fbpx

Teljesen új Campagnolo mechanikus szettek a Giro d’Italia-n és 2015-ben!

A Giro d’Italia-n egy-egy bringán már feltűntek az új Campagnolo prototípus alkatrészek, és a múlt héten az olasz gyártó hivatalosan is bemutatta áttervezett mechanikus szettjeit!

Nocsak... egy prototípus Campa-szett a bicajomon!

Nocsak… egy prototípus Campa-szett a bicajomon!

A Bardiani és a Yellow Fluo csapatok MCipollini gépein és az Europcar új, oldalunkon már korábban bemutatott Colnago C60 kerékpárján is láthattuk a 2015-ös Campagnolo alkatrészek prototípusait, melyekről időközben végleges gyári képek is készültek.

Egy Europcar Colnago C60 az új alkatrészekkel

Egy Europcar Colnago C60 az új alkatrészekkel

Az olasz gyártó kihangsúlyozta, hogy ezúttal a mechanikus váltásra koncentráltak, célozva ezzel arra is, hogy az utóbbi időben túlságosan is az elektronikus váltás fejlesztését helyezte mindenki előtérbe. Ehhez képest a fejlesztések kicsit „Shimano-szagúak”, ami nem baj, hiszen a változtatások műszakilag előrelépést jelenthetnek.

A legfeltűnőbb az új hajtókar

A legfeltűnőbb az új hajtókar

új váltó geometria hátul

új váltó geometria hátul

A rendelkezésre álló információk egyelőre hézagosak, hiányoznak a tömeg- és ár adatok, de nagyjából látni lehet a lényeget, és ha előbb nem, az idei Eurobike-on már minden bizonnyal ki is próbálhatjuk az új szetteket. A Giro d’Italia-n mindenesetre már nyúzták őket a profi versenyzők, ez mindig az utolsó tesztelési időszakot jelenti.

Ezúttal több téren is – a mechanikát és a külsőt tekintve is – követi a japán gyártót a Campagnoló. Egyrészt a váltó – különösen szembetűnő ez az átdobónál – nagyobb erőkarral mozgatja a terelőlemezt, így a váltókaron kisebb erő szükséges a mozgatásához. Változott a terelőlemez kialakítása is.

nagyobb erőkarral mozgatott átdobó

nagyobb erőkarral mozgatott átdobó

A hátsó váltó geometriája is más, aminek köszönhetően a teljes tartományban jobban ráfekszik a lánc a fogakra, ezzel a Campagnolo állítása szerint hatékonyabb is a hajtás és a lánc élettartama is nő. Továbbá a váltás teljesítménye is javul, különösen a nagyobb fogszámú lánckerekeken.

Super Record fékváltókarok

Super Record fékváltókarok

A fékváltókarokban annyi változás történt, hogy más az átdobó „trimmelése”, s egyúttal a nagytányérról trimmelés nélkül is végigváltható mind a 11 fokozat. Továbbra is lehet majd felfelé egyszerre hármat, lefelé egyszerre ötöt váltani a hátsó soron. Jobb minőségű anyagból készül majd a fékkarok borítása is.

Chorus fék

Chorus fék

A legszembetűnőbb a 2015-ös Campagnolo Super Record, Record és Chorus szettekben az új hajtókar, ami követve a trendeket, négyágú csillaggal készül, lehetővé téve így az egyre népszerűbb 52-36-os lánctányér kiosztást is, a hagyományos 53-39 és a kompakt 50-34 mellett. A gyár állítása szerint a tányérok merevebbek és új váltást segítő kiképzéssel gyártják majd őket, ami javítja a váltásteljesítményt.

További képek:

Campagnolo újdonságok elérhető áron: Veloce, Athena, Chorus EPS

Campagnolo vásárlási információk Magyarországon: http://www.bikeexpress.hu/

Fotók: Campagnolo

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.