fbpx

Milyen e-MTB-okat vehetünk a Decathlonban?

Az elektromos rásegítéses MTB-ok nyugaton már uralják a piacot és hazánkban is egyre népszerűbbek, sokan vesznek pedelec montit a hagyományos változat helyett vagy mellé. A Decathlon is komoly energiát fektetett ennek a szegmensnek a fejlesztésébe az elmúlt években, melynek eredményeképpen már egy teljes e-MTB palettával rendelkezik a népszerű sportáruházlánc, melyet most bemutatunk nektek.

A Decathlont nem igazán kell bemutatni senkinek, mindenki számára ismerősen cseng ez a név. A francia sportáruházlánc nagyon régóta árul kerékpárokat, sőt kevesen tudják, de eredetileg kerékpáráruházként kezdték. A kínálatukban megtalálható mindenféle kerékpár, ott vannak a versenysportban országúti és MTB vonalon is, de a szabadidős, túra és városi biciklik is a palettájuk részét képezik, hiszen ezekre van a legnagyobb kereslet. Folyamatosan fejlesztenek, reagálnak a piaci igényekre, ezért az elmúlt pár évben e-bike fronton is nagy lépést tettek és megjelentek egy teljes e-MTB flottával. Ezekből a modellekből legutóbb éppen a Rockrider E-FEEL 700S-t teszteltük, mely kategóriájában egy nagyon jó ár-érték arányú e-MTB. Ezúttal pedig bemutatunk nektek még néhány szerintünk mindenképpen említésre méltó e-MTB-ot a Decathlon kínálatából.

Rockrider E-EXPL 700

E-MTB 1 millió forint alatt!
Az E-EXPL 700 egy merevfarú e-MTB, ahol gondosan figyeltek a tervezéskor, hogy a kerékpár ára ne lépjen át egy szintet, de ez ne menjen a használhatóság (minőség) rovására, azaz a Decathlontól megszokott jó ár-érték arányt hozza a bringa. A tervezők a Brose Drive T motorját választották a bringába, ami 70 Nm nyomatékra képes, ezzel a rásegítéssel a kemény emelkedőkön is gond nélkül fel lehet menni, és ha valaki nem ismerné ezt a motor márkát nekik elmondanám, hogy a világ legnagyobb márkáival is együtt dolgozik. Az akár 85 km-es hatótávban a 630 Wh-s integrált akkumulátor is kulcsszerepet játszik, amit oldalról lehet kivenni az alsócsőből. Kapható hozzá külön egy külső 360 Wh-s akku is, amivel még nagyobb távot tudunk megtenni egy töltéssel. A Decathlon Ride alkalmazással kompatibilis a rásegítési rendszer, mellyel személyre tudjuk szabni a rendszer működését.

A kerékpár elejében egy X-FUSION RC32 teleszkóp található, mely 130 mm-t rugóúttal rendelkezik. Állítható rajta a kompresszió- és a visszaút csillapítás is és levegő ráfújással tudjuk a rugózás keménységét állítani. A lapos fejcsőszöggel párosítva ez a villa a meredek lejtőkön elég sok akadály leküzdésére elég.

A váltás és a hajtás a Microshift Advent X sorozatának elemeiből épül fel, 1×10-es rendszer, megbízható és segít alacsonyan tartani a bringa árát. A Tektro M530-as hidraulikus tárcsafékek szintén teszik a dolgukat, elöl-hátul 180 mm-es méretben. A többi alkatrész szinte kivétel nélkül Rockrider, amik mind hibátlanul ellátják a funkciójukat, de mivel nem drága márkák termékei hanem saját márkásak, ezért jótékony hatással vannak a kerékpár árára. A dropper nyeregcsövet emelném ki, ami jó példa arra, hogy nem kell valaminek egy prémium márka termékének lenni, hogy hibátlanul működjön.

Az E-EXPL 700-at a Decathlon enyhén technikás terepre ajánlja, ami szerintem nem feltétlenül állja meg a helyét, mert ezzel a felszereltséggel ebben a merevfarú e-montiban több van, nem szimplán egy túra e-MTB, hanem megfelelő kezekben a nehezebb terep is bevállalható vele.

További információkat az E-EXPL 700-ról ide kattintva találsz.

Rockrider E-EXPL 520S

Ha keményebb terepre vágyunk, ahová már a fenti merevfarú e-MTB kevés akkor az E-EXPL 520S jó választás lehet számunkra. Az elöl-hátul 140 mm rugóút már sok helyre elég és a kerékpár kényelmén is jelentősen javít. Az összteleszkópos vázon és a hosszabb rugóúton kívül az E-EXPL 520S akár lehetne az E-EXPL 700 nagytestvére, ugyanis a felszereltsége nagyon hasonló az említett kerékpáréhoz. Ugyanúgy a Brose Drive T 70 Nm-es motorja található benne, ami 4 kerékpáros és egy 1 gyalogos üzemmódban segíti a pedálozást, melyhez egy 500 Wh-s akkumulátort választottak, ami a gyári adatok szerint akár 80 km-es hatótávra is elegendő.

A 140 mm-t mozgó X-FUSION MCQUEEN R teleszkóphoz egy X-FUSION PRO R rugóstagot társítottak, mindkét rugózó egységen csak a visszaút csillapítás állítható, viszont ilyenkor azt kérdezném, hogy ki az aki egy e-bike-on szokta lockolni a teleszkópokat, mert én például biztosan nem. Szóval a többségnek elegendő lesz ez az állíthatóság.

A váltás és a hajtás elemeit már a fent említett a Microshift Advent X sorozat tagjai adják, melyek 1×10 sebességek. A Tektro M276 hidraulikus tárcsafékei felelnek a kerékpár megállításáért, amik a 203 mm-es tárcsákkal kiegészítve határozott fékerőre képesek. A többi elem szinte mind Rockrider feliratos, azaz a Decathlon saját márkájának terméke, melyek a bringa jó ár-érték arányában fontos szerepet játszanak.

További információkat az E-EXPL 520S-ről ide kattintva találsz.

Rockrider E-EXPL 700S

Eggyel továbblépve a Decathlon e-MTB kínálatában az E-EXPL 700S-t találjuk, ami azonos vázra épül, mint az E-EXPL 520S, viszont itt már márkásabb és minőségibb teleszkópokat kapunk, és a váltás, valamint hajtás elemei is már a Shimano termékeiből kerülnek ki. A 70 Nm-es Brose Drive T maradt az 500 Wh-s akkumulátorral, ami teljes egészében megegyezik a fent bemutatott két kerékpáréval. Egy dolgot még nem írtam le erről a rendszerről, ami nem más, mint a kijelző, mely úgy van elhelyezve a kormányon, hogy eséskor nehezen tudjuk letörni.

Az egyik nagy előrelépés az E-EXPL 700S-nél az Rockshox 35 Silver R villa, melyben a kerékpár méretétől függően található lágy, közepes, vagy kemény acélrugó. A rugóstagot illetően is a Rockshoxra szavaztak a tervezők, hátul egy Deluxe Select Coil (szintén acélrugós) teljesít szolgálatot. Mindkét teleszkóp jól bírja a kiképzést, keményebb terepen is nyugodtan bevethetjük őket.

Az E-EXPL 700S-t Shimano Deore váltás és hajtásrendszerrel vértezték fel, mely 1×10 sebességes és LinkGlide rendszerű, amit kifejezetten e-bike-okra terveztek, melynek köszönhetően lassabban használódik el, mint az elődjei (a különböző HG változatok). A fékeket ennél a modellnél is a Tektro szállítja, az M530 hidraulikus tárcsafékek 203 mm-es tárcsákkal párosítva komoly fékerőt jelentenek.

A kiegészítők között itt is csupa Rockrider felirattal találkozunk, melyek szinte egytől-egyig megegyeznek a fenti modellek alkatrészeivel.

További információkat az E-EXPL 700S-ről ide kattintva találsz.

Rockrider E-FEEL 900S

A Decathlon kínálatában az E-FEEL szériába már az igazán komoly összteleszkópos e-MTB-ok tartoznak, melyekkel nyugodtan bevállalhatjuk a keményebb, technikás lejtőket is, nem a kerékpár lesz a szűk keresztmetszet. A Franciaországban tervezett és Kanadában gyártott vázakra épített 160/150 mm mozgó E-FEEL e-bike-ok erősek és a trail geometriájuknak köszönhetően nagyon jól kezelhetőek a meredek ösvényeken is. Legutóbb éppen a sorozat legkedvezőbb árú modelljét az E-FEEL 700S-t teszteltem, ami elnyerte a tetszésemet. Az E-FEEL 900S már a nevéből adódóan is sejthető, hogy a tesztelt modellnél többet tud, hiszen a 900-as modellek jelentik a Decathlonnál a top termékeket, bár éppen itt kivételesen még található felette egy modell.

