Európai gyártó, több mint egy évszázados történelem, megbízható minőség, a belépő kategóriától a prémiumig minden megtalálható a kínálatban, csak pár dolog amiért mindenképpen érdemes számba venni a Vredestein kerékpár gumikat.
Májusban írtunk arról, hogy hazánkban újra elérhetőek a Vredestein kerékpár gumik, ami nem csak a márka kedvelőinek jó hír, hanem mindenkinek, aki egy minőségi kerékpár gumit szeretne venni a mostani alkatrészhiányos helyzetben, hiszen minimum eggyel nő a lehetőségek száma. Nem titok, személy szerint én régen kedveltem a Vredestein MTB gumikat, ezért én is örülök, hogy újra könnyen elérhetőek Magyarországon, bár azóta szakágat váltottam és most itt a lehetőség, hogy megismerkedjek az országúti és gravel gumikkal is (tesztek hamarosan).
Mindig elmondjuk, hogy a Vredestein márkanév a legtöbb olvasónk számára biztosan ismerős és nem feltétlenül a kerékpározásból, hanem az óriásplakátokról pl az autópályák mellől, ugyanis a Vredestein autókra is gyárt gumiabroncsokat, sőt elsősorban gépjármű abroncsokat gyárt (a kerékpárpiac jóval kisebb mint az autó). Ami ha belegondolunk éppen nem hátrány, hiszen ipari méretekben minden adott hozzá a fejlesztéstől a gyártásig, hogy jó minőségű gumikat gyártsanak kerékpárokra is, ráadásul a Vredestein az Apollo csoport tagja, szóval ténylegesen komoly háttérrel rendelkeznek, pl én is kifejezetten azokat a gyártókat szeretem, akik minden területen ott vannak.
A Vredestein történelmét megnézve meglepő információkkal találkozhatunk. Az első kerékpár gumit 1910-ben gyártották, igen, 112 évvel ezelőtt… és ez 2 évvel azelőtt történt meg, hogy elkészült volna az első autó gumijuk. Szóval bátran kijelenthetjük, hogy komoly történelemmel rendelkezik a holland gyártó. Az első kerékpárgumi gyárukat 1934-ben alapították, tehát egy olyan cégről beszélünk, akinek már közel 80 éve van saját gyártóüzeme, míg a mai világban van pár olyan márka, aki csak bérben gyártat valahol saját gyár nélkül. Ezzel arra szerettem volna utalni, hogy ténylegesen komoly háttér van a Vredestein mögött.
A cég történelmét tovább böngészve láthatjuk, hogy 1978-ban dobták piacra az első fényvisszaverős kerékpár gumit, tehát az innováció sem idegen a Vredesteintől, holland cégként persze nem meglepő, hogy a városi gumik terén jelent meg ez.
Számomra mindig fontos, hogy egy adott márka a sport terén mit tud felmutatni, hiszen a fejlesztések csúcsa mindig a versenysportban kerül bemutatásra. A Vredesteinnek ebben sincs szégyenkeznivalója, 1993-ban a Fortezza (a mai napig ez a neve a guminak) országúti gumival Leontien van Moorsel világbajnok lett, ezután a holland a kerékpárversenyző egészen az olimpiai aranyig vitte, amit 2004-ben szerzett meg a Fortezza Pro TriComp gumival. 2006-ban Cadel Evens és Robbie McEwen révén Tour de France szakaszokat nyertek a Fortezzával, és ha egy sprinternek jó egy gumi akkor valószínűleg mindenkinek az lesz. A mountain bike sportban is értek el sikereket a Vredestein gumikkal, 2007-ben Jakob Fuglsang (őt biztosan ismeri mindenki) nyert világbajnoki címet a Black Panther külsőkkel.
Ezenkívül két fontos eseményt érdemes még megemlíteni, az egyik, hogy 2009-ben megvásárolta az Apollo a Vredesteint és innentől egyesített erővel folyik a fejlesztés és a gyártás, a másik pedig magyar vonatkozású, 2017 óta Gyöngyöshalászon is van gyára a Vredesteinnek.
A hazánkban elérhető Vredestein gumiknak egy külön cikket szánunk, de a technológiákkal nagy vonalakban ebben a cikkben is foglalkozunk, ugyanis látni kell, hogy mit jelent ha egy gyártó mögött ténylegesen egy gyár áll.
A gumikeverék sokban meghatározza egy kerékpár gumi tulajdonságait, mennyire tapad, mennyire gurul jól, mennyire tartós és itt is nagy előny ha valaki mögött óriási számban legyártott jármű gumiabroncs áll. Nekem például kifejezetten szimpatikus, hogy a jobb Vredestein gumik mind három féle keverékből állnak (Tricomp), ahol tapadnia kell ott puhább komponenst használnak, ahol pedig a kopás számít ott keményebbet. És ha már a komponenseknél járunk akkor fontos megemlíteni, hogy 4 évszakos alapanyagot is használ a Vredestein a gumik gyártásánál, aminek országútisként személy szerint örülök, mert így nedves körülmények között sem kell attól tartanom, hogy nem várt módon elcsúszok.
Sokat szoktunk lovagolni a szövetsűrűségen, mert ez általában jó jelző egy gumi minőségét illetően a versenykategóriában. A Vredesteinnél a középkategóriától a 120tpi az alap, míg van a kínálatban a 320tpi-s változat is a Fortezza Senso Superiore személyében (tesztelés alatt 🙂 ), ami messze nem a hétköznapi kategória.
A defektvédelem is mindig kulcskérdés a kerékpár gumiknál legyen szó bármilyen kategóriáról, a várositól az mtb gumikon át az országútikig. A Vredestein 6 féle defektvédelmet kínál a kerékpár gumijaiban, megtalálható bennünk a legkomolyabb Xtreme Protection is, ami elég sok tárgynak képes ellenállni (persze ezért tömeggel kell fizetnünk), de például az országúti gumikba hatékony, de könnyű védelem akadályozza meg, hogy nem kívánt tárgyak szúrják ki a belsőnket.
A fentiek után valószínűleg azt már megemlíteni sem kellene, a Vredestein is követi a trendeket és a terepre használt gumik mellett már országúton is elérhető a tubeless ready verzió, és az ebike-osok is bátran nézelődhetnek a gyártó palettáján hiszen kifejezetten pedelechez is kínál kerékpár gumikat a Vredestein.
A Vredestein kerékpár gumikat a Moped 91 Kft. forgalmazza hazánkban, közvetlenül megvenni őket pedig a lynxbike.hu oldalon tudjátok.
Ezekben az üzletekben kereshetitek a Vredestein gumikat:
VIKTOR MOTOR KFT
6200 KISKÖRÖS DÓZSA GY.U.17.
Tel.: 30/229-1677
E-mail: info@viktormotor.hu
MARCALIBIKE
8700 MARCALI PETŐFI U.22
Tel.: 30/625-7050
E-mail: faboslaszlo79@gmail.com
UNO Autó-Motor-Kerékpár Szaküzlet és Szerviz
9200 MOSONMAGYARÓVÁR LISZT FERENC U. 4.
Tel.: 96/579-520
E-mail: info@unoautomotor.hu