fbpx

Szerb Körverseny: Kasa Gábor nyerte a második szakaszt – minden AEGON-os a célban

Nehéz hegyi szakasszal folytatódott a Szerb Körverseny. Egy első és egy második kategóriás emelkedő várt a mezőnyre 166,5 kilométeres távon. Az elején úgy tűnt, hogy az időjárás is kegyes lesz a versenyzőkhöz, ragyogó napsütésben és melegben kezdődött a szakasz. A rajtot követően azonnal megindultak a támadások, végül tíz kilométer után kialakult egy ígéretesnek tűnő nyolcfős szökevénycsapat, amelyben szinte minden nagyobb csapat képviseltette magát, többek között ketten a Christina Watches csapatából. Az Itera Katushának azonban nem volt elöl embere, ezért végig ők forogtak elöl, majd a 70. kilométer után kezdődő első kategóriás emelkedőn ízekre szedték a mezőnyt. Mindeközben a hegyen a semmiből megérkezett a jégeső hatalmas viharral, ami tovább nehezítette a kerekesek dolgát.

Szerb Körverseny, 2011

Szerb Körverseny, 2011

Pillanatok alatt kialakult a gruppetto a tegnapi győztes Angelo Furlan vezetésével, amely szép sorban gyűjtötte be a leszakadó kerekeseket. Az elől maradt csoportban tekert Vígh Zoltán, Kiss Gergely és Verebélyi Viktor is. A következő emelkedőn aztán ismét tempót váltott a Katusha, az apró darabokra szakadt mezőny kisebb-nagyobb csoportokban teljesítette a hátralévő harminc-negyven kilométert. Az élen haladó 24 fős csoportból az utolsó kilométeren robbantva Kasa Gábor (Manisaspor) szerezte meg a győzelmet és vette át az összetettben vezetőnek járó sárga trikót. A második helyen Mihaylov Nikolay (AVC AIX EN PROVENCE) érkezett 6 másodperc hátránnyal, harmadik helyet Stevic Ivan (PARTIZAN POWERMOVE) szerezte meg.

Szerb Körverseny, 2011

Szerb Körverseny, 2011

Az AEGON Cycling Team versenyzői mindannyian célba értek, Vígh Zoltán az utolsó emelkedőn leszakadva a 48., Kiss Gergely az 54., Verebélyi Viktor a 60., Molnár István a 67., Pintér Tamás a 84., Rónaszéki Balázs pedig a 92., helyen érkezett. Michael Rasmussen eközben a 6. helyen ért célba a harmadik Steviccel azonos idővel, így összetettben a 10. helyen áll.

A mai szakaszról Molnár István így vélekedett:
„Ma megvolt az első igazán komoly etap. Zolinak nagyon jól ment a szakasz. Végig jól mozgott és a mezőny első felében érkezett 4 perc körüli hátránnyal. Utána Geri jött egy 5fős sorral, majd Viktor. Pintér Tomi, Balázs és én egy nagyobb gruppettóval – kb. 35-40 fő – jöttünk 18 percre. A nagy hegy vége felé fogyott el a kraft belőlem, utána saját tempóban jöttem, majd a 2. kategóriás hegy végén érték utol az én 6 fős soromat Balázsék. A végén még az esőben nálunk volt egy nagy bukás lefelé, de mi szerencsére mindhárman megúsztuk. Ma egy nagyon szép helyen van a szállásunk, olimpiai hotel, ami felüdülés a tegnapi után. Holnap is megteszünk minden tőlünk telhetőt!”

Szerb Körverseny, 2011

Szerb Körverseny, 2011

A 2. szakasz eredménye:
1. Kasa Gábor (Maniaspor) 4:07’06”
2. Nikolay Mihaylov (AVC AIX EN PROVENCE) 4:07’09” (+0’03”)
3. Ivan Stevic (PARTIZAN POWERMOVE) 4:07’14” (+0’08”)
(…)
48. Vígh Zoltán (AEGON Cycling Team) 4:11’37”
54. Kiss Gergely (AEGON Cycling Team) 4:12’17”
60. Verebélyi Viktor (AEGON Cycling Team) 4:15’20”
67. Molnár István (AEGON Cycling Team) 4:25’10”
84. Pintér Tamás (AEGON Cycling Team) ai.
92. Rónaszéki Balázs (AEGON Cycling Team) ai.

Az összetett állása a 2. szakasz után:
1. Kasa Gábor (Maniaspor) 6:40.47
2. Nikolay Mihaylov (AVC AIX EN PROVENCE) 6:40.55 (+0’08”)
3. Ivan Stevic (PARTIZAN POWERMOVE) 6:41.02 (+0’15”)
(…)
48. Vígh Zoltán (AEGON Cycling Team) 6:45’29” (+4’42”)
54. Kiss Gergely (AEGON Cycling Team) 6:46’29” (+5’42”)
60. Verebélyi Viktor (AEGON Cycling Team) 6:49’32” (+8’45”)
79. Molnár István (AEGON Cycling Team) 6:59’02” (+18’15”)
84. Pintér Tamás (AEGON Cycling Team) ai.
92. Rónaszéki Balázs (AEGON Cycling Team) 7:00’50” (+20’03”)

A verseny a harmadik szakasszal, egyben királyetappal folytatódik: Pale-ból Bajina Bastára megy a mezőny. Egész pontosan 171,7 kilométeres távot kell teljesíteni, benne egy első, két második és egy harmadik kategóriás emelkedővel.

Forrás: VBT Sport Sajtóközlemény – www.VBTroad.com

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo