fbpx

Árvai győzelemmel búcsúzott a Hungaroringen

A Hungaroringen megrendezett Go Fast! Kerékpáros Nagydíjon az aktív versenyzői pályafutásától búcsúzó Árvai Attila (P-NÍVÓ-Betonexpressz 2000-Corratec SE) bizonyult a leggyorsabbnak. A szezonzáró rövid, ám gyors verseny alkalmával két kategóriában összesen 232 kerekes állt rajthoz.

Remek október eleji idő, na és száguldó versenyautók robaja fogadta a Hungaroringre kiérkezőket október 11-én. A pályán már a ’80-as évek második felében rendeztek kerékpárversenyt, ezúttal két autóverseny-futam között, déli 12-től vehették birtokukba a bringások a számtalan világsztár által is bejárt aszfaltot. A 4384,08 méteres köröket bő fél órán keresztül rótták a kerekesek, a mezőnyben összesen 232-en helyezkedtek, közülük 53 elit versenyző. A viadalt több rövidebb akció kísérte, az utolsó kör alkalmával végül bő 2 kilométeres elmenés után Árvai Attila nyert Ivanics Gergely és a nem sokkal később célba érkező Ábrok Norbert előtt. Árvai ezzel – saját elmondása szerint – befejezte több mint 20 esztendős versenyzői pályafutását, melynek során többek közt megannyi bajnoki címet szerzett, köztük pályán „B” világbajnokságot nyert.

Árvai Attila, első helyezett (P-NÍVÓ-Betonexpressz 2000-Corratec SE):
„Ez volt a harmadik versenyem a Hungaroringen, de ekkora mezőnyben itt még nem versenyeztem, ez Magyarországon is ritkaságnak számít országúton. Néha volt is tülekedés, ami már a felvezető körben megkezdődött, de próbáltam elöl helyezkedni. Az éles rajt után az első emelkedő aztán „helyre tette” a mezőnyt, a másodiktól már kisebb-nagyobb csoportok alakultak ki. Az utolsó körben egy közel 30 fős élbolytól elment az Ivanics Geri és a Kiss Gergő, a dombra még Ivanics erősített, ekkor indultam meg én is, utolértem, majd bő 2 kilométer után együtt fordultunk a célegyenesre, ahol átengedte az elsőséget, így 34 évesen, az utolsó szezonom alkalmával, győzelemmel búcsúzhattam a versenyzéstől…”

Horváth Zoltán (Go Fast!), főszervező:
„Örülök, hogy ilyen környezetben, lezárt versenypályán, a Hungaroringen szervezhettünk kerékpárversenyt. Köszönöm az egyéni indulóknak és a csapatoknak, hogy eljöttek! A több mint 230 fős mezőnyt igen komoly létszámnak értékelem. A rajtnál egyedülálló látványosságot jelentett, hogy Eric Scott a 800 lóerős Jet-Packkal, a bringásoknal irányt mutatva repült néhány száz méteren keresztül a célegyenesben, a rajtvonalnál felszállva…”

Go Fast! Nagydíj, Hungaroring, október 11, eredmények:

Elitek:
1. Árvai Attila (P-NÍVÓ-Betonexpressz 2000-Corratec SE)
2. Ivanics Gergely (P-NÍVÓ-Betonexpressz 2000-Corratec SE)
3. Ábrok Norbert (Go Fast!-Bikeexpress)

Amatőrök:
1. Pál Zsolt (Biondo Bike)
2. Vörös Ferenc (Fit-Boys)
3. Bohács Roland (Giant Gyömrő)

[flv]http://www.bringatv.hu/videos/gofast2008.flv[/flv]

