fbpx

Rózsaszínű reggeli: Pirazzinak a pénztárcája bánta, a Stelvio-saga meg folytatódik

Várható volt, hogy a tegnapi szakaszgyőztest “megjutalmazzák”, csak az volt a kérdés mivel. Közben újabb nyilatkozatok jelentek meg a 16. szakaszon történtekkel kapcsolatban.

Diego Ulissi

Diego Ulissi

Mindenek előtt egy szolgálati közlemény: sajnálatos módon a mai napon már nem áll rajthoz, az eddig remeklő Diego Ulissi. A Lampre-Merida versenyzője napok óta torokfájással és lázzal küszködött, legközelebbi célja az olasz országúti bajnokság lesz.

PIC465228394

Stefano Pirazzi 27 évesen első szakaszát nyerte tegnap a Giro d’Italián, ám a végén tanúsított magatartása miatt 200 svájci frankos büntetéssel sújtották. Pirazzi természetesen bocsánatot kért tettéért.

Mint a tegnapi szakasz összefoglalójában azt megírtuk, a csapatok hosszasan tanácskoztak arról, hogy legyen-e következménye a Stelvión történteknek. A döntést végül a profi csapatok vezetőiből álló AIGCP érdekvédelmi szervezet keretein belül hozták meg, miszerint a Giro szervezőit a lejtmenetben megszerzett előny eltörlésére szólítják fel. Az UCI elutasította a kérést, így az összetett változatlan maradt.

A Giro szervezői közben egy közleményt adtak ki, melyben azt magyarázzák, hogy valójában csak az első hat hajtűkanyarban volt neutralizáció. Ez már csak olaj volt a tűzre, azok után, amit korábban maguk is elismertek, elnézést kérve a szolgáltatott téves információkért…

Quintana a rajtnál - immáron rózsaszínben (Fotó: Stefano Sirotti / sirotti.it)

Quintana a rajtnál – immáron rózsaszínben (Fotó: Stefano Sirotti / sirotti.it)

Quintana a rajtnál beszélt a kedden és szerdán történtekről, ezúttal azonban nem a tőle megszokott nyugodtsággal: “Komolyan, azt hittem, ez egy vicc” – reagált a kolumbiai a tegnapi szakasz előtti zendülésre. “Valójában mindenki jelen volt a szakaszon, a TV-ben is mindenki láthatta, hogy mi történt. Úgy viselkednek, mintha egy autóban vagy egy motoron ülve teljesítettem volna a lejtmenetet. Kerékpáron jöttem le, ahogy mindenki más is, én viszont remekül mentem később a hegyeken.”

Rolland az emlékezetes szakaszon (Fotó: Stefano Sirotti / sirotti.it)

Rolland az emlékezetes szakaszon (Fotó: Stefano Sirotti / sirotti.it)

A másik “kolompos” Pierre Rolland is megszólalt.  A Cyclingnewsnak elmesélte, hogy a sok réteg ruha okozta állandó öltözködés miatt sokat kellett bajlódnia a rádiójával, ilyen körülmények között az információáramlást lehetetlennek nevezte. De vajon látta-e a bűvös zászlót?

Nem, túlságosan el voltam foglalva azzal, hogy ne essek el. El tudod képzelni milyen ez 2700 méter magasan, hóban? Igen, látod a motorosokat, de én személy szerint nem vettem észre a piros zászlót.

Patrick Lefevere sem rejtette véka alá a véleményét. Az Omega vezére szintén a Cyclingnewsnak nyilatkozva egyáltalán nem kertelt:

Emlékszem a tavalyi San Remora, a tavalyi Giróra és most itt tartunk. Mr. Vegninek (a verseny főszervezője) le kellene mondania. Nem foglalkozik a versenyzőkkel. Ez már nem az első alkalom. Én a versenyzőimnek adom a fizetést, nem neki. Egy pár millió eurót beleölünk ebbe a sportágba és mindezért sz*rt se kapunk. 60 ezerbe kerül részt venni ezen a versenyen. (…) A teher a szervezőkön van és nem az UCI emberein. Bizonyítani tudjuk, hogy a Stelvio tetején a rádióban azt mondták, hogy zászlót tartó motorosok fognak minket levezetni, és a tetőn mért különbségekkel lesz minden csoport újra indítva. Ez után a Giro hivatalos Twitteréről eltávolították a neutralizációt. Hogy lehet valaki ilyen gyáva, hogy a felelősséget a rádiósra hárítja? Szerintem (a szervezőknek) megváltozott a véleményük, mert úgy látták, hogy Hesjedal, Quintana és Rolland szökése jót tesz a versenynek. Így nem lehet versenyt rendezni. Hívják fel Riis-t, Guercilenat, Martinellit vagy bármelyik csapatvezetőt. Mindenki dühös, mert a versenyzőik a hegytetőn megálltak, hogy átöltözzenek.

A belga is beszélt a piros zászlóról: “Egy Forma-1-es pilóta, ha megelőzi a biztonsági autót, akkor automatikusan diszkvalifikálják. A piros zászló, az piros zászló. Azt jelenti, hogy nem versenyezhetsz, amíg a zászlót le nem veszik.” – ez valóban egy okos gondolat, de még mindig egy kerékpár versenyről beszélünk (a szerk.).

Végül odaszúrt a most már végérvényesen “közkedveltté” vált Movistar főnöknek,  a jó öreg Unzue mesternek is: “Senki nem mondhatja, hogy nem értette. Hosszú ideje ismerjük Eusebio Unzue-t. Soha nem mond igent, soha nem mond nemet és nem a legbecsületesebb ember.”

Rózsaszínű reggeli: újabb Giro kezdődik, Pantanival…

Rózsaszínű reggeli: “Nyertem én már időfutam OB-t is”

Rózsaszínű reggeli: Bruce Willis is megirigyelhetné…

Giro d’Italia-jegyzet: a további esélyekről a félidőhöz közeledve

Rózsaszínű reggeli: Megnyerheti-e a Girót Cadel Evans?

Rózsaszínű reggeli: kárjelentés és egy kérdés: „Várni vagy nem várni?”

Rózsaszínű reggeli: amikor a versenyzőknek már tele van a hócipője – jegyzet

Giro-jegyzet 1. – esélylatolgatás a rajt előtt

Giro d’Italia 2014: rajtlista, kik lehetnek a főszereplők?

A 2014-es Giro d’Italia útvonala: szakaszok, adatok, elemzés

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.