Megújult üzlettel várja a vásárlókat a Radwelt MichiKnopf!

Az osztrák-magyar határhoz közel található kerékpárüzlet az elmúlt hetekben teljes körű felújításon esett át, melynek végeztével a vásárlók ünnepélyes megnyitó keretében vehették újra birtokba. Az eseményre mi is ellátogattunk és ha már ott voltunk, nem csak a boltot, hanem a bringákat is megnéztük.

A Radwelt MichiKnopf-ról a múltban többször írtunk, a Mattersburgban (a magyar határtól csupán15 km-re) található üzlet óriási- és minőségi ebike- és normál kerékpárkínálattal büszkélkedhet. Annyira nyitottak a hazánkból érkező vásárlók felé, hogy teljes körű magyar ügyfélszolgálattal, honlappal, Facebook oldallal és eladókkal is rendelkeznek, így nem véletlen, hogy rengetegen járnak tőlünk a határ túloldalára bringát venni. Emlékezhetünk rá, hogy pár évvel ezelőtt Sebestyén Balázs is itt vette meg elektromos kerékpárját, de azóta Vadon Jani és Rákóczi Feri közösségi felületein is felfedezhettük a cég logóját.

A 2023-as év egy átfogó megújulással indult, amit nagy mértékben az üzlet működésének és hatékonyságának javítása indokolt. Az elmúlt időszakban olyan ütemben nőtt a bolt forgalma, hogy a kiemelkedő vásárlói élmény megtartása érdekében új helyre került például az ügyfélpult, illetve hasonló okokból a szerviz közvetlen kapcsolatba az alkatrészraktárral. Ennél fontosabb, de legalábbis érdekesebb tény számunkra, hogy az átalakítás után már az üzlet első felében találhatóak az ebike-ok, történt ugyanis, hogy tavaly az eladott kerékpárok 70 %-a már elektromos rásegítéses bringa volt, így mondhatni, a döntés logikus. Az ebike kínálatnál látszott a trend – amit egyébként nekünk is megerősítettek -, hogy jelenleg kétféle kategóriát keresnek a vevők, az enduro fully jellegű- (mint például a KTM Macina Kapoho vagy Prowler) és az úgynevezett onroad trekking pedeleceket, mellyel viszonylagos háttérbe szorulnak a merevfarú e-mtb-k.

Az üzletbe pár métert belépve kicsit olyan érzése van a (magyar) embernek, mintha egy kiállításon lenne, felsőkategóriás Trek, KTM, Mondraker, Santa Cruz bringák között sétálgathatunk, megtapogatható jó pár olyan modell, melyekkel eddig csak az interneten találkozhattunk. Jó példa erre az egyik Mondraker-ben egy Bosch Performance CX Line Race motor, de egy sorral arrébb a Trek könnyű elektromos enduro bringája, a FUEL EX-e vár többféle színben és felszereltséggel gazdára. Az utóbbi kerékpár különösen érdekes, mert újabban a downsizing vonallal a gyártók próbálják megcélozni azokat is, akik nem a Newtonméterek és wattórák halmozása a cél, inkább egy kezelhető súlyú, valódi bringás élményt nyújtó ebike-ot szeretnének (azt szoktuk mondani, hogy a kerékpárosokat célozzák meg).

Ha az üzlet hátsó szekciója felé sétálunk az all mountain, enduro és trail bringákat találjuk katonás sorrendben, a fent említett márkákból itt is meglehetősen nyálcsorgatósa a felhozatal, bár én teljesítményorientált kerékpáros vagyok, de ha nagyobb hegyek között laknék durvább tereppel akkor biztos lenne egy ilyen kerékpárom is. Velük szemben a merevfarú mtb-ok lógnak, ez az egykor népszerű kategória az elmúlt pár évben jelentősen visszaszorult, melyhez már a gyártók is alkalmazkodtak. Leghátul találhatóak az egyszerűbb montik és a trekkingek, manapság egyre kevesebben keresik ezeket a bringákat Ausztriában, ami jól mutatja a magyar és az osztrák kereslet közti különbséget. Itthon még messze ezek a kerékpárok jelentik a volument, bár a hazai piac is rendesen ebike-osodik az elmúlt években.

Természetesen egy ekkora boltban a gyerekekre is gondolnak, egy külön birodalom található a legkisebbek számára, amit a már nálunk is bemutatott osztrák Woom márka termékei uralnak. Ezeket a bringákat és kiegészítőket messze menőkig a gyerekek igényei- alapján tervezik, érdemes felemelni egy ilyen bringát és elgondolkodni azon, hogy eddig miért nem ilyet vettünk a szemünk fényének. Nagy szívfájdalmamra egy KTM gyerek ebike-ba is belefutottunk, de ha van rá igény akkor fújjon a hátszél.

Jogosan kérdezhetnétek, hogy országúti és gravel kerékpárok nincsenek a boltban? De vannak! A teljes felső szintet ők uralják (plusz lent a legújabb Trek Madone SLR fogad minket), a sok Wilier mellett, Trek, Colnago és KTM bringák közül válogathatunk. Országútisként is van mit választani, sőt ha kerék vagy kiegészítő kell, minden van. Én egyértelműen itt éreztem magam a legjobban (oké, a sonka, a sajt és a jó borok sem voltak rosszak lent a megnyitón 🙂 ), de ez az én világom. A Wilier színskáláját mindig jó végignézni, gyönyörű árnyalatokat tudnak összehozni, ebben igazán jók.

Végezetül beszéljünk kicsit az eladótér dizájnjáról. Biztos mindenkinek feltűnt, hogy nem hétköznapi, látszik a tervezésbe fektetett rengeteg energia. Konkrétan egy olasz cég keze munkája, akik kifejezetten ezzel foglalkoznak, valószínűleg nem véletlenül emlékeztet a bolt engem egy-két olasz márka standjára az Eurobike-ról.

Mindenképpen nézzétek meg magyar nyelvű Facebook oldalukat vagy a Radwelt MichiKnopf honlapját, melyet szintén anyanyelvünkön olvashatunk, de kereshetitek bátran Horváth Csabát a +43 660 2849 555 telefonszámon és a csaba@radwelt.co.at email címen.