fbpx

Újra fellángolt a vita a Budapest-Balaton kerékpárútvonal biatorbágyi szakaszán

Bár a kivitelezőt múlt héten bejelentették és a munka hamarosan indulhat, helyi civilek tiltakoznak a Budapest-Balaton kerékpárút Biatorbágyon átvezető szakaszának tervei ellen. A Kerékpárosklub – ahogy két éve – kerékpársávokat javasol a balesetveszélyes egyoldali kerékpárút helyett.

Budapest felől a híres viadukton érkező kerékpárút a főút egyik oldalán, kétirányú kerékpárútként haladna. A gyakori kapubeállók, a keresztutcák és a több helyen gyalogosokkal közösen vezetett, illetve a fasor kivágásával járó nyomvonal helyett a Kerékpárosklub már 2018-as viták idején kerékpársávot javasolt. Az egyoldali kétirányú kerékpárút a lejtő miatti magasabb sebességből következően is balesetveszélyes találkozásokkal járhat gyalogosokkal és autókkal is.

A gyakori konfliktuspontok miatt településen belül nem ajánlott egyoldali megoldás helyett a belterületen biztonságosabb, jobb láthatóságot adó, irányhelyes kerékpársávok építését javasolja a Magyar Kerékpárosklub a Szabadság úton és Nagy utcán.

A közelmúltban felélénkült lakossági tiltakozással egyidőben újra megkeresték az Innovációs és Technológiai Minisztériumot és egyeztetésen is részt vettek.

A Magyar Kerékpárosklub továbbra is kerékpársávot javasol az útvonalra. A turisztikai célok mellett a mindennapos kerékpáros közlekedést is segítené, ha a Szabadság utca – Nagy utca – viadukt útvonalon marad a nyomvonal, de a mostani tervek helyett – lehetőleg megemelt – kerékpársávok biztosítják a biztonságos boltba, munkába, iskolába járást.

Kékkel a tervezett kerékpárút, rózsaszínnel a javasolt kerékpársávok

A terveket áttekintve a kritikus szűkületeknél, rézsűknél is elfér kerékpársáv, a legtöbb helyen 1,75 m széles, emelt, szintben elválasztott kialakításban is, a parkolóhelyek részleges megtartása mellett.

A kis forgalmú Vasút utcában is egyoldali kétirányú, nehezen bevehető kanyarral megtervezett kerékpárúton érkezne a biciklis forgalom, amit indokolatlannak tartanank. Az utca a parkolás rendezésével könnyen kijelölhető az útvonal számára.

A Nem ide BUBA szerveződés által a Füzes patak – Benta patak mentén javasolt alternatív útvonal a Nyakas-kő érintésével természetközeli turisztikai látványosságot adhat a Budapest-Balaton kerékpárútnak, azonban a Szabadság úti nyomvonallal ellentétben nem segíti a településen belüli mindennapos kerékpáros közlekedést és plusz emelkedőt is jelenthetne.

Arra az esetre is tett a Magyar Kerékpárosklub javaslatokat, ha a döntéshozók ragaszkodnak az egyoldali kétirányú kerékpárúthoz. Megjegyzéseik beépítésével enyhíthetik egyes helyeken a balesetveszélyt, de a koncepcionális problémát nem tudják kiküszöbölni.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.