Bradley Wiggins Tour de France győzelmének tiszteletére sárgába öltözött idén a Pinarello stand az Eurobike-on, és – lassan már mondhatjuk szokás szerint – az olaszok legújabb szójátékát mi magyarok ismét megmosolyogtuk. Az új szín a Pinayellow – utalva a megszerzett sárga trikóra, aminek tiszteletére egyből négyféle új festést is bemutattak a csúcsmodellen, a Pinarello Dogma kerékpáron.
A Giovanni Pinarello által 60 éve, Trevisóban alapított gyárból kikerült bringa nyergében idén nyolcadszor haladhatott át egy versenyző sárga trikóban a párizsi célvonalon. 88-ban Pedro Delgado, 91-től 95-ig Miguel Indurain, 96-ban Bjarne Riis, 97-ben pedig Jan Ullrich tette meg ezt.
A Pinarello műhelynek nagyon jól jött – kinek nem jön jól? – a Tour-siker, hiszen a Mark Cavendish által egyszerűen csak „tökéletes”-ként definiált Dogma2 modellen nem sokat változtattak 2013-a. Ugye ami tökéletes, azt békén lehet hagyni – legalábbis egy évig biztosan…
Ami mégis új, az a Think2 koncepció, az új Dogma 65.1 Think2 kerékpárok vázát úgy alakítják ki, hogy kompatibilis legyen a legújabb fejlesztésű elektronikus váltórendszerekkel is, a kábelezést és az akkumulátor elhelyezését illetően. Természetesen megtartva a mechanikus alkatrészcsaládok felszerelésének lehetőségét is.
A Team Sky versenyzői voltak azok a profik között, akik idén először tesztelték a 11-es Shimano Dura Ace-t, és ez a kiállításon is visszaköszönt, a korábbi évekhez képest túlsúlyba kerültek a japán alkatrészekkel szerelt modellek, míg korábban ugye a Movistar-Caisse D’Epargne színek domináltak Campagnolo szettekkel.
Persze továbbra is szerepelnek a katalógusban a Campával szerelt Dogmák, EPS elektromos váltással, rengeteg (talán rekordszámú) színváltozatban. A váz a gyár által használt legjobb, minden korábbinál erősebb 65HM1K karbonból készül (a szakítószilárdsági mutató a korábbi 60-ról 65-re változott).
Érdekesség, hogy fogyókúrának nem vetették alá az olaszok a Dogmát, 900 gramm és 1 kg közötti súlyával a csúcs vázak között már szinte nehéznek számít. Ennek ellenére az árát megkérik a „pinasárga” csodagépeknek, a Brad Wiggins nevével fémjelzett széria ára Di2 Dura Ace-szel, Dura Ace C50 karbonkerekekkel, Pro kiegészítőkkel 10 000 euró fölött van.
A Dogma alatt továbbra is szerepel a palettán a Paris, 50HM1K karbonból, Valamint a 30HM1K karbonból készülő Rokh Carbon és FPQUATTRO Carbon, a 24HM1K karbonból készülő FPDUE Carbon, FPTEAM Carbon és FPUNO Carbon, s mutatóba alumínium vázzal az FPUNO Aluminium.
További érdekes formákat is megcsodálhattunk a Pinayellow standon, legyen szó iszonyú hosszú „kormányszárral” rendelkező pályabringáról, bárhol feltűnést keltő fixiről, vagy még feltűnőbb, közterület fenntartó színekben pompázó, tárcsafékes, agyváltós közlekedési eszközről.
A „legérdekesebb” forma azonban (ami személyes véleményem szerint citromdíjra is pályázhatna) a Pinarello új mountain bike projektje volt, a Dogma XC. Mert hogyan máshogy törhetnének be az olaszok a mountain bike bizniszbe, ha nem sikerül feltalálni 2012-ben a spanyol viaszt???
Szóval eddig mountain bike vonalon meglehetősen sötétben tapogatóztak az ismert gyártók, a trevisói műhely azonban forradalmasítja mindazt, amit eddig gondoltunk a hegyikerékpár vázakról. Ahogy országúton is, természetesen mindennek a kulcsa az aszimmetria és a hullámok, amit a nem kicsit hosszú lánc- és a támvillákon figyelhetünk meg, főleg az utóbbiak ülőcsőhöz való csatlakozásánál, egy valóban egyedi nyeregcső-bilincs megoldással.
A katalógusban meggyőző „műszaki-marketing” okfejtés olvasható, miért jó nekünk, ha a támvillák felől érkező terhelés nem a felsőcsövön oszlik el főleg, hanem így külön-külön, ott és ott. Szintén forradalmi a féknyereg konzol is, az egyik a támvilla, a másik a láncvilla nyúlványa.
Ezzel azonban még nincs vége, megtudhatjuk, hogy a 29-es vázak fő háromszögének geometriája mindeddig el volt rontva, mert meg kellett oldani, hogy a villa el tudjon fordulni a váz alatt. Nem kell elfordulnia! A tökéletes megoldás egy műanyag bak, amibe beleütközhet a villa, ha bukáskor befordulna!
Tehát, tisztelt hegyikerékpárosok, innentől kezdve csakis a Pinarello lehet az önök választása, ha haladni szeretnének a korral…
Pinarello vásárlási információkért KATTINTSON IDE!
(x)