fbpx

Praktikus edzőtárs a sötét napokra: Ravemen FR160 integrált első lámpa és Ravemen TR200 hátsó villogó teszt

A korai sötétedés és a rossz látási viszonyok sokszor kihívások elé állítják azokat, akik ilyenkor is kint szeretnének edzeni kerékpárral. A láthatóság kiemelten fontos ezekben a hónapokban, viszont a modern kerékpárokra nem mindig egyszerű olyan világítást tenni, ami nem zavar bringázás közben és kompatibilis a kormányunkkal, komputerünkkel vagy a nyeregcsövünkkel és nem mellesleg a funkcióját is maximálisan ellátja. Szerencsére a Ravemen termékei között találunk olyan első és hátsó lámpát, amit szinte bármelyik országútira, kerékpárra fel tudunk tenni, ráadásul az FR160 integrált első lámpa mellett a komputerünk kijelzőjét is látni fogjuk, míg a TR200 hátsó lámpa az aero és kerek nyeregcsövekkel is kompatibilis, de akár a zsebünkre vagy a hátizsákunkra is rá tudjuk csíptetni.

Számomra a kerékpározás az elmúlt években egész éves sport lett, viszont az őszi-téli hónapokban a korai sötétedés miatt gyakran belefutottam abba, hogy a bringázás végén már félhomályban vagy rosszabb esetben sötétben mentem haza, ami a nedves körülményekkel párosítva nem túl szerencsés. Én még látok ilyenkor, de az autósok számára láthatatlan vagyok, ha nincs rajtam megfelelő világítás. Nem egyszer esett meg tavaly télen, hogy elindultam a városból szép napsütésben, a városon kívül viszont ködös időjárás fogadott és ilyenkor nem életbiztosítás az utakon bringázni erős lámpák nélkül.

Természetesen tettem fel lámpát, de nem volt egyszerű megfelelőt találni, amit normálisan a kormányra tudok tenni, nincs útban a bovdeneknek, látom tőle a komputeremet sötétben is és persze normálisan tudom kezelni. Hátul az aero nyeregcső miatt szintén nem könnyű a helyzet, plusz ott is elvárás, hogy menet közben tudjam kapcsolgatni kesztyűben. Na meg arról nem beszélve, hogy bármikor át tudjam tenni őket az egyik bringámról a másikra. Próbálkoztam elöl nagy lámpával fejjel lefelé a kormányon, pici szilikonos villogóval, de egyik sem nyerte el igazán a tetszésemet, sőt a villogót el is vesztettem valahol. Hátulra sem volt meg az optimális megoldás, ráadásul a tél végére teljesen lenulláztam az egyik drága lámpámat. Aztán idén nyár végén ajánlották, hogy Zergénél kapható egy Ravement FR160 nevű első lámpa, amit a komputer konzolja és a komputer közé lehet feltenni köztes elemként, sok funkcióval rendelkezik és olyan fénye van, amivel még sötétedés után városon kívül is haza lehet menni végszükség esetén, és nem mellesleg nagyon könnyű. Akkor még nem ugrottam rá elsőre, de pár héttel később amikor újra szürkületben mentem haza már eldöntöttem, hogy kell nekem egy ilyen lámpa. És mivel a hátsó lámpára sem volt megoldásom tavaly tél óta, így a Ravementől választottam azt is egy TR200-as személyében.

Ravemen FR160 integrált első lámpa

A Ravemen FR160 egy zseniális, de valójában pofonegyszerű megoldást alkalmazó első lámpa/villogó, amit a Garmin vagy a Wahoo komputerünk konzoljába tudunk egy mozdulattal rögzíteni, míg a komputer a megszokott módon a lámpa tetejébe rögzül. Gyakorlatilag a Ravemen FR160 alján egy olyan elem található, mint a komputereken, a tetején pedig egy olyan, mint a komputerek tartóin. Gyárilag Garmin kompatibilisen érkezik, de olcsón tudunk hozzá venni Wahoo kit-et, amit kb 2 perc átszerelni (egyébként azt néztem, hogy akár megoldható az is, hogy a lámpa segítségével Wahoo konzolon használjunk Garmin komputert vagy éppen fordítva, mert az alsó és a felső konzolt külön-külön tudjuk cserélni a lámpán).

A Ravemen FR160 elejében nagy hatékonyságú COB LED-ek találhatók, amik nem csak előre hanem oldalirányba is világítanak, melynek köszönhetően nem csak szemből látszódunk, hanem oldalról is, persze koskormány esetén csak annyira oldalról, amennyit nem takar ki a kormány. A megfigyelésem alapján egyenes kormányon 240 fok körülről látható a fénye, míg egy koskormánynál ha számolunk a kitakarással akkor 120 fok körül. A LED-ek maximálisan 160 lumen fényerővel tudnak villogni a legerősebb nappali üzemmódban, ezenkívül található benne még egy 50 és egy 25 lumenes villogó üzemmód lassú, illetve gyors villogással, folyamatos fényként pedig 10, 25 és 50 lumenes funkciókkal rendelkezik. Már sokadszorra szeretném kihangsúlyozni, hogy az erős villogó üzemmódot csak nappali fényként használjuk és lehetőleg a folyamatos fényeket használjuk sötétben, mert az autósok szemét kiégeti az erős villogás éjszaka. Bekapcsolni a lámpán található egyetlen gombbal tudjuk, melynek hosszú megnyomására kell életre vagy kapcsol ki a lámpa és a funkciók között a rövid megnyomásával tudunk lépkedni. Visszakapcsoláskor mindig abban a módba kapcsol, amiben kikapcsoláskor volt, ez kifejezetten hasznos, ha van kedvenc üzemmódunk, mint pl nekem, és nem kell nyomogatunk még bekapcsolás után a gombot, hogy megkeressük.

Egy 380mAh-s akkumulátor található a lámpában, amit USB-C csatlakozón keresztül tudunk tölteni. A COB LED-ek hatékonyságának köszönhetően egész magas üzemidő érhető el ezzel az akkuval, 50 lumenes folyamatos fényként 4 órát, 160 lumenes villogóként 5,3 órát, alacsony folyamatos fényként 13,5 órát képes működni. A lámpa a méretéhez képest nagyon könnyű, mindössze 55 grammot nyom.

Lassan másfél hónap használat után bátran elmondhatom, hogy nekem bevált a Ravemen FR160, egy pillanat alatt tudom cserélgetni a két bringám között, abszolút nincs útban a kormányon és ami számomra még fontos, hogy nem villog, világít vissza a szemembe használat közben és jól látom a komputerem kijelzőjét. Az igazi ősz beköszöntével most már fixen fent van a kormányomon és a felhős, párás napokon nappal is bekapcsolom. A 160 lumenes villogó üzemmód nagyon jól látható, ez a kedvenc nappali üzemmódom, az autósok már garantáltan messziről észrevesznek ilyenkor. Sötétben bár keveset bringázom, de ilyenkor az 50 lumenes folyamatos fényt szoktam használni, amivel tényleg lehet látni lakott területen kívül is, bár a sebességet érdemes erőteljesen mérsékelni, mert nem egy fényágyú, ez a lámpa elsősorban arra készült, hogy látszódjunk, amire abszolút tökéletes.

Negatívumként annyit tudok róla mondani, hogy a Wahoo Elemnt Roam V2 komputerem hátrafelé kicsit túllóg a lámpán és felülről takarja a gombot, ezért az elején meg kellett szoknom, hogy hol találom a lámpa bekapcsoló gombját. Ezenkívül nem ajánlott azoknak, akiknek nem vízszinteshez közel áll a komputerük a kormányon, mert értelemszerűen a lámpa is olyan szögben fog állni.

Ár: 17 900 Ft
További információkért kattints ide.

 

Ravemen TR200 hátsó lámpa

A Ravemen Tr200 egy nagy fényerejű, multifunkciós hátsó lámpa, amit gyakorlatilag bármilyen kerékpárra fel tudunk szerelni, illetve a táskánkra vagy a ruhánkra is fel tudjuk csíptetni, melynek köszönhetően rolleren és más hasonló városi közlekedési eszközön is használható. A konzolját a nyeregcsőre egy gumipánttal tudjuk rögzíteni, ami a közepes hosszúságú aero nyeregcsövekhez még éppen elég hosszú. A konzol belsejében egy gumi adapter található, ami a kerek és nagyon ellapított formákkal is kompatibilis. A konzolra egy mozdulattal tudjuk felcsíptetni a lámpát, aminek széles tartományban állítható a szöge, ezért mindenféle nyeregcsőszöggel használható.

A lámpa belsejében 4 erős fényű LED található, melyek maximálisan 200 lumen fényerőre képesek villogó üzemmódban, és emellett még kétféle (gyors és lassú) 100 lumenes üzemmódok találhatóak a Ravemen TR200-ban. Természetesen klasszikus hátsó lámpaként is funkcionál, 40, 20 és 5 lumen folyamatos fénnyel tud világítani. Ezenfelül található benne féklámpa és automata ki-bekapcsolás funkció, ahol egy gyorsulás szenzor érzékeli, hogy éppen mozgásban van-e a kerékpár. A puszta számokon felül szerintem fontosabb az optika kialakítása, a lámpa maga egy óriási búra, ezért a TR200 fényét oldalról is nagyon jól lehet látni, körülbelül 240-270 fokos láthatóságot biztosít.

 

A nagy fényerő mellé erős akkumulátor párosul, a 800mAh-s akkut USB-C csatlakozón keresztül tudjuk tölteni miközben egy pici kék dióda jelzi a töltést. Üzemidő tekintetében nem lehet panaszunk a Ravemen TR200-ra, 200 lumenes villogóként 7,5 órát képes működni, tehát egy hosszú, ködös, nappali edzés is bőven belefér, míg az 5 lumenes folyamatos fényként 26 órát bír a lámpa. Hátsó lámpaként számomra fontos, hogy jól bírja a vizet, mert időnként belefutok esőbe, nagy pocsolyákba és nem szeretném ha beázna (már ment így tönkre másik lámpám), szerencsére ezen a téren sincs gond ezzel a lámpával mert IPX6 vízvédelemmel rendelkezik.

Az elmúlt időszakban három kerékpáron használtam a Ravemen TR200-at, a kerek nyeregcsövű bringáimra nagyon könnyen fel lehetett tenni és az elölről körprofilú hátul szögletes nyeregcsövemre is felment, pedig az tényleg messze van a pengealaktól. A rácsíptetés a konzolra egy mozdulat és kb pont ennyi levenni, viszont a konzol csavarján érdemes egy kicsit húzni ha rázós utakra megyünk, mert nekem az elején lefordult a lámpa, de miután meghúztam már stabilan állt terepen is. Szeretem, hogy menet közben is be lehet kapcsolni, érezhető, hogy mikor nyomom meg a gombot és akár útközben is tudok váltogatni az üzemmódok között. Az utóbbi azért is lehetséges, mert annyira erős a fénye, hogyha lenézek akkor látom, hogy éppen milyen üzemmódban van. A felhős őszi időben 200 lumenes villogóként használom nappali világításként és már mondták mások, hogy elég messziről látszódom. Esti városi bringázáshoz leveszem 20 lumenes folyamatos fényre, ami szintén biztonságos fényt ad. Az automata be-kikapcsolás tényleg működik, bár én inkább saját magam kapcsolgatom a lámpát, biztonságosabbnak érzem és féklámpára sincs szükségem.

Ár: 15 900 Ft
További információkért kattints ide.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo