerodinamikus ivótartály

A Profile Desing aerodinamikus ivótartály

Kétféle kormányszár pozíció közül lehet választani, az alacsonyabb inkább időfutamra, míg a magasabb és komfortosabb főleg Ironman versenyekre ajánlott. A Plasma 4 a nagytestvér olcsóbb, kevesebb radikális újdonsággal felszerelt változata.

MTB

Scott Scale 900 SL

Scott Scale 900 SL

A Scale évek óta az egyik legjobb merevfarú MTB a piacon. A kétezres évek közepén ilyen vázakra épültek a legkönnyebb montik világszerte, akkor még V fékekkel. Jó pár változást élt meg azóta a széria, már csak 27,5”-es és 29”-es kerékméretű modellek kaphatóak, evidens, hogy kizárólag tárcsafékekkel, de a minőség változatlan maradt. Szakítottak az egy időben népszerű integrált nyeregcsöves megoldással is, a 650B kompatibilis váz 31,6 mm-es, míg a 29”-es 34,9 mm-es átmérőjű hagyományos nyeregcsöveket fogad. Az IDS-SL papucs használhatóság tekintetében szinte egyedülálló, mert mind átmenő tengelyes, mind hagyományos gyorszárakkal használható nagyobb átalakítás nélkül, sőt akár „Direct Mount” Shimano hátsóváltót is rakhatunk rá.

Scott Scale 700 RC

Scott Scale 700 RC

A nagykerekű Scale 900 széria modelljeit inkább a magasabb embereknek és maraton versenyzőknek ajánlja a gyártó, míg a 27,5”-es 700-as sorozat az alacsonyabb bringásoknak és a cross country versenyzőknek javasolt. A legkönnyebb gép mindössze 8,5 kg, de rengeteg változat lesz kapható karbon vagy alumínium vázzal, teljes XTR szettől kezdve egészen a Deore alkatrészcsaládig.

-kedvezőbb árú alumínium vázas Scott Scale modellek

Kedvezőbb árú alumínium vázas Scott Scale modellek

Az összteleszkópos Spark modell idén többször bizonyított XC világkupa versenyeken, a kiállításon Nino Schurter windhami győztes kerékpárját tekinthettünk meg, úgy, ahogy annak idején célba ért.

Scott Spark, Nino Schurter windhami világkupán győztes kerékpárja

Scott Spark, Nino Schurter windhami világkupán győztes kerékpárja

650B kerekek, teljes SRAM XX1 szett, XX fékekkel, karbon DT villa, rugóstag és kerekek, valamint karbon Ritchey kiegészítők alkotják a svájci versenyző gépét. Ami meglepő, hogy milyen apró mintázatú Dugast szingó került fel a kerekekre, bár nyilván szárazon ezeknél jobb tapadású gumi jelenleg nem létezik, főleg úgy, hogy 1,5 bar alatti nyomáson is lehet használni őket. Schurter kedveli az alacsonyan levő kormányt, ezért a negatív stucni és a lefelé hajló kormány mellett még a kormánycsapágy felső csészéjét is kiszedette.

Scott Spark 700 RC

Scott Spark 700 RC

A Spark is 27,5”-es és 29”-es változatokban kerül a boltokba, előbbi 120 mm, utóbbi 100 mm rugóúttal hátul. A geometriát változtató, rugóstag bekötésénél átfordítható betét marad, viszont kicsit átalakult az alsócső a kulacs könnyebb elérhetősége érdekében. Tavaly a Fox mérnökeivel közösen új rugóstagot fejlesztettek a Scott tervezői, amit idénre tovább finomítottak. A Nude CTCD (Climb – Traction Control – Descend) három fokozattal rendelkezik, egy a mászáshoz, egy köztes, kvázi „Propedal” és egy pedig a lejtőzéshez. A Twinloc kar egyszerre vezérli a teleszkópot és a rugóstagot is.

Scott Spark 700 Ultimate Di2

Scott Spark 700 Ultimate Di2

Létezik egy különleges, elektromos alkatrészekre kihegyezett változat is, Ultimate Di2 néven. A Fox legújabb iCTD rendszer és a 2015-ös XTR Di2 szett egy közös akkumulátoron osztoznak, ami a nyeregcsőben kapott helyet.

Scott Genius 900

Scott Genius 900

A trail és all-mountain felhasználásra szánt Genius ugyancsak négyforgáspontos hátsó felfüggesztési rendszert használ, akárcsak a Spark. A nagykerekű változat 130 mm-t, míg a 27,5”-es 150 mm-t mozog, és itt sem hiányozhat a geometriát megváltoztatni képes kis lemez. Jövőre még karbon vázzal készül a Scott, tag nélkül pont sikerült a 2 kg-os lélektani határon belülre kerülniük. Apró, de nagyon hasznos részlet az új, állítható láncterelő.

Scott Genius LT 700 Tuned

Scott Genius LT 700 Tuned

A Genius LT az igazi enduro bringa a Scott kínálatában, kizárólag 650B kerekekkel készül, és 170 mm-t rugózik hátul. Ahogy a többi karbon váz, ez is belső kábel elvezetéssel rendelkezik. A tökéletességet csak fokozza az új Fox 36 Float CTD teleszkóp, ami kifejezetten a Genius LT karakteréhez lett hangolva és természetesen kompatibilis a háromállású Twinloc karral.

Scott Genius LT Tuned, Rémy Absalon bringája

Scott Genius LT Tuned, Rémy Absalon bringája

Rémy Absalon Enduro World Series futamot is megjárt gépe Suntour villával volt szerelve, de érdekes módon nem a csúcs Auron, hanem az eggyel olcsóbb Aion teleszkóp díszelgett benne. Elképzelhető, hogy tesztelés miatt került a bringába, mert egyébként teljes 2015-ös XTR szettet használ a fiatalabbik Absalon testvér is. A gyári Scott láncvezető mellett biztos ami biztos alapon felkerült még egy a láncvilla aljára is.

Scott Gambler 2015

Scott Gambler 2015

A legnagyobb újdonságok jövőre freeride és DH vonalon várhatóak. A Gambler alapanyaga marad alumínium, de 2015-re gyárilag 650B kerekekkel lesz kapható, azonban a megszokott kisebb kerekekkel is használható! Ha röviden kéne összefoglalni a tulajdonságait, kimerülne annyiban, hogy minden állítható. Egyrészt ugye a kerékméret, ettől függetlenül a középcsapágy magassága, a láncvilla hossza és a fejcsőszög is. Változott a himbarendszer is, amitől az érzékenység is javult.

Scott Voltage FR

Scott Voltage FR

Míg a Gambler downhill világkupa versenyekre készült, az új Voltage FR inkább a freeride fenegyerekeit célozza meg. Teljesen más a felfüggesztés elve, de ennél is használható 26”-os és 27,5”-es kerék is, 170 – és 190 mm között állítható a rugóút, továbbá állítható a láncvilla hossza és a fejcsőszög is.

Scott Big Ed

Scott Big Ed

A trendeket nézve biztosak voltunk benne, hogy jövőre a Scott is készít fatbike bringát, így nem ért minket nagy meglepetés. A Big Ed alumínium vázas, Rock Shox Bluto teleszkóppal és 80 mm széles Syncros felnikkel várja élményt kereső gazdáit.

Scott Sub Speed 10

Scott Sub Speed 10

Ha túléljük a hétvégi zúzásokat, a hét közben is sokszor jól esik a városban gurulgatni. Ilyenre kevesebb alkalmasabb és stílusosabb masina van, mint egy szíjhajtásos, agyváltós, gyáris sárvédős darab. Mondjuk a Scott Sub Speed 10 zöld színben tökéletes. Nem kell izgulni, nem lesz olajos a nadrág szára.

Scott Contessa Genius

Scott Contessa Genius

Nagy gyártóhoz méltó módon a Scott hatalmas figyelmet szentel a kifejezetten nők számára készített bringáknak. MTB vonalon a Contessa Spark és Scale részletei direkt a női anatómiához lettek igazítva, csak 27,5”-es kerékméretben kaphatóak. Országúton a Contessa Solace jelenti a csúcsot, a férfi modell minden előnyével, direkt hölgyekre szabva.

Scott Contessa női országúti kerékpárok

Scott Contessa női országúti kerékpárok

Szerintem általában a gyerek kerékpárok színe és összképe az, ami meggyőzi a szülőket, nos a Scott ezen a téren zseniálisat alkotott a Nino Schurter dizájnos Scale Junior sorozattal. Nyilván rengeteg egyéb típus is szerepel a palettán.

Scott Scale gyerekbringák, Nino Schurter dizájnnal

Scott Scale gyerekbringák, Nino Schurter dizájnnal

Azért, hogy teljes legyen a kép, nemcsak a bringák, de a ruházat terén is széles a kínálat a Scott háza táján, különböző összeillő szettek közül is válogathatunk.

További képek:

Magyarországi Scott információk: Biker.hu

(X)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.