Megújult üzlettel várja a vásárlókat a Radwelt MichiKnopf!

Az osztrák-magyar határhoz közel található kerékpárüzlet az elmúlt hetekben teljes körű felújításon esett át, melynek végeztével a vásárlók ünnepélyes megnyitó keretében vehették újra birtokba. Az eseményre mi is ellátogattunk és ha már ott voltunk, nem csak a boltot, hanem a bringákat is megnéztük.

A Radwelt MichiKnopf-ról a múltban többször írtunk, a Mattersburgban (a magyar határtól csupán15 km-re) található üzlet óriási- és minőségi ebike- és normál kerékpárkínálattal büszkélkedhet. Annyira nyitottak a hazánkból érkező vásárlók felé, hogy teljes körű magyar ügyfélszolgálattal, honlappal, Facebook oldallal és eladókkal is rendelkeznek, így nem véletlen, hogy rengetegen járnak tőlünk a határ túloldalára bringát venni. Emlékezhetünk rá, hogy pár évvel ezelőtt Sebestyén Balázs is itt vette meg elektromos kerékpárját, de azóta Vadon Jani és Rákóczi Feri közösségi felületein is felfedezhettük a cég logóját.

A 2023-as év egy átfogó megújulással indult, amit nagy mértékben az üzlet működésének és hatékonyságának javítása indokolt. Az elmúlt időszakban olyan ütemben nőtt a bolt forgalma, hogy a kiemelkedő vásárlói élmény megtartása érdekében új helyre került például az ügyfélpult, illetve hasonló okokból a szerviz közvetlen kapcsolatba az alkatrészraktárral. Ennél fontosabb, de legalábbis érdekesebb tény számunkra, hogy az átalakítás után már az üzlet első felében találhatóak az ebike-ok, történt ugyanis, hogy tavaly az eladott kerékpárok 70 %-a már elektromos rásegítéses bringa volt, így mondhatni, a döntés logikus. Az ebike kínálatnál látszott a trend – amit egyébként nekünk is megerősítettek -, hogy jelenleg kétféle kategóriát keresnek a vevők, az enduro fully jellegű- (mint például a Cube Stereo Hybrid illetve a KTM Macina Kapoho vagy Prowler) és az úgynevezett onroad trekking pedeleceket, mellyel viszonylagos háttérbe szorulnak a merevfarú e-mtb-k.

Az üzletbe pár métert belépve kicsit olyan érzése van a (magyar) embernek, mintha egy kiállításon lenne, felsőkategóriás Trek, KTM, Cube, Mondraker, Santa Cruz bringák között sétálgathatunk, megtapogatható jó pár olyan modell, melyekkel eddig csak az interneten találkozhattunk. Jó példa erre az egyik Mondraker-ben egy Bosch Performance CX Line Race motor, de egy sorral arrébb a Trek könnyű elektromos enduro bringája, a FUEL EX-e vár többféle színben és felszereltséggel gazdára. Az utóbbi kerékpár különösen érdekes, mert újabban a downsizing vonallal a gyártók próbálják megcélozni azokat is, akik nem a Newtonméterek és wattórák halmozása a cél, inkább egy kezelhető súlyú, valódi bringás élményt nyújtó ebike-ot szeretnének (azt szoktuk mondani, hogy a kerékpárosokat célozzák meg).

Ha az üzlet hátsó szekciója felé sétálunk az all mountain, enduro és trail bringákat találjuk katonás sorrendben, a fent említett márkákból itt is meglehetősen nyálcsorgatósa a felhozatal, bár én teljesítményorientált kerékpáros vagyok, de ha nagyobb hegyek között laknék durvább tereppel akkor biztos lenne egy ilyen kerékpárom is. Velük szemben a merevfarú mtb-ok lógnak, ez az egykor népszerű kategória az elmúlt pár évben jelentősen visszaszorult, melyhez már a gyártók is alkalmazkodtak. Leghátul találhatóak az egyszerűbb montik és a trekkingek, manapság egyre kevesebben keresik ezeket a bringákat Ausztriában, ami jól mutatja a magyar és az osztrák kereslet közti különbséget. Itthon még messze ezek a kerékpárok jelentik a volument, bár a hazai piac is rendesen ebike-osodik az elmúlt években.

Természetesen egy ekkora boltban a gyerekekre is gondolnak, egy külön birodalom található a legkisebbek számára, amit a már nálunk is bemutatott osztrák Woom márka termékei uralnak. Ezeket a bringákat és kiegészítőket messze menőkig a gyerekek igényei- alapján tervezik, érdemes felemelni egy ilyen bringát és elgondolkodni azon, hogy eddig miért nem ilyet vettünk a szemünk fényének. Nagy szívfájdalmamra egy KTM gyerek ebike-ba is belefutottunk, de ha van rá igény akkor fújjon a hátszél.

Jogosan kérdezhetnétek, hogy országúti és gravel kerékpárok nincsenek a boltban? De vannak! A teljes felső szintet ők uralják (plusz lent a legújabb Trek Madone SLR fogad minket), a sok Wilier mellett, Trek, Colnago és KTM bringák közül válogathatunk. Országútisként is van mit választani, sőt ha kerék vagy kiegészítő kell, minden van. Én egyértelműen itt éreztem magam a legjobban (oké, a sonka, a sajt és a jó borok sem voltak rosszak lent a megnyitón 🙂 ), de ez az én világom. A Wilier színskáláját mindig jó végignézni, gyönyörű árnyalatokat tudnak összehozni, ebben igazán jók.

Végezetül beszéljünk kicsit az eladótér dizájnjáról. Biztos mindenkinek feltűnt, hogy nem hétköznapi, látszik a tervezésbe fektetett rengeteg energia. Konkrétan egy olasz cég keze munkája, akik kifejezetten ezzel foglalkoznak, valószínűleg nem véletlenül emlékeztet a bolt engem egy-két olasz márka standjára az Eurobike-ról.

Mindenképpen nézzétek meg magyar nyelvű Facebook oldalukat vagy a Radwelt MichiKnopf honlapját, melyet szintén anyanyelvünkön olvashatunk, de kereshetitek bátran Horváth Csabát a +43 660 2849 555 telefonszámon és a csaba@radwelt.co.at email címen.