Az E-FEEL 900S egy felső kategóriás motort kapott a tervezőktől a Shimano EP801 személyében, ami a 85 Nm-es nyomatékával komoly segítséget jelent az emelkedőkön, sőt helyenként érdemes visszavenni a rásegítést egy alacsonyabb fokozatba, mert brutális erő van ebben a motorban a legerősebb üzemmódban. Az energiaellátásról egy 630 Wh-s akkumulátor gondoskodik, mellyel a gyártó adatai szerint akár 90 km-es hatótáv is elérhető. Egy LCD kijelző is jár a Shimano rendszeréhez, amit „atombiztos” helyen találunk a kormány belső felén, így eséskor sem kell félnünk, hogy letörik a drága alkatrész.

A teleszkópokat is úgy választották az E-FEEL 900S-nél, hogy egyrészt a keményebb felhasználást is zokszó nélkül bírják, másrészt a köves, gyökeres nehéz terepet kivasalják, ezért került a bringa elejébe egy 160 mm-t mozgó Rockshox DOMAIN RC villa, ami 38 mm-es becsúszókkal rendelkezik és állítható rajta a visszaút- és az alacsony sebességű kompresszió csillapítás. A vázba pedig egy levegős Rockshox DELUXE SELECT rugóstag került.

A váltót sem aprózták el ennél a modellnél, ugyanis Shimano CUES LinkGlide Di2 11 sebességes rendszert kapunk hozzá, tehát nemcsak a kerékpár elektromos, hanem a váltó is. Egy gombnyomás és máris vált a váltó, de ezenfelül rendelkezik AUTOSHIFT és FREESHIFT funkciókkal is, azaz képes magától váltani, valamint gurulás közben tekerés közben is tud váltani. Elöl 34-es lánckereket találunk, míg hátul egy 11-50-es sort, mellyel az egész meredek emelkedőkön is fel tudunk menni, pontosabban csak az ügyességünk szab ennek határt, nem a kerékpáron fog múlni, hogy hol tudunk vele feltekerni. Fékekből is izmos darabok járnak az E-FEEL 900S-hez, a TRP TRAIL EVO hidraulikus tárcsafékek 4 dugattyúsak féktestenként, amik már az extrém használatot is jól bírják.

A többi alkatrész ennél a modellnél is szinte mind saját márkás Rockrider, ami jól mutatja, hogy mennyire jó minőségűek ha egy ilyen kaliberű kerékpárra is ezeket szerelik fel.

További információkat az E-FEEL 900S-ről ide kattintva találsz.

Rockrider E-FEEL 900S Team Edition

Már említettem eggyel feljebb, hogy a paletta csúcsát nem az E-FEEL 900S jelenti, hanem található felette még egy modell, ami azoknak készül, akik mindenből a legjobbat szeretnénk, ez a modell nem más mint az E-FEEL 900S Team Edition. A rásegítés megegyezik a 900S-sel, ugyanúgy Shimano EP801 motor található benne 630 Wh-s akkumulátorral, ennél egyébként is nehéz lenne jobbat választani. Viszont a rugózás, a váltás és a kerekek magasabb szintet képviselnek benne.

Előre egy 160 mm-t mozgó Rockshox ZEB Ultimate villa került, ami agyonállítható és minden földi jóval el van látva, tökéletes társ azoknak, akik különböző durva terepeken bringáznak, míg hátra egy Rockshox SUPER DELUXE ULTIMATE rugóstag került, amin szintén szinte mindent tudunk állítani, azaz pontosan be tudjuk lőni az adott terepre.

A váltást a Shimano XT HyperGlide Di2 12 sebességes rendszere végzi, ami szintén elektromos és a gyors váltáson felül FREESHIFT funkcióval is ellátták, mely segít lejtőzés közben is váltani amikor éppen nem teker a bringás. A TRP TRAIL EVO 4 dugattyús tárcsafékei állítják meg az E-FEEL 900S Team Editiont is, akárcsak az eggyel alatta található 900S modellt. A kerekek kaptak még jelentős upgrade-et, a SUN kerekeket MAVIC E-DEEMAX S-re cserélte ennél a modellnél a Decathlon, amiket kifejezetten e-MTB-hoz tervezték.

További információkat az E-FEEL 900S Team Edition-ről ide kattintva találsz.

Legközelebb a városi, túra és cargo bringákat fogjuk nektek bemutatni a Decathlon e-bike kínálatából.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo