fbpx

Campagnolo újdonságok elérhető áron: Veloce, Athena, Chorus EPS

A 2015-ös csúcs országúti szettek mellett a Campagnolo bejelentette a Veloce és az Athena alkatrészcsalád ráncfelvarrását is, valamint kapható lesz jövőre az elekromos Chorus is…

Athena szett új kioldókarokkal és pontosabb váltást biztosító lánctányérokkal

Athena szett új kioldókarokkal és pontosabb váltást biztosító lánctányérokkal

Athena alumínium verzió

Athena alumínium verzió

A kedvező árú Campagnolo Veloce és Athena alkatrészcsaládoknál a legfontosabb változás a lefelé váltásért felelős váltókar áttervezése, ami hasonló formájú lett, mint az elektromos (EPS) szettek esetében. A Campagnolo szerint így ergonomikusabb, és a különböző kormánypozíciókból könnyebben elérhető így a kar. Érdekes kérdés, hogy ha a Veloce és az Athena családoknál ergonomikusabbnak találják ezt a kialakítást, akkor a szintén frissen bemutatott 2015-ös drágább mechanikus szetteknél miért maradtak mégis a régi formánál?

Veloce hajtókar

Veloce hajtókar

Athena karbon hajtókar

Athena karbon hajtókar

Szintén változtattak a hajtókar designján, de a Veloce és az Athena szetteknél még nem lesz négyágú a csillag. A Veloce kar marad alumínium, az Athena karbonból készül. Utóbbinál újítás, hogy az SC-14 lánctányérokkal érkezik majd, amiket csak a Super Record RS szettnél alkalmaztak eddig, ezzel gyorsabb, pontosabb lesz elöl a váltás. Feltehetőleg ez átmeneti megoldás, és 2016-tól vagy már 2015 végétől a kedvezőbb árú alkatrészcsaládok is megkapják a négyágú hajtóművet.

Elektromos Chorus EPS 2015-re

Elektromos Chorus EPS 2015-re

A szintén frissen bemutatott 2015-ös elektromos Chorus EPS – hasonlóan az új mechanikus változathoz – már a négy ponton rögzített tányérokkal érkezik. Illetve négy helyett összesen nyolc csavarmenetet találunk, hiszen külön lyukkörrel rendelkezik a kistányér és a nagytányér is. Ebben különbözik a japán gyártó négykarú hajtókarjától, ugyanakkor – hasonlóan a Shimanóhoz – lehetővé teszi, hogy ugyanarra a karra hagyományos és kompakt lánctányér-variációkat is fel tudjanak szerelni (53-39, 52-36, 50-34).

Az elektromos váltórendszer hasonló a nagytestvérekhez, és a Chorus EPS is megkapta az elbújtatható V2 akkumulátort. A Chorus ára várhatóan 2500 euró körül lesz Európában, amivel már versenyképes lehet az Ultegrával.

Campagnolo vásárlási információk Magyarországon: http://www.bikeexpress.hu/

Fotók: Campagnolo

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.