fbpx

Készen áll a rajtra a Cyclo-cross Magyar Kupa: Módosult a versenyszabályzat

A 2020/21-es szezonra több változás történt a Cyclo-cross Magyar Kupa lebonyolításában, egy hónappal ezelőtt az új versenyszabályzat megjelenésekor nem minden tűnt az eredeti formában működőképesnek, de végül közös munkával sikerült létrehozni az idei szezonra szóló végleges szabályzatot.

Egy hónappal ezelőtt írtunk az új cyclo-cross versenyszabályzatról, amiben számunkra is volt pár nyitott kérdés a lebonyolítással és a kategóriákkal kapcsolatban. Természetesen nem csak nekünk tűntek fel ezek, hanem az ebben a szakágban működők többsége számára sem volt egyértelmű, hogy hogyan fognak működni ezek a szabályok, így párbeszéd alakult a versenyzők, a szervezők és az MKSZ között, melynek végeredménye lett egy módosított szabályzat.

A versenyszabályzat első verziójában, főleg a versenyek lebonyolításával akadtak problémák, például nem igazán sikerült olyan személyt találni, aki meg tudta mondani, hogy hogyan lesz biztonságosan kivitelezhető az, hogy egy rajtban indulók különböző körszámokat teljesítsenek, mert amikor az egyik kategória éppen befut és a másiknak még egy köre van hátra akkor elég nagy figyelmet igényelne a versenyzőktől, hogy ne akadjanak össze. Ezt természetesen orvosolták az új szabályzatban, minden rajtban azonos számú kört kell megtenni a versenyzőknek.

A rajtoltatásban további változás lesz, a külföldön már bevált eltolásos rajtot fogják alkalmazni az U11-WU11-U13-WU13 és az U15-WU15-U17-WU17 rajtokban is, a 2. rajtban az U11 rajtol elsőként majd 30 mp-cel később az U13 indul, ezután 30 mp-cel pedig a WU11-WU13 kategóriákon lesz a sor. Ugyanez a rendszer fog működni az U15-U17 futamban is. Ezek a futamok szerencsére elég nagy indulólétszámmal rendelkeznek, ezért legalább a rajtnál érdemes különválasztani a kategóriákat, hogy mindenki az adott kategórián belül nagyjából azonos eséllyel vághasson neki a versenynek.

Az U19, Elite, Master1 kategóriák rajtja is teljesen megváltozott, az U19-es fiúkat betették a női futamba, ami valószínűleg sem az U19, sem a női kategóriák számára nem lesz zavaró, mert komoly különbség van erőnlétben a maréknyi U19-es fiú és a női versenyzők között, így a rajton kívül nem fognak túl sokat együtt haladni verseny közben. Az Elite és Master1 kategóriáknál visszaáll a tavalyi közös futam, így a két legerősebb kategória újra együtt rajtolhat, valójában erőben a hazai Master1-ek (sőt jó pár Master2 is) bőven beférnek az Elitek közé, így egyelőre (hazai UCI verseny híján) túl sok ellenérv nincs a két kategória szétbontásán.

A Master2 a Master3-mal együtt egy saját futamot kap, és megoldódott a Hobbi kategória kérdése is, kapnak külön kategóriát a szakággal még csak ismerkedő kerékpárosok is. Ezenfelül egy új kategóriának is rendeznek versenyt, ezentúl a Master4, azaz a 60 év feletti kerékpárosokat is külön értékelik.

Az eredeti szabályzathoz képest a felnőtt korosztályoknál a kategóriaváltás megengedett lesz az erősebb kategória irányába, így például a Master1 versenyzők is nevezhetnek Elitbe. És ami még fontos változás, bár keveseket érint, az, hogy ezentúl nem vonják össze a kategóriákat kevés induló esetén, hanem mindenkit a korosztálya szerinti kategóriában fognak értékelni.

A rajtsorrendből jól látszik, hogy egyrészt a járványhelyzethez igazodva három részre bontják az idei szezonban a versenynapot, mindegyik egység után eredményhirdetéssel, mellyel elkerülhető, hogy egyszerre túl sok ember legyen egy helyszínen, persze az más kérdés, hogy a rendezvényeknek ez nem feltétlenül tesz jót, de éppen abban a helyzetben vannak a sportrendezvények, hogy örülni kell, hogy valamilyen formában meg tudják őket rendezni.

Az előbbi témához hozzátartozik, hogy a cyclo-cross versenyek részvevő számában is jelentős visszaesés várható a jelenleg érvényes szigorítások miatt, mert sok versenyző van, aki nem rendelkezik UCI licenccel és a hobbi kategória is értelmét veszti. Ráadásul az is kérdés, hogy lesznek-e további szigorítások és azok mennyiben fogják érinteni a versenyeket. Jelenleg emiatt a versenynaptár is átalakítás alatt áll.

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.