fbpx

Decathlon kerékpárok és felszerelések a profi országúti kerékpársportban

Másfél évvel ezelőtt számoltunk be arról, hogy a Decathlon beszáll a legmagasabb szintű országúti kerékpársportba, 5 éves megállapodás keretén belül a World Tourban szereplő AG2R La Mondiale csapata ezentúl Van Rysel kerékpárokat, fejvédőket és szemüvegeket fog használni. Ez hatalmas lépés volt a francia sportáruház számára, mivel ezzel az együttműködéssel teljesen kitörtek az „áruházi” kerékpár kategóriából, hiszen profi szinten a legjobb termékeket kell nyújtani és az elmúlt évben és az idei szezonban bizonyították, hogy képesek erre. Ezek a top kategóriás kerékpárok és felszerelések szerencsére nemcsak a versenyzők számára elérhetőek, hanem bárki földi halandó is megveheti őket a Decathlonban. A mostani cikkünkben ezekből a termékekből válogattunk nektek. Nézzük!

Van Rysel RCR Pro, Shimano Dura Ace Di2 országúti kerékpár

Az AG2R La Mondiale csapatának allrounder országúti kerékpárja, amit a profi versenyzők jellemzően a hegyes, dombosabb szakaszokon használnak. De ezzel a bringával nemcsak a hegyekben lehetsz igazán gyors, hanem síkon is tempósan tudsz haladni, ugyanis az RCR Pro modellt úgy tervezték, hogy az alacsony tömeg mellett jó aerodinamikai tulajdonságai legyenek, melynek köszönhetően egy vérbeli semi-aero országúti versenygép, amit a szélcsatornás tesztek is alátámasztanak, a -15 foktól a +15 fokos tartományban teljesít igazán jól a szélben.

Az RCR Pro a lehető legjobb karbonszövetet kapta a tervezőktől, a „sima” RCR vázhoz képest extra erősítésekkel látták el a stresszpontokon, melynek köszönhetően merevebb, de könnyebb mint az RCR váz. A tömegére garantáltan nem lehet panaszunk, a festett váz M-es méretben a gyári adatok szerint 790 grammot nyom, míg a hozzátartozó villa 380 gramm. A komplett kerékpár pedig egy kicsivel 7 kg alatt van. A modern trendeknek megfelelően 32 mm-es gumikkal is kompatibilis, mellyel egészen rossz utakon is komfortosan tudjuk használni (gyárilag 28 mm-esekkel érkezik).

A modell nevéből már egyértelműen adódik, hogy elektromos Dura Ace szettel szerelik ezt a kerékpárt, ami a piacon kapható egyik csúcsszett, gyors, pontos és megbízhatóan működik. A versenyzők kerékpárjaihoz képest annyi a változás, hogy fixen 52/36-os hajtóművel kaphatóak a boltban árult modellek, illetve a hajtókarhossz is megfelel a sztenderdeknek, míg a versenyzők a saját igényeiknek megfelelőt választják. Fontos megemlíteni még, hogy a Dura Ace szett wattmérős változatát építették ebbe az országúti bringába.

A Swiss Side komoly szakértelemmel rendelkezik ha aerodinamikáról van szó, a kerekei a legjobbak közé tartoznak, ezért nem meglepő, hogy az RCR Pro csúcsmodellbe a Hadron Ultimate 500 kerekeket választották. Ezek a kerekek SINC kerámia csapágyakon gurulnak, a felnik pedig a középutat jelentő 50 mm magasak. A Continental GP5000S TR gumijai feszülnek a felniken 28 mm-es szélességben, gyárilag belsőkkel érkeznek, de megkapunk mindent hozzá, hogy belső nélkülivé alakítsuk őket (ajánlott).

Különlegesség még a kormányszett, amit a Dedával közösen fejlesztettek a Decathlon mérnökei. A cél az volt, hogy javítsanak az aerodinamikán és az ergonómián egyszerre, így jött létre a COMBO DEDA X VR kormányszett. Természetesen a kerékpár méretéhez megfelelő hosszúságú és szélességű kormányszár-kormány combót kapunk az RCR Pro modellhez. Jellemző, hogy elég versenyzős a kormányszélesség, az XL-es mérethez is 400 mm szélességűt kapunk.

További információkat a Decathlon honlapján találtok.

 

Van Rysel RCR-F Pro, Shimano Dura Ace Di2 országúti kerékpár

A fenti RCR Pro aero párja az RCR-F Pro, ami a sebesség megszállottjainak készült sík szakaszokra és sprintekre. A Decathlon mérnökei a Swiss Side-dal szélcsatornában közösen fejlesztették ezt modellt, melynek célja a mezőny leggyorsabb kerékpárjának megalkotása volt. A fejlesztés során a szélcsatornás tesztek után a valóságban is tesztelték a versenyzők és végül az eredmény egy valóban gyors kerékpár lett, a tesztek alapján 45 km/h-nál 13 Wattal gyorsabb (pontosabban ennyit spórolunk) az RCR-F az RCR-hez képest, ami nem kis különbség profi szinten is. Bár láthatjuk, hogy nagy sebességnél jönnek ki az aero országúti előnyei igazán.

Aero kerékpárként a merevség is kiemelten fontos volt az RCR-F tervezésekor, hiszen a sprinteken nemcsak az aerodinamika hanem a merevség/hatékonyság is döntő tud lenni. Ezért az RCR-F eleje 7 %-kal lett merevebb, mint az RCR modellé. Természetesen ez a tömegben is meglátszik, az RCR-F Pro váz M-es méretben 1010 grammot, a villája pedig 420 grammot nyom, míg a komplett kerékpár tömege 7,5 kg körül van.

Az RCR-F Pro is egyedi kormányt kapott, melyet a Dedával közösen fejlesztettek. Ennél a modellnél a merevség is bekerült az aerodinamika és az ergonómia mellé a tervezési célok meghatározásakor. Ezenfelül ezek a modellek bizonyos Deda könyöklőkkel is kompatibilisek, azaz bátran használhatjuk őket triatlon versenyre is.

A váltás-, hajtás-, fékszett a fenti RCR Pro modellel megegyező módon a Shimano Dura Ace Di2 top kategóriás alkatrészcsaládjából kerül ki, ami egy aero országútin is kiválóan teljesít. Ugyanúgy kapunk hozzá wattmérőt és az első tányérokból semi-compact változattal szerelik a kerékpárt.

A Swiss Side Hadron Ultimate 625 kerekeit építették a top RCR-F Pro országútiba, melyek kerámia csapágyas agyakon gurulnak és a 62 mm-es felnimagasságuk egy aero országútihoz lett optimalizálva. A jobb aerodinamika érdekében elöl 26 mm széles Continental Aero 111 TLR gumit míg hátul Continental GP5000S TR gumit találunk. Természetesen előre is tehetünk szélesebb gumit ha arra lenne igényünk, illetve mindkét kerék átszerelhető (ajánlott átszerelni) belső nélkülivé, melynek köszönhetően kényelmesebb kerékpár válhat az RCR-F Proból.

További információkat a Decathlon honlapján találtok.

 

Van Rysel RCR-F Pro, Shimano Ultegra Di2 országúti kerékpár

Az RCR-F Pro modell elérhető egy kicsivel szerényebb felszereltséggel is, ami egyébként teljesítményben majdnem ugyanazt tudja, mint a csúcsmodell, cserébe viszont több mint egy 1 millió forinttal kevesebbe kerül. Gyakorlatilag csak a festése más a váznak, mint a fenti modellnek, azaz ugyanazt a top kategóriás vázat + kiegészítőket kapjuk, mint amiket a World Tour versenyzők is használnak, ugyanaz a merevség, ugyanaz az aerodinamika, ugyanaz az ergonómia. A különbség a rajta lévő szettben rejlik, a csúcsmodell Dura Ace szettjével szemben ezen a modellen teljes Ultegra szett található, ami a Shimano 2. legjobb alkatrészcsaládja. Az Ultegra azonkívül, hogy kicsit nehezebb mint a Dura Ace, teljesítményben alig marad alul (kevés kerékpáros mondja meg vakteszten hogy éppen Ultegrát vagy Dura Ace-t használ éppen), viszont az ára jóval kedvezőbb, ami megjelenik az éppen bemutatott modell árában is.

Ezenkívül különbség még, hogy az Ultegrával szerelt RCR-F Pro modellben nem a Swiss Side csúcs kerékszettje van, hanem a Hadron Ultimate 625 Classic, ami tömegben kicsit több, mint az Ultimate változat és nem kerámiacsapágyakon forog, viszont még mindig egy nagyon jó kerék.
Ennél az RCR-F Pro modellnél az 1,2 millió forinttal olcsóbb árért fél kg plusz tömeggel fizetünk, mindenki döntse el, hogy megér-e számára ennyit ez az extra súly.

További információkat a Decathlon honlapján találtok.

 

Van Rysel RCR-F Mips AG2R kerékpáros sisak

Megveheted azt a sisakot, amit az AG2R La Mondiale versenyzői is használnak. Az országúti kerékpársportban már régen túl vagyunk azon, hogy a fejvédő szerepe csak a védelem legyen, ennél már jóval több szerepe van a teljesítményben is. Ahogy feljebb láthattuk, hogy mennyi energiát fektettek bele, hogy aerodinamikus kerékpárokat fejlesszenek, ez ugyanúgy igaz a sisakokra is, ugyanúgy fontos, hogy a fejvédő is aerodinamikus legyen, azaz kicsi legyen a légellenállása, egy aero fejvédőben gyorsabban lehet haladni, ami akár egy szakaszgyőzelmet is eldönthet. A Decathlon mérnökei ezért alkották meg az RCR-F fejvédőt, amiben a versenyzők gyorsabbak lehetnek. A tervezési folyamat itt is szélcsatornában történt, mely után több sprinter valós körülmények között is tesztelte.

A légellenállás természetesen nem minden, a kényelem és a megfelelős hűtés szintén nagyon fontos, főleg az utóbbi, aminek a hiánya komoly problémákat jelenthet a teljesítményben is. Ezért helyeztek el 3 szellőzőcsatornát az RCR-F sisak belsejében, ami segíti a kerékpárosok fejének hűtését. További extra még, hogy a VR Road 900 szemüveget ehhez a sisakhoz tervezték és a szemüveg szárai a fejvédőhöz rögzíthetőek.

Említettem, hogy a védelem már nem minden egy kerékpáros sisaknál, de ez nem jelenti azt, hogy nem elhanyagolható szempont, hiszen az elsődleges funkciója egy fejvédőnek a fej védelme lenne. Ezért az RCR-F sisak extra védelmet is kapott a Mips személyében, ami eséskor a forgásirányú erőket hívatott csillapítani azzal, hogy engedi a sisakot egy kicsit elfordulni a bringás fején.

További információkat a Decathlon honlapján találtok.

 

Van Rysel kerékpáros mez, rövid ujjú – AG2R LA MONDIALE Team

Te is megveheted a profik mezét a Decathlonban! 2025-től az AG2R La Mondiale csapata már Van Rysel ruházatot visel, ami bárki számára elérhető a francia sportáruház üzleteiben.

A profi versenyzők mezénél minden apró részletre figyeltek a tervezők, az anyagokat is a maximális teljesítmény elérése érdekében választották ki. Ahogy a kerékpárnál és a sisaknál úgy a meznél is kiemelten fontos az aerodinamika, sőt mivel a mez egy hatalmas felület ezért itt tényleg minden részlet számít, hogy igazán gyorsan tudjunk benne lenni. A szabása alapján testhez simuló aero mez, melybe nem tud belekapni a szél. Az ujjrész anyagát például szélcsatornában tesztelték és ennek megfelelően választották ki az anyagot.

A mez kerékpáros pozícióban teljesen felveszi a viselője alakját, elöl rövidebb, hátul hosszabb, hogy előredőlt helyzetben is a helyén legyen minden, de a hátrész nem olyan hosszú, mint a hétköznapi mezeken, mert fontos, hogy a zsebek megpakolva is a helyükön legyenek.

Az aerodinamikán felül a szellőzésre is rendkívül ügyeltek a tervezéskor, a mez oldala és törzse nagyon jól szellőző anyagból készült, hogy a forró nyári szakaszokon se süljön meg benne a versenyző. Érdemes megemlíteni, hogy egy átlag testalkatú bringás számára akár 1-2 mérettel nagyobb is kellhet ebből a mezből ha nem szeretné, hogy szoros legyen rajta a mez.

További információkat a Decathlon honlapján találtok.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo