Szülinapra szívás, illetve Szilvás – a győztes Blazsó Márton beszámolójával

Néhány napsütéses év után ismét a zordabb arcát mutatta a Szilvás, a Specialized Szilvásvárad Maraton, esővel, sárral, néhol jégesővel küszködő mountain bike-osokkal. Érdekesség, hogy a Jóisten a hosszú- és a középtáv győztesét is születésnapjára lepte meg mindeme jóval, amire az ünnepeltek győzelemmel köszönték meg az ajándékot…

A körülmények tehát nem voltak éppen kerékpáros sporttevékenységhez ideálisak, ennek ellenére sokan megjelentek a szilvásváradi lovas stadionban a rajtnál, ahonnan ezúttal távokra (33-, 64-, 107 km) bontva startoltak az indulók. Bár versenytempóban a szilvási pálya egy-egy százméteres szakasztól eltekintve sáros állapotában is gyors, vasárnap azért nagyon sokan „belassultak” és nem csak a 107 kilométert teljesítők közül.

Szerinted?

Nem így a hosszú táv abszolút győztese, Blazsó Márton (VKE-Nelson Specialized), aki a múlt heti Bakonyerdő Maratonhoz hasonlóan nagyon meggyőző volt, pedig ahogy megtudhatjuk tőle, az előzmények nem voltak túl biztatