A Giro d’Italia-n egy-egy bringán már feltűntek az új Campagnolo prototípus alkatrészek, és a múlt héten az olasz gyártó hivatalosan is bemutatta áttervezett mechanikus szettjeit!
A Bardiani és a Yellow Fluo csapatok MCipollini gépein és az Europcar új, oldalunkon már korábban bemutatott Colnago C60 kerékpárján is láthattuk a 2015-ös Campagnolo alkatrészek prototípusait, melyekről időközben végleges gyári képek is készültek.
Az olasz gyártó kihangsúlyozta, hogy ezúttal a mechanikus váltásra koncentráltak, célozva ezzel arra is, hogy az utóbbi időben túlságosan is az elektronikus váltás fejlesztését helyezte mindenki előtérbe. Ehhez képest a fejlesztések kicsit „Shimano-szagúak”, ami nem baj, hiszen a változtatások műszakilag előrelépést jelenthetnek.
A rendelkezésre álló információk egyelőre hézagosak, hiányoznak a tömeg- és ár adatok, de nagyjából látni lehet a lényeget, és ha előbb nem, az idei Eurobike-on már minden bizonnyal ki is próbálhatjuk az új szetteket. A Giro d’Italia-n mindenesetre már nyúzták őket a profi versenyzők, ez mindig az utolsó tesztelési időszakot jelenti.
Ezúttal több téren is – a mechanikát és a külsőt tekintve is – követi a japán gyártót a Campagnoló. Egyrészt a váltó – különösen szembetűnő ez az átdobónál – nagyobb erőkarral mozgatja a terelőlemezt, így a váltókaron kisebb erő szükséges a mozgatásához. Változott a terelőlemez kialakítása is.
A hátsó váltó geometriája is más, aminek köszönhetően a teljes tartományban jobban ráfekszik a lánc a fogakra, ezzel a Campagnolo állítása szerint hatékonyabb is a hajtás és a lánc élettartama is nő. Továbbá a váltás teljesítménye is javul, különösen a nagyobb fogszámú lánckerekeken.
A fékváltókarokban annyi változás történt, hogy más az átdobó „trimmelése”, s egyúttal a nagytányérról trimmelés nélkül is végigváltható mind a 11 fokozat. Továbbra is lehet majd felfelé egyszerre hármat, lefelé egyszerre ötöt váltani a hátsó soron. Jobb minőségű anyagból készül majd a fékkarok borítása is.
A legszembetűnőbb a 2015-ös Campagnolo Super Record, Record és Chorus szettekben az új hajtókar, ami követve a trendeket, négyágú csillaggal készül, lehetővé téve így az egyre népszerűbb 52-36-os lánctányér kiosztást is, a hagyományos 53-39 és a kompakt 50-34 mellett. A gyár állítása szerint a tányérok merevebbek és új váltást segítő kiképzéssel gyártják majd őket, ami javítja a váltásteljesítményt.
További képek:
Campagnolo újdonságok elérhető áron: Veloce, Athena, Chorus EPS
Campagnolo vásárlási információk Magyarországon: http://www.bikeexpress.hu/
Fotók: Campagnolo
(x)