Az első éles kör végén a célegyenesbe fordul az élmezőny


Mindez belülről – szubjektív beszámoló

Nem ez az első alkalom, hogy bringaversenyt rendeznek a Hungaroringen, ennek ellenére most volt szerencsém először kipróbálni a pályát. Őszintén szólva eddig még sohasem jártam itt, konkrétan amiatt, mert egyáltalán nem érdekel az autó/motorsport. Szóval nulla elvárással kíváncsiságból és buliból érkeztem, így nagyot nem is csalódhattam. Na jó, azért a lekörözés réme (mely számításaim szerint a közel 4,4 kilométeres körpályán 6-7 perces időhátrányt jelent) azért ott lebegett a fejem felett, tehát ezt mindenképpen szerettem volna elkerülni. A nevezésnél felsorakozott versenyzők száma meglepett, aztán kiderült, hogy nem csak engem, hanem a szervezőket is. Túlzás nélkül állítható, hogy valóban itt volt a versenyeket rendszeresen látogató amatőrök és igazoltak közül szinte mindenki. Talán emiatt is eshetett meg, hogy kicsit tovább tartott a nevezés procedúrája a tervezettnél, ezért a pályára való beléptetésre is a kívánatosnál később kerülhetett csak sor. Miután a verseny az Autós Gyorsasági Magyar Bajnokság futamainak szünetében bonyolódott, ezért csúszás esetén plusz idő nem állt rendelkezésre.

A lassú rajtra 12:20-kor került sor, időközben kiderült, hogy a versenykiírással ellentétben nem körhátrány, hanem 4 perc időhátrány esetén kerülnek kiállításra a lemaradottak. Ez a gyakorlatban sajnos azt jelentette, hogy az amatőrök között akadt, aki ezt már az első körben begyűjtötte. Nem jött volna rosszul némi bemelegítés sem a pályán, mert sokakat már a felvezető körben annyira meglepett a célegyenes utáni kanyarkombináció, hogy még az élesrajt előtt kisebb bukás alakult ki ezen a szakaszon. Maga a pálya amúgy még bringás szemszögből is igencsak technikásnak tűnt. Érdekes volt viszont kipróbálni, milyen is az, amikor egy versenyen csak egymásra és a pálya vonalvezetésére kell figyelnünk, a kátyúk és a forgalom nem játszanak közre.

Mintegy hét perccel a lassú rajt után aztán repülőrajttal megkezdődött a körözés. Sejthető volt, hogy a nagy erőkkel felvonult P-Nívó mellett itt ma nehéz lesz bárkinek is labdába rúgni, nekünk amatőröknek pedig komoly kihívást jelentett végigmenni a távon anélkül, hogy szintidőn kívül kerüljünk. Amikor 27 perc, azaz négy kör után rácsengettek a bolyomra, őszintén szólva nem igazán tudtam értelmezni. Úgy voltam vele, hogy alig vagyunk túl még a verseny felén, emellett viszont kizártnak tartottam, hogy ennyi idő alatt 4 percnyi hátrányt szedtünk volna össze, hiszen keményen dolgoztunk. Úgy tűnt, a boly többi tagja sem a hajrákör jelzéseként értelmezte a csengőt, így legközelebb a célegyenesbe fordulva többeket meglepetésként ért, amikor leintettek és kitereltek minket. Kicsit kurtán-furcsán ért véget tehát számomra a verseny, hiszen 50 perc Hungaroringezésre neveztem be, ezzel szemben mindössze 33 percet kaptam.

Árvai Attila és Ivanics Gergely szökésben

Szomorkodásra azonban különösebb okom nem volt, hiszen nemhogy megnézhettem, hanem még ki is próbálhattam a legendás Hungaroringet. Mindezt ráadásul egy gyorsasági ob idején, így betekintést nyerhettem egy a kerékpárnál elméletileg nagyobb pénzeket mozgató sportág hazai mindennapjaiba. Hát, hogy is mondjam – találtam párhuzamokat. Például a tekintetben, hogy erre az országos bajnokságra arányaiban (a versenyzők és a kiszolgáló személyzet számához viszonyítva) nem voltak sokkal többen kíváncsiak, mint egy pályabringás bajnokságra a Millin.

Az amatőr kategória dobogósai

Remélem, hogy jövőre a szervezők is belátják, hogy az öntapadós rajtszám működésképtelen. Ezúttal ugyanis azok közül, akik elhitték, hogy a rajtszám a mezükön fog maradni, sokan nélküle érkeztek célba. Ezen apró baki és az időbeli csúszások ellenére jó hangulatú versenyben lehetett része résztvevőknek és nézőknek egyaránt a Go Fast! Nagydíj jóvoltából. Ami engem illet, én jövőre is megyek, és a biztosítótűket sem hagyom majd otthon…

Az elit kategória dobogósai

Szöveg: sajtóközlemény, HBalage
Fotó: Vasvári Ferenc, evelyn

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.