fbpx

Világszerte felgyorsult az e-kereskedelem növekedése

A trendre Latin-Amerika sem volt immunis, de ennek ellenére a térségben továbbra is alacsony az elterjedtségi szint, így nagy lehetőségek elé néznek azok az internetes cégek, amelyek a fogyasztói út optimalizálásába fektetnek, és innovatív módszerekkel a pénzügyi megoldásokat is behozzák platformjaikba – olvasható a Fidelity International szakértői vizsgálatából.

A pandémia mindannyiunkat a négy fal közé szorított, ezzel előremozdítva a digitalizációs trendeket: mind többen intézték a szórakozás mellett, mint amilyen az online kaszinók, így a Campobet világa, a rendszeres vásárlásaikat is az interneten. 2020-ban ennek köszönhetően vált Latin-Amerika a leggyorsabban növekvő regionális e-kereskedelmi piaccá, ahol az eladások 37 százalékkal 85 milliárd dollárra nőttek.

2025-re megduplázódik az e-kereskedelem elterjedtsége Latin-Amerikában
A mostani 8 százalékról 16 százalékra növekvő piac a Fidelity szerint az elkövetkező néhány évtizedben meghaladhatja majd az 50 százalékot, ami óriási növekedési pályát jelent az online vállalatok számára. Brazília e-kereskedelmének négy vezető szereplője, a Mercadolibre, a B2W, a Magazine Luiza és a Via Varejo is beszámolt a 2020-as év negyedik negyedévének eredményeiről, ami alátámassza az eddig leírtakat, ugyanis összesítve 79 százalékkal növelték a bruttó áruértéket. Itt érdemes megjegyezni, hogy az e-kereskedelem elterjedtsége Brazíliában 2019-es 7,5 százalékról 2020-ra 12,5 százalékra nőtt, azonban becsléseink szerint ez még mindig jelentősen elmarad az olyan globális versenytársaktól, mint Dél-Korea vagy Kína. Utóbbi továbbra is gyorsan növekszik a bruttó áruértékben, és például az Alibaba negyedik negyedévi beszámolójában 18 százalékos GMV-növekedésről számolt be.

Kihívások a térségben
Latin-Amerika logisztikai, szállítmányozási szempontból közismerten nehéz terepnek számít az ott működő vállalatoknak. Ennek oka, hogy a régió igen széttagolt, a nagyobb városokban rossz közlekedési infrastruktúrával és komoly közúti forgalommal. Ráadásul egyes országokban a magán szállítmányozási cégek nem nyújtanak országosan elérhető szolgáltatást, például Brazíliában az állami postára hagyatkozni gyakran jelent hosszadalmas és kiszámíthatatlan szállítási időket.

A fent említettek miatt a vállalatoknak a felhasználói elkötelezettség javítása és vásárlási gyakoriság növelése érdekében a teljesítési út javítására kell összpontosítani, ami magában foglalja a megrendelés beérkezését követő műveleteket, a begyűjtést, a csomagolást és a szállítást is.

Számos olyan cég, mint a Mercadolibre és a B2W már kifejlesztették saját szállítási rendszerüket, így saját raktárakat működtetnek és regionális magánszállítókkal működnek együtt az első és az utolsó mérföldes szállítás során, aminek köszönhetően több kis cégnek adnak munkát egy olyan alkalmazáson keresztül, amely kiosztja a szállításokat. A szakemberek szerint a Mercadolibre erőfeszítései különösen lenyűgözőek, hiszen brazíliai menedzselt hálózata ma már 79 százalékos penetrációval rendelkezik (2019 negyedik negyedévében még csak 43 százalék volt), és 25 százalékos a fulfillment üzletágának lefedettsége.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo