fbpx

Neuzer Courier Cyclocross kerékpárteszt: még a Bakter sem mondott rá rosszat…

Lassan vége a nyárnak, kezdődik a cyclocross szezon, lássuk az esztergomi gyártó igencsak kedvező árú opcióját ebben a kategóriában. Persze a Neuzer Courier CX kerékpárt inkább földi halandóknak tervezték, mint versenyzőknek.

Neuzer Courier CX kerékpárteszt

A Neuzer Courier CX esetében a váz és a legtöbb alkatrész bemutatásakor nincs nehéz dolgunk, hiszen a bringa ugyanarra az alapra épül, mint a földvári teszttáborunkban sikert arató Courier DT. Utóbbi volt a nagy előd, melyet eredetileg egy gyors városi gépnek szántak, de hamar kiderült, hogy sportolásra is kiválóan alkalmas.

Neuzer Courier DT és CX

Sőt, a nagyon kedvező árú Neuzer Courier alapjaira tizenegynéhány évvel ezelőtt többen építettek hajlított kormányos cyclocross bringát is. Adódott tehát az ötlet, hogy miért ne lehetne gyári alternatívát kínálni, így Esztergomban felvették a palettára a Neuzer Courier CX-et is Shimano Claris fékváltókarokkal és Tiagra mini V-fékekkel. 2017-ben ez a bringa nyilván nem csak a cyclocross, hanem a gravel/túra vonalat is képviseli.

A Neuzer Courier CX ugyanarra a megbízható erős alumínium vázra épül, mint a DT, ami hozza az árának megfelelő minőséget, és a CX változaton is adott a lehetőség csomagtartó és sárvédő felszerelésére is. Az elérhető színváltozatok is ugyanazok, a fehér alapon türkiz és a szürke alapon világoskék design.

A villa is megegyezik, ugyanaz a lemezből hajlított papucs… Nem szép, de egyik tesztpéldányon sem tapasztaltunk zavaró gyártási pontatlanságot. A közép- és kormánycsapágy hagyományos (cserélhetők, javíthatók), a bowdenek ezen a szinten természetesen kívül futnak, két kulacstartó felszerelésére itt is van lehetőség. A hosszú láncvillának köszönhetően elfér egy rendes csomagtartó is, így túratáska is felszerelhető, sőt a gravel kerékpároknál manapság divatos bikepacking cuccokhoz is jó donor a Courier.

A geometria is ugyanaz, vagyis adott méretnél a CX változat kimondottan hosszú lesz, hiszen az országúti kormány és a fékváltókar jóval előbbre nyúlik, mint az egyenes kormány. Vásárlásnál erre mindenképpen érdemes odafigyelni, nehogy egy számmal nagyobb méretet válasszunk!

A 2×8 sebességes váltórendszer Shimano Claris, Prowheel duplatányéros hajtókarral, Claris országúti fékváltókarral. Mindez már minőségi működést garantál, sokkal drágább kerékpárokon is teljesít szolgálatot hasonló. Jól beállítva nem fog késlekedni a váltó, pontosan működik, ráadásul nem is dögnehéz.

A Shimano Tiagra mini V-fékekeket országúti fékváltókarokhoz tervezték, így jól működnek együtt a Claris alkatrészekkel, egyedül a finomállító csavart hiányoltuk a bowdenházról. A fékhatásra azonban nem lehet panasz, sőt, ez az a pont, ahol még néhány csúcskategóriás cyclocross kerékpárt is megszégyenít a Neuzer Courier CX.

A kiegészítők olcsóbb alumínium  alkatrészek, a kormány, a stucni és a nyeregcső is. Egyik sem míves darab, de ezen a szinten nem lehet elvárni Deda cuccokat… A zselés Lookin nyereg kicsit kilóg az összképből, ebből is látszik, hogy nem a cross-versenyzők voltak a célcsoport. A kerekek bírni fogják a strapát, a Remerx duplafalú felnik szinte szétrobbanthatatlanok.

Menet közben a földvári terepen tett tesztkörön a szemem sarkából nézve vártam, mikor törik ketté szegény bringa, ugyanis amit a csapatunkat erősítő Szabó Baktertől kap egy kerékpár, az nem mindig meríti ki a rendeltetés-szerű használat fogalmát… Ennek ellenére nem adódott különösebb probléma, kivéve, hogy a lánc kicsit megnyúlt a bringázás végére.

Ez már önmagában jeles osztályzatot ér a mindössze 164 900 forintos kerékpár bizonyítványban, de nézzük inkább hogyan vélekedett a Neuzer Courier CX-ról a többszörös magyar bajnok tesztelő:

Nyilván nem versenyzésre találták ki, de ehhez képest egész jó bringa. Az összeszerelés, beállítás hagyott kívánnivalókat maga után, meglazult a hajtókar is, de a konstrukcióra nem lehet különösebb panasz. Jól kezelhető volt, hosszabb, mint egy versenygép, de általános felhasználásra – azoknak, akiknek nem a grammok számítanak – teljesen jó lesz.

A cyclocross bringák legnagyobb előnye, hogy országúton és ilyen döngölt, murvás terepen is elmennek. A Claris szett a kompakt hajtóművel (50-34-gyel) megfelelt a célnak, összességében jó volt. Nekem nem tetszett a kormány, túl széles, de a turista felhasználóknak lehet pont ez lesz a jó.

Ami még elfért volna, mert nem túl nagy összeg, az a bowdenfeszesség finomállító csavarja az első és hátsó féknél. Akár azért, mert esetleg 8-as lesz a kerékben menet közben, akár azért mert kerékcserénél mindig vannak változások, vagy elfogy a fékpofa esőben. Ha nincs finomállító csavar a fékhez, ezeket a problémákat nehéz gyorsan megoldani, főleg olyanoknak, akik tapasztalatlanok a szerelésben.

Amúgy összességében nem volt rossz, ahogy mentünk fel a hegyre, kapott terhelést is bőven, egész jól bírta. Kirándulós bringázásra nekem teljesen megfelelne.

RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.

Infobox:

A kerékpár a gyártó oldalán: http://webshop.velostar.hu/kereses/courier%20cx

Vázgarancia: 1 év

Alkatrész garancia: 1 év

Ajánlott fogyasztói ár 164 900 Ft

Műszaki adatok:

váz: al6061 alu

villa: merev acél

fékek: shimano tiagra v

hajtómű: prowheel ounce 522c 34/50t

első váltó: shimano claris 2 spd

hátsó váltó: shimano claris 8 spd

fékváltókar: shimano claris sti 2×8 spd

agyak: quando alu 32h

felnik: remerx taurus 700c duplafalú

köpeny: rubena v45 winner 700x35c

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.