fbpx

Vas a vason: Vas Peti

Petivel még anno a János-hegyen ismerkedtünk össze. Sokat bicóztunk, videóztunk együtt, és már a kezdeteknél látszott, hogy igazán elhivatottan tevékenykedik a street- és dirt vonalon. Lelkesedése és kitartása azóta sem hagyott alább, részt vesz saját pályájuk folyamatos építésében, és próbál érvényesülni a szponzorálás terén is. Az elmúlt másfél évben nem nagyon találkoztunk, csak telefonon beszéltünk és innen-onnan jutottak el hozzám hírek róla – hogy új szponzor, meg bicótervezés, egyebek… Egyszóval kíváncsian vártam hogy személyesen meséljen mindezekről.

Vass a vason: Vass Peti

Vas a vason: Vas Peti

– Szia Peti! Rég láttalak, mesélj hogy vagy, töretlen a bicós pályafutás?

– Hello!!! Igen, az elmúlt négy évben sok minden történt. Szponzorok változtak például: Fundango, Smith Optics, Kenda Tires, Schwinn-Csepel a mostani felállás. A bicós pályafutás töretlenül halad, főleg most, hogy elkezdtem fejlődni végre újból. Volt egy mélypont, amikor a régi trükkök is alig mentek, de hál’ istennek kilábaltam belőle, és úgy érzem, hogy most megint jó irányba haladok. De vigyázok is, hiszen nem éri meg összetörni magamat egy nagy trükk miatt. Próbálom okosan csinálni…

– Úgy tudom idén már új bicóval gurulsz. Hogyan jött a szponzoráció lehetősége és hogyan működik?

Igen, helyes az információ. Egy szép márciusi napon megcsörrent a telefonom, Nagy Gábor hívott a Schwinn-Csepeltől, hogy valamikor látogassam meg, mert beszélnünk kéne. Bementem és elmondták hogy mi is a helyzet, én meg nagyon örültem, hogy rám gondoltak. Rögtön elkezdtük csinálni a dolgokat és sok-sok tervezés meg gondolkodás után megszületett egy bicaj, amely mostanra végleges lett. Tehát az idei bicaj Schwinn-Csepel és a jövő évi is az lesz. Igazából, hogy a szponzoráció hogyan működik, az egy jó kérdés. Próbálok megtenni mindent a cég felé, jó fényben feltüntetni az amúgy nagyon jól sikerült bicajt. Ezért a lehetőségért szeretnék köszönetet mondani Nagy Gábornak, hogy rám gondolt és nem utolsósorban Klimon Péternek és a cég vezetőségének, hogy megadták az áldást a bicaj megépítéséhez. Mindezek mellett még rengeteg dologban segítettek. Nekik köszönhetem, hogy Kenda gumikkal megyek és Remerx felniket tesztelek, amelyek kitűnően szerepeltek eddig, nagyon jó darabok és a design is jó rajtuk!

Vass a vason: Vass Peti

Vas a vason: Vas Peti

– A csapattal kint voltatok az Eurobike-on. Hogy érezted magad, mik voltak a tapasztalatok?

– Igen kimentünk megnézni a kiállítást. A kiránduláson a Schwinn egész vezetősége, plusz Ati, Seti és jómagam vettünk részt. A tapasztalatok azt mutatják, hogy jövőre minden nagyon színes lesz, ami az itthoni piacra is ki fog hatni. Gyönyörű bicajokat lehet majd összerakni a mindenféle eloxált színű cuccokból. Sok újdonságot és érdekességet láthattunk a kiállításon, amiről már sokan írtak, és órákig lehetne mesélni. Bicajoztam is odakint, ami már csak azért is élményszámba ment, mert nagyon sok külföldi pro rider is ott volt. Egy nagyon igényes és biztonságos, de mégis kellőképpen nagy pályán lehetett megmutatni mit is tudunk. A végére kicsit elfáradt mindenki, de nagyon jó élmény volt. Remélem jövőre is megyünk.

Vass a vason: Vass Peti

Vas a vason: Vas Peti

– Említetted, hogy az új dirt modell tervezésében te is részt vettél. Mik voltak az ötletek és a feladatok a tervezés kapcsán?

– Igen, részt vettem a tervezésben, pontosabban saját ötleteimmel próbáltam előrevinni a folyamatot. Emellett rengeteg bicajtervrajzot néztünk át ahhoz, hogy megszülethessen a jövő évi vas. Az alapötlet az volt, hogy építsünk egy olyan bringát Magyarországon, ami elérhető árban kerül forgalomba, de mégsem lesz rajta egyetlen gagyi részlet sem. Sok-sok keresgélés után Gáborék megtalálták a megfelelő gyárat, akik meg tudják valósítani, amit mi megrajzoltunk. Ebben rengeteget segített Miki is, akinek nagyon köszönöm, az Autocades dolgokat.

– Ez a váz mikor lesz elérhető a hazai piacon?

– Terveink szerint jövő tavasszal a boltokba fog kerülni, két színben és egy nagyon egyedi, elegáns, de mégis divatos és laza dizájnnal, ami Balogh Ati keze munkájának és kettőnk ötleteinek köszönhető.

Vass a vason: Vass Peti

Vas a vason: Vas Peti

– Úgy tudom idén több háziversenyt is rendeztetek a pályátokon. Hogy sikerültek a versenyek?

– Egész pontosan egy verseny volt, de az elég nagyra sikeredett. A visszajelzések szerint Magyarország egyik legjobb versenyét hoztuk össze a csapattal. Rengeteg versenyző és sok-sok néző töltötte meg a patakhegyi pályát. Szerencsére minden jól sikerült, nem volt semmi gond. Idén a pálya nem sokkal a verseny előtt készült el, és kicsit már komolyabbra, „nemzetközibbre” sikeredett: nagy ugratók nagy érkezőkkel, mindez egy nagy fa step up/step down kombóval megspékelve. Jövőre is tervezzük a versenyt, de valószínűbb, hogy inkább versenyeket… ez persze még elválik. Az biztos, hogy jövőre még több szponzort, még jobb pályát és még több embert szeretnénk! Itt köszönném meg az idei szponzoroknak, hogy támogattak minket: Kenda, Fundango, 661, Spyral, Skullcandy, RedBull.

Vass a vason: Vass Peti

Vas a vason: Vas Peti

– Mik a tervek a 2009-es évre?

Igazából nem tudom… Minél többet szeretnék bicajozni és fejlődni, de most kicsit a MTB sport itthoni dolgaival is foglalkoznék, versenyek meg hasonlók kapcsán, úgyhogy ki tudja, mit hoz a jövő!!!

– Őrülök, hogy végre találkoztunk, sok sikert a tervek megvalósításához!

– Köszönöm, és egyben köszönök mindenkinek mindent!

Megjelent a Bikemag 2009. január-februári számában.

Szöveg: Erős Gábor
Fotó:
Huber Olivér, Tegze Tamás

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.