A 2015-ös csúcs országúti szettek mellett a Campagnolo bejelentette a Veloce és az Athena alkatrészcsalád ráncfelvarrását is, valamint kapható lesz jövőre az elekromos Chorus is…
A kedvező árú Campagnolo Veloce és Athena alkatrészcsaládoknál a legfontosabb változás a lefelé váltásért felelős váltókar áttervezése, ami hasonló formájú lett, mint az elektromos (EPS) szettek esetében. A Campagnolo szerint így ergonomikusabb, és a különböző kormánypozíciókból könnyebben elérhető így a kar. Érdekes kérdés, hogy ha a Veloce és az Athena családoknál ergonomikusabbnak találják ezt a kialakítást, akkor a szintén frissen bemutatott 2015-ös drágább mechanikus szetteknél miért maradtak mégis a régi formánál?
Szintén változtattak a hajtókar designján, de a Veloce és az Athena szetteknél még nem lesz négyágú a csillag. A Veloce kar marad alumínium, az Athena karbonból készül. Utóbbinál újítás, hogy az SC-14 lánctányérokkal érkezik majd, amiket csak a Super Record RS szettnél alkalmaztak eddig, ezzel gyorsabb, pontosabb lesz elöl a váltás. Feltehetőleg ez átmeneti megoldás, és 2016-tól vagy már 2015 végétől a kedvezőbb árú alkatrészcsaládok is megkapják a négyágú hajtóművet.
A szintén frissen bemutatott 2015-ös elektromos Chorus EPS – hasonlóan az új mechanikus változathoz – már a négy ponton rögzített tányérokkal érkezik. Illetve négy helyett összesen nyolc csavarmenetet találunk, hiszen külön lyukkörrel rendelkezik a kistányér és a nagytányér is. Ebben különbözik a japán gyártó négykarú hajtókarjától, ugyanakkor – hasonlóan a Shimanóhoz – lehetővé teszi, hogy ugyanarra a karra hagyományos és kompakt lánctányér-variációkat is fel tudjanak szerelni (53-39, 52-36, 50-34).
Az elektromos váltórendszer hasonló a nagytestvérekhez, és a Chorus EPS is megkapta az elbújtatható V2 akkumulátort. A Chorus ára várhatóan 2500 euró körül lesz Európában, amivel már versenyképes lehet az Ultegrával.
Campagnolo vásárlási információk Magyarországon: http://www.bikeexpress.hu/
Fotók: Campagnolo
(x)