fbpx

Triban RC520 teszt: Kirándulj, túrázz országútival!

A Decathlon legújabb túra-országútija gyorsan népszerű lett, ami nem meglepő, hiszen a Triban RC520 kategóriájában egy jól eltalált bringa, széles körben használható, az országút mellett városi vagy gravel bringaként is megállja a helyét, és ráadásul mindehhez kifejezetten baráti ár tartozik.

A Triban RC520-at már többször említettük idén, először a Decathlon termékfejlesztését bemutató cikkünkben, majd a Triban márkánál is érintettük ezt modellt, melynek oka, hogy meghatározó szerepe van ennek a kerékpárnak a Decathlon kerékpáros kínálatában, ez az egyik első olyan modell, ami a Decathlon új kerékpárfejlesztési, márkázási stratégiájának szellemében készült. Tehát az RC520 sikeressége nagyban tudja befolyásolni a “régi-új” márkáról kialakított képet.

A Triban kerékpárok a szabadidős céllal kerékpározókat – azokat, akik csak jól szeretnék magukat érezni egy-egy országúti bringázás alatt – célozzák meg, ezért ne is várjunk high end aero kerékpárokat Triban felirattal, az megmarad a teljesítményorientált bringásokat kiszolgáló Van Rysel márkának a Decathlon kerékpáros palettáján. A Triban RC520 is maximálisan ennek a jegyében készült, viszont nem feltétlenül csak a kezdők a célközönsége ennek a modellnek, hanem ahogy a sorozatszáma is sugallja, ez már a haladó bringásoknak készült (gyors kitekintés: 100-as kezdők, 500-as haladók, 900-as a profik szintje az elnevezéseknél).

Fényvisszaverő festés a nyeregvázcsövön

A Triban RC520 alapját a 6061 T6 alumíniumból készült váz adja, ami nem egy pehelykönnyű darab (a gyári adat 1780 gramm az M-es méretre), ellenben erős és megbízható. Előre egy karbon villa került, ami az alacsonyabb tömeg mellett a kényelmet is fokozni hívatott. A váz és a villa rendelkezik minden olyan tulajdonsággal, amivel egy túraországútinak rendelkeznie kell, található rajtuk sárvédő- és a csomagtartó szem is, tehát fel lehet málházni rendesen az RC520-at. Maga nemében a váz egyszerű, például nem dolgoztak a Decathlon mérnökei azon, hogy elrejtsék a bovdeneket, ami nem baj, viszont modern kiállású az alacsonyan bekötött támvilláknak köszönhetően. A megjelenése is sportos, elsőre nem biztos, hogy a mostanában annyira népszerű endurance kategória jutna eszembe róla. És azt mindenképpen meg kell megjegyezni, hogy abszolút nem áruházi bringának tűnik, a formák, a festés mind igényességet sugallnak.

A felszereltségét tekintve vegyes az összkép, a váltást teljes egészében a Shimano legjobb ár-érték arányú szettje a 105 végzi, ezt a japán gyártó szérián kívül hajtóműjével párosították, ami egyébként váltásteljesítményben nem rosszabb, mint a 105, csak grammokkal kell fizetnünk az alacsonyabb árért, ami szerintem jelent esetben bőven elfogadható, sok más nagynevű gyártó is ezt a megoldást választja az ár alacsony tartása érdekében.

A fék egy érdekesség, bovdenes 105 fékváltókarokat párosítottak TRP hybrid tárcsafékekkel, ezzel elérve azt, hogy ne kelljen megvenni a drága hidraulikus fékváltókarokat, de mégis hidraulikus fékeink legyenek (hasonló megoldást láthattunk már a Giant-nél). Az áron felül, ami nem egy lényegtelen szempont, ennek a megoldásnak még a könnyű szervizelhetőség az előnye. Azt azért be kell ismerni, hogy annyira nem szép, legalábbis szokatlan méretű a TRP átalakítós fékteste, ellenben tökéletesen működik.

A kerekek viszonylag egyszerű, de strapabíró darabok, és a felniken ott van a “made in france” felirat is, a feladatukat biztos el fogják látni, egy csomagos túra alatt sem fognak megrogyni, viszont cserébe jelentős tömeggel kell fizetni, főleg ezekkel a “mindenálló” 28-as külsőkkel. És persze jobban örültem volna a tárcsafékek miatt az átmenőtengelyeknek, de az már nem fért bele ebbe az árba.

A kiegészítők kiválasztása is egészen igényesre sikeredett, természetesen ott van mindegyiken a saját logo, de nem nagy titok, hogy emögött a legnagyobb kiegészítő gyártók állnak, a nyereg pl egy Selle Royal és ugyanezt a stucnit meg már négyszer többe kerülő kerékpáron is láttam.

A Triban RC520-at valójában kétszer teszteltem, egyszer még januárban Franciaországban és utána később még itthon is. A kinti teszt igazi különlegessége az volt, hogy utána tartottak egy előadást az országúti kerékpárok fejlesztéséről és az előadás egyik témája a tesztelt modell volt, és lehetett kérdezni a kerékpárról. Az tudni kell az RC520-ról, hogy kapható gravel felszereléssel is, tehát ballonosabb gumik is elférnek a vázban, a láncvillája hosszú, a fejcsőszög kicsit laposabb, egy normál országútinál sokkal stabilabb (csomagokkal felpakolva is jól irányítható), de valójában nem igazi gravel bringa. Én ebben a témakörben kérdeztem a kerékpárt tervező mérnököt, és egyből kaptam a választ, hogy az igazi gravel modell már tervezés alatt van teljesen más geometriával, az RC520 pedig megmarad országútinak.

 

A téli teszt alkalmával a téli bringámról ültem át a Triban RC520-ra, míg a szezonban már a könnyű, karbon vázas bringákról, ami nagyban befolyásolta, hogy az adott időszakban mit éreztem. Ez számomra is érdekes, télen fel sem tűnt az RC520 nagyobb tömege és lomhasága, míg szezonban azonnal éreztem, hogy nem 40km/h-s száguldásra tervezték ezt a bringát, hanem ez tényleg egy túra-országúti.

Csomagtartó konzol a villán

Nagyon szerethető kerékpár lett a Triban RC520, persze tudom, Decathlon, stb… de jól összerakták, jó a dizájn, kényelmes, jól irányítható, kivisz a világból is, megbízható, olcsó… tipikusan az, hogy felülsz hétvégén a bringára, és csak élvezed a kerékpározást, nem kell semmi mással foglalkoznod, el tudsz vele menni a rossz minőségű, gyökerekkel feltördelt kerékpárutakon, de akár a döngölt földutak sem jelentenek neki problémát (főleg ha felteszel egy gravel gumit). Természetesen vannak dolgok, amiket lehetne fejleszteni, de ezért az árért nem szabad többet várni, így is az egyik legjobb vétel ebben a kategóriában a piacon. Én mindenesetre a külsőket lecserélném könnyebbekre és kb ebben megállna a fejlesztés.

Messze nem csak túra-országútiként használható a Triban RC520, mint már feljebb említettem gravelesített változata is elérhető, kisebb méretekben jó választás lehet erre a felhasználásra is (nagyobb méretekben már túlságosan meredek a fejcsőszög és amiatt nem igazán alkalmas gravelre). De városi, munkábajárós bringának sem utolsó, persze itthon kevesen használnak ilyen értékű kerékpárt erre a célra, viszont az, aki sokat megy annak fontos, hogy ne egy vacak kerékpárral kelljen megtennie napi akár 50-60km-t is. Sárvédők, világítás fel, és a tárcsafékeknek köszönhetően időjárástól függetlenül tudjuk használni a bringát, például Angliában elég nagy sikere van emiatt az RC520-nak.

Csomagtartó és sárvédő szemek

A Triban RC520 egy nagyon jó ár-érték arányú kerékpár, viszont létezik belőle egy azonos vázra épített, kicsit egyszerűbb felszereltségű szintén nagyon jó ár-érték arányú modell az RC500 azoknak, akik kevesebbet szeretnének kerékpárra költeni, érdemes megnézni azt is.

Ajánlott fogyasztói ár: 289 990 Ft
További információk a Decathlon honlapján.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.