fbpx

Murvás utakon, akár váltó nélkül is

Rendeznek egy szokatlan versenyt Toszkánában, amely során a hangsúly nem a gyorsaságon van, a versenyzőket pedig nem az aktuális csúcstechnológia segíti. Itt az a menő, akinek hegyesebb a bajusza, izgalmasabb mintázatú a bricsesznadrágja, és korosabb a kerékpárja…

Leroica_1

Lehet, hogy még sokan emlékeznek arra a rendhagyó Retrobike cikkre, melynek során korhű alkatrészekből felépítettem egy Moser időfutamgépet, majd elindultam vele a Tahitótfalun rendezett időfutamon. A szerelési munkálatokat a vázat és az alkatrészeket rendelkezésre bocsátó kereskedő műhelyében végeztem, ahol éppen akkor egy komoly bringagyűjtő is kutakodott. Amikor világossá vált számára, hogy miféle merényletre készülök, kérdőre vont: „Ez neked most miért jó? Ilyet nem szokás csinálni… Veterán biciklikkel nem illik versenyezni. Veterán autókkal sem indulnak a Forma 1-en…” Erre akkor valami olyasmit reagáltam, hogy szerintem egy vitrinben tartott bicikli döglött, halott tárgy, én pedig azért gyűjtök bringákat, hogy használjam őket. Emellett pedig nincsen igaza: veterán autókkal igen is versenyeznek… Persze lehet egyszerűbb lett volna, ha csak egy honlapcímet írtam volna fel neki: www.eroica.it.

Leroica_2

Két merőben más retro/veterán bringa kedvelő/gyűjtő szemlélet ütközött meg akkor és ott. Mindkét nézőpontnak komoly tábora van, ezúttal viszont azokról lesz szó, akik azon túl, hogy hosszú évek alatt tökéletesre építenek egy akár félévszázados biciklit, nem érik be ennyivel – pontosan azt akarják átélni, amit a korabeli rider.

Leroica_3

A „L’Eroica” névre keresztelt kerékpárversenyt1997 óta kerül megrendezésre. A szervezők úgy jellemzik saját rendezvényüket, hogy ez egy minden szempontból speciális verseny. A táv teljesítése során a kerékpársport hőskorának díszletei köszönnek vissza, murvás, kavicsos vagy döngölt földutakon haladnak a versenyzők. Emellett nincs szervezett kísérés és technikai segítségnyújtás, a frissítőállomásokon pedig a két világháború között hasonló helyzetben szokványos élelmiszerek köszönnek vissza – tehát a banánt és energiaszeletet ne keressen senki, ellenben sonka és pékáru akad bőven.

Leroica_4

A versenyt tavaly négy távra írták ki: 205, 145, 75 és 38 km. A rajtvonalnál kizárólag 1987 előtt készült országúti versenygépekkel lehet felsorakozni, a klipsz, a nyílt bowdenvezetésű fékrendszer és az alsócsöves váltókar jelenti a legfejlettebb technológiát, amivel indulni lehet. Csak a legrövidebb távon megengedett a közhasznú és strapakerékpárokkal történő rajthoz állás. A benevezett versenyzők bringáiról regisztrációs lapok készülnek, a honlap egyik hatalmas értéke, hogy ezek többsége megtekinthető (http://www.eroica.it/elencobici_en.php). A 2010-es versenyre október 3-án kerül sor, a mezőny Gaiole in Chiantiból rajtol. És hogy hányan vannak, akik fantáziát látnak ebben a szokatlan kihívásban? Nos, 2009-ben a négy távon összesen több mint 2300-an indultak…

Forrás és további információk:
http://www.eroica.it

Leroica_5

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.