fbpx

Vasárnap keresik a Karancs Királyát

Az augusztus 8-ai Merida – CST – Salgótarján Kupa, C1-es kategóriájú XCO verseny után újra Salgótarjánban adódik versenylehetőség szeptember 5-én, vasárnap. Ekkor rendezik ugyanis – immáron negyedik alkalommal – a Karancs Királyát.

A 2009-es "király"

A 2009-es "király"

Akik szeretik a családias versenyeket, jó hangulattal, azokat vasárnap Salgótarján északi részén várják az egyesület vezetői. A verseny az idén 16. szezonját taposó salgótarjáni Hegyikerékpáros Városi Bajnokság idei harmadik fordulója lesz. A minden évben négy futamból álló sorozat keretei között ez lesz a sorrendben 63. megmérettetés. Az ötlet származtatott, a hajdani Bakony Királya versenyeket alapul véve, a város és a térség legmagasabb csúcsára, a „Palóc Olümposzra” adaptálták a szervezők. A formula egyenkénti indítás, összesen 13 kategóriába lehet nevezni – 10 amatőr és 3 ún. elit kategóriába. Az első évben még „csak” a szokásos indulók jelentek meg, a házigazda Salgótarjáni HKE, a Vitalitás SE és a megye hegyikerékpárosai, összesen 71-en. A második évben már egy igazi XCO középtávos dobogó volt az abszolút verseny végeredménye, Szécsi Tomi (Bringabanda) mögött Dr. Bakos Gergő (Salgótarjáni HKE) és Ibrányi Attila (Vitalitás) végeztek, majd Reitinger Gábor, Fenyvesi Péter és Bene Zoltán – rangos névsor egy kis versenyen. Tavaly Béla Attila (LTV – Merida Racing) nyerte abszolútban a versenyt, mögötte Fenyvesi Peti (X2S – Kona Team) és Vertich Tamás (Gödöllői SK) következtek, utánuk pedig Makács Gábor (Piliscsaba), Fábián Norbert (Ózdi KE) és Reitinger Gábor volt a sorrend. Minden érdeklődőt és versenyzőt szeretettel vár a nógrádi megyeszékhelyre vasárnap a Salgótarjáni Hegyikerékpáros Egyesület.

A cél 725 méteren

A cél 725 méteren

A pálya:
A rajt utáni szakaszon, a vasúti átjárón áthaladva az első, pirossal jelölt rész tempós felfelé, mely egy igen rossz minőségű aszfaltúton, pontosabban annak maradványain és köves ágyazatán halad. Az 1,0 és 1,9 kilométer közötti szakasz ezen aszfaltút jobbik szakasza, itt még autóval is viszonylag gond nélkül lehet közlekedni, emelkedése szinte nulla. A Kercseg-lapos bejárata (itt van egy parkoló is a fák között, árnyékban) utáni szakasz már teljes egészében csak az említett ágyazaton, köves úton halad felfelé a kőbánya irányába. A kőbányától megkezdődik a pálya nehezebbik fele, melynek első száz méterébe a rövid táv is belekóstolhat, ők az Elemér-forrásnál célba érnek. Innen tovább még szinte mindenki számára tekerhető szakasz következik erdei, részben apróköves talajon, majd elérkezünk a legmeredekebb részhez, melyen biztosan csak maximum néhány versenyző tud majd feltekerni (az előző két év tapasztalatai alapján) – ebben döntő szerepe lesz az időjárásnak is. Ezen legvörösebb résszel jelölt szakasz után ismét tekerhetővé válik az emelkedő, majd az esőbeálló utáni elágazótól kicsit enyhül is. A citromsárgával jelölt résznél elérjük az első, húszméternyi gurulást, majd újra meredekebben indulunk neki a csúcsnak, apróbb köves terepen a Karancs-nyeregtől kezdődően. A szakasz legvégének teljesítése „presztízs-kérdés”, az átbukás után nagyjából ötven méter lejtőn vehetünk lendületet, hogy elérjük a rádióállomást. Itt újabb harminc méter lejtő a jutalom és jöhetnek az utolsó erőtartalékok, hogy felérjünk a kilátó lábához, 4,7 kilométer és 440 méter szint leküzdése után.

A verseny kiírása letölthető közvetlenül innen:
IV. Karancs királya kiírás

Versenyhangulat

Versenyhangulat

Írta: Kéri István
Fotók: Babka Szabolcs

Hozzászólások

Címkék:

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.