fbpx

E-bike-ok a Decathlonban: Városi, cargo és túra modellek

Az elektromos rásegítéses kerékpárok a legnagyobb változást a városi közlekedésben és a túrázóknál jelentették, kisebb erőfeszítéssel nagyobb távokat tudunk megtenni ezeknek a bicikliknek a nyergében, akár izzadás nélkül el tudunk jutni a munkahelyünkre velük, a teherszállításra alkalmas változatokkal a bevásárlását el tudjuk intézni vagy a gyerekeket el tudjuk vinni az iskolába, míg a túra modellekkel a napi letekerhető táv nő még jelentősen és persze az emelkedők is könnyebben leküzdhetőek lesznek. A Decathlonban széles kínálatot találunk a fenti kerékpárokból, ezért mindenképpen érdemes benéznünk oda ha e-bike vásárláson törjük a fejünket, ráadásul a francia sportáruházláncnál megszokott jó ár-érték arány mellett tudjuk ezeket a kerékpárokat is megvásárolni.

Szinte az összes kerékpártípusból kapható már elektromos rásegítéses változat, a MTB-októl a trekkingeken át a városi kerékpárokig mindenhol megtalálható az a „kis plusz”, ami könnyebbé és élvezetesebbé teheti a bringázást a felhasználója számára. A Decathlonnál is gőzerővel fejlesztenek, hiszen az elektromos eladások nyugaton már túlszárnyalják a hagyományos változatokat, ezért egyre nagyobb kínálattal találkozhatunk a sportáruházlánc üzleteiben és a weboldalán.

Milyen e-MTB-okat vehetünk a Decathlonban?

Az előző cikkünkben az e-MTB-okat mutattuk be a Decathlonból, azt a szegmenst, ahol az elektromos rásegítéses rendszerek csúcstermékei találhatóak, melyekkel már a legnagyobb hegyeket is könnyedén meghódíthatjuk és a legdurvább lejtőket is tudjuk teljesíteni. Viszont a Decathlonnál is tudják, hogy a terepen túl is van élet, ahol jól jöhet a segítség, például a napi közlekedésben a pedelecek óriási segítséget jelenthetnek dombosabb terepen, de még síkon is nagyban megkönnyíthetik az életünket, főleg ha csomagot vagy másik embert is szállítani akarunk. Ezzel elérkeztünk oda, amit itthon még csak kevesen mernek kimondani, de akár autót is tudunk egy jó elektromos rásegítéses cargo biciklivel (e-cargo) helyettesíteni. De városon kívül a hétvégi túrák során a kicsit szerényebb fizikai állapotban lévő embereknek is jól jön az e-bike segítsége, melynek köszönhetően nem lesz rémálom mondjuk a Bubán lejutni a Velencei-tóig Budapestről.

Nézzük milyen e-bike-ok közül választhatunk a Decathlonban!

Rockrider E-Actv 500

Ha egy mindenes e-bike-ot keresünk, amivel hétvégente el tudunk menni túrázni, a hétköznapokon pedig városi bringaként tudjuk használni akkor az E-Actv 500-ra mindenképpen érdemes egy „pillantást” vetni. Az E-Actv 500-at jó ár-érték arányának köszönhetően biztosan sokan kedvelni fogják, felszereltségében már az a szint, ami a napi használatot is sokáig bírja és a középmotoros kivétel miatt élmény a használata. A rásegítésről a Yamaha PW-C2 motorja gondoskodik, mely maximálisan 55 Nm nyomatékra képes, ez a felhasználást tekintve bőven elegendő hiszen az E-Actv 500-zal nem fogunk kemény terepen meredek falakat megmászni. 504 Wh-s akkumulátort kapunk a kerékpárhoz, melyet az alsócsőbe helyeztek el, ami így egyrészt védett helyen található, másrészt a kerékpár külseje számára is előnyösebb. Többféle rásegítési üzemmód közül tudunk választani, attól függően hogy mennyi extra erőre van szükségünk. A gyári adatok szerint a legalacsonyabb rásegítési üzemmódban akár 150 km-t is tudjuk használni a kerékpárt és a gyári töltővel a töltés 7 órába telik, de kapható hozzá erősebb töltő is, illetve a hatótáv megnövelhető kiegészítő akkumulátorral így akár egy Balaton kör is teljesíthető az E-Actv 500-zal. Az elöl-hátul található világítás is az e-bike akkumulátorára van kötve, amiket a kormányon található távirányítóról tudunk bekapcsolni.

Kétféle vázzal érhető el az E-Actv 500, egy alacsony átlépési magasságúval és egy normál vázkialakításúval, az e-bike-oknál az előbbi kezd egyre jobban elterjedni, mert sokkal könnyebb felszállni ennél a megoldásnál a kerékpárra, sőt ha még csomagok vagy gyerekülés is van hátul akkor a normál kialakítás nem túl praktikus. Az E-Actv 500 váza sportos, de kényelmes geometriával rendelkezik, ami egész tág határok közt személyre szabható az állítható kormányszárnak köszönhetően. A kerékpár elejében egy Suntour SF15 NEX-E25 teleszkópot találunk, ami 63 mm rugóúttal rendelkezik, egy egyszerű villa, de a felhasználást tekintve ennél nincs szükség többre, az úthibákat és a kátyúkat ki fogja mozogni.

A váltás és a hajtás elemeinek kiválasztásánál figyeltek arra, hogy a kerékpár ára alacsonyan maradjon, de ez a használhatóságot ne befolyásolja, így került az E-Actv 500-ra Microshift Acolyte 8 sebességes váltó, ami a szélesebb hajtáselemek miatt nagyobb futásteljesítményt biztosít. Ezt még megtoldották egy 38-as első lánckerékkel, amihez egy olyan lánckeréksort párosítottak, amin 12 sebességes a legkisebb lánckerék, ezek az alkatrészek is jótékony hatással lesznek a hajtás élettartamára. A tervezők a TEKTRO T280 hidraulikus tárcsafékeit választották a kerékpárra, amik bőven elegendő fékhatást biztosítanak a felhasználást tekintve. A kerekek erősek, jól bírják a hazai utakat, gumiból pedig egy aszfaltra és könnyebb földutakra alkalmas gumikat találunk az E-Actv 500-on.

Kitámasztóval, sárvédővel és világítással szerelik gyárilag az E-Actv 500-at, és ha szeretnénk városban is használni vagy csomagos hosszabb túrákat megtenni vele akkor praktikus lehet venni hozzá egy csomagtartót is, amiből árulnak kifejezetten ehhez a kerékpárra valót.

További információkat az E-Actv 500-ról ide kattintva találsz.

Rockrider E-Actv 100

A Decathlonnál jellemzően minden sportnál található olyan termék ami az adott sporttal ismerkedőknek szól, ezek a belépő kategóriás termékek mind a „100”-as névre hallgatnak. A fent bemutatott E-Actv 500-nak is van 100-as párja, az E-Actv 100, ami szerényebb paraméterekkel bír, de cserébe jóval kevesebbe is kerül. Ezt az e-bike-ot azoknak ajánlják, akik még nem tették le a voksukat a rendszeres e-kerékpáros túrázás mellett, hanem egyelőre csak ízlelgetik ezt a szabadidős tevékenységet. Mindenki számára érthető, hogy jobb egy ilyen modellel kezdeni, mint kétszer ennyit kifizetni egy e-bike-ért, amit végül lehet nem is használunk. Akinek pedig bejön a bringázás az utána vehet magának egy jobb, nagyobb tudású kerékpárt.

Az E-Actv 100 is elsősorban azokat szólítja meg, akik szívesen túráznak kerékpárral hétvégente (vagy a nyaralás alatt), de akár hét közben a városban is közlekednének biciklivel. A kedvező ár érdekében egy hátsó agymotor biztosítja a rásegítést ennél a modellnél, mely 45 Nm nyomatékra képes. Az energiát hozzá az alsócsőbe integrált 356 Wh-s akkumulátor adja, amiről a kerékpáron található lámpák is működnek, egy teljes egységet alkotva a rásegítési rendszerrel, melynek a vezérlőjéről a lámpák is bekapcsolhatóak. 3 rásegítési üzemmód közül tudunk választani, a legalacsonyabb üzemmódban használva akár 70 km-t is meg tudunk tenni az E-Actv 100-zal.

A felszereltséget megnézve csupa saját márkás alkatrésszel találkozunk, melyek segítenek az E-Actv 100 árát alacsonyan tartani. A 6 sebesség mellé mechanikus tárcsafékeket kapunk, a kerekek erősek, a gumik pedig az aszfalton kívül bírják a könnyebb földutakat is. Gyárilag sárvédőkkel és lámpákkal szerelik, de érdemes hozzá kitámasztót is venni, illetve a túrákhoz és a városi használathoz egy csomagtartó is jól jöhet. Az utóbbiból kompatibilis a legtöbb piacon kapható modellel, de a Decathlon is kínál hozzá erős, kifejezetten az E-Actv vázakhoz fejlesztett csomagtartót. Alacsony átlépésű és normál vázzal is kapható.

További információkat az E-Actv 100-ról ide kattintva találsz.

Elops LD 500E

Egyre többen jönnek rá, hogy kerékpárral sok esetben könnyebb és gyorsabb közlekedni városban, mint autóval, ráadásul az e-bike-ok megjelenése óta az izzadásmentes átlagsebesség is megnőtt és az emelkedők sem okoznak már kihívást. A Decathlon ezeknek az embereknek tervezi az elektromos rásegítéses városi kerékpárjait Elops LD modellcsalád néven. A család középkategóriás tagja az LD 500E ár-érték arányban emelkedik ki, a kedvező ár miatt nincs rajta feleslegesen drága alkatrész, de minden teszi a dolgát. Rásegítésként egy 45 Nm-es hátsó agymotor került a kerékpárba, melyhez egy 504 Wh-s akkumulátor biztosítja az energiát. Városi közlekedéshez nem kell ennél több, kényelmesen el tudunk vele jutni A-ből B-be, még a fővárosban is. A gyári adatok szerint akár 115 km-t is meg tudunk tenni egy töltéssel ha gazdaságosan használjuk. 3 rásegítési üzemmód közül választhatunk, plusz található benne egy séta üzemmód toláshoz.

Az LD 500E váza alumíniumból készül, míg elöl egy acélvilla található benne. A kerékpárt kb mindennel felszerelték, ami a városban szükséges lehet, van rajta csomagtartó, sárvédő, kitámasztó és világítás is, ami szintén a hajtást segítő akkuról megy. A csomagtartó az összes Elops táskával kompatibilis és 27 kg-ig gyerekülést tehetünk a csomagtartóra. Váltóból egy egyszerű darabot találunk rajta, a Microshift 8 sebességes rendszere széles áttételtartományt biztosít, ami a városi használathoz bőven elegendő lesz. Hidraulikus tárcsafékek felelnek azért, hogy bármikor meg tudjunk állni a forgalomban a bringával. Gumiból egy aszfalton jól guruló, de erős, jó defektvédelemmel rendelkezőt választottak a kerékpárra, hogy ne legyen problémánk a városban a gumival.

További információkat az Elops LD500E-ről ide kattintva találsz.

Btwin elektromos cargo bike – F900E Family

Nyugat-Európában már rengeteg e-cargo kerékpárral lehet találkozni, nagyon sokan ezekkel a bringákkal járnak bevásárolni, ezekkel viszik a gyerekeket az óvodába, az iskolába, azaz teljesen kiváltják vele a hétköznapi városi közlekedést. Egy e-cargo képes folyamatosan haladni a kerékpársávban, nem áll a dugókban, azaz gyorsabban lehet vele haladni, mint egy autóval, főleg ha leszűkített belvárosi utakról van szó, és nem mellesleg környezetkímélőbb, mint egy belsőégésű motorral hajtott jármű.

A Decathlon kínálatában is találunk elektromos cargo bike-okat, ráadásul nem is akármilyeneket, az F900E Family ahogy a nevéből is sejthető egy egész család szállítására elég. A kerékpár súlyán felül maximum 184 kg a terhelhetősége, akár 4 gyereket is tudunk vele szállítani, de más nehéz csomagok szállítására is alkalmas. Az első „dobozba” 3 gyerek fér el, melynek 101 kg a terhelhetősége, ebből kiszámítható, hogy elég nagy gyerekeket is el tudunk vinni (bár egy 40 kg-os gyerek általában már magától is képes közlekedni kerékpárral). Elöl mindegyik ülőhelynél 5 pontos biztonsági öv fogja a gyerekeket, ami garantálja, hogy nem fognak kirepülni a gyerekek az ülésből. Az első boxon ajtó található, amin keresztül a gyerekek be tudnak szállni, és az esővédőnek köszönhetően nem áznak el utazás közben. Különböző rekeszek is találhatóak elöl, ahol zárat, sisakot és egyéb tárgyakat tudunk tárolni. A 4. gyermeket hátul, a csomagtartón tudjuk szállítani, melynek a terhelhetősége 27 kg.

Mivel e-cargoról beszélünk ezért fontos megemlíteni, hogy a rásegítést egy BROSE S Mag motor 90 Nm nyomatékkal adja, ami a nagy tömeg mellett is kellő nyomatékot tud biztosítani. Az energiáról pedig egy 630 Wh-s akkumulátor gondoskodik. 4 rásegítési mód közül tudunk választani, a 0. módban nincs rásegítés, az 1.-ben 60 %-ot segít a motor, a 2.-ban  240 %-ot, a 3.-ban pedig 410 %-ot. Az utolsó elég komoly segítséget jelent, még megpakolva is feltol a meredek emelkedőkön. A hatótáv természetesen függ a tömegtől, de átlagosan maximum 80 km-re elegendő takarékos üzemmódban használva, persze teljesen megpakolva turbó módban ennek a töredékét tudja. Viszont elhelyezhető tartalék akkumulátor az első ülés alá, mellyel megduplázható a hatótávunk.

Különlegesség, hogy GPS jeladó található az F900E Family cargo bike-ban, melynek köszönhetően mindig tudjuk, hogy hol a bringa, és esetleges lopás esetén is könnyen megtaláljuk. Természetesen teljes világítással (a központi akkuról) és fényvisszaverőkkel van felszerelve a kerékpár, teljes egészében megállja a helyét a városi közlekedés során.

További információkat az F900E cargo bike-ról ide kattintva találsz.

Btwin elektromos cargo bike – Longtail R500E

A Decathlon kínálatában longtail típusú e-cargo bike-ot is találunk, melynek irányítása sokkal stabilabb és egyben agilisebb, mint a fent bemutatott F900E modellé, ellenben a pakolhatóság szempontjából nem annyira praktikus. A Longtail R500E-nél a gyerekek a hátsó csomagtartón tudnak utazni (maximum 2), melynek terhelhetősége összesen 80 kg, míg a teljes kerékpár önsúlyon kívüli maximális terhelhetősége 170 kg. Az első csomagtartó terhelhetősége 10 kg, itt a könnyebb csomagok szállítására van lehetőség. Kerékzár, kitámasztó, sárvédő, világítás, csengő, minden megtalálható a Longtail R500E-n, ami a városi közlekedéshez kellhet.

A rásegítést egy 58 Nm-es hátsó agymotor végzi, ami abból a szempontból mindenképpen jó, hogy nem nyújtja, koptatja szét a hajtást az extra rásegítés miatt, hiszen a kereket hajtja közvetlenül a motor. Ehhez még hozzájön a 8 sebességes váltórendszer, ami tartósság szempontjából jó választás. 3 rásegítési mód közül tudunk választani, az 1. 90 %-ot segít, a 2. 180 %-ot, a 3. 300 %-ot, plusz sétáló módba is tudjuk kapcsolni ha tolni kell a bringát. Ezenfelül egy indítássegítő gázkar is található a Longtail R500E-ben, ami 6 km/h-ig segíti az indulást (nagyon praktikus tud lenni nagy tömegnél). Egy 672 Wh-s akkumulátor biztosítja a kellő energiát, ami maximum 90 km-es hatótávot biztosít nagyon takarékosan használva, természetesen megpakolva, nagy rásegítést használva kevesebbet bír az akku.

További információkat a Longtail R500E cargo bike-ról ide kattintva találsz.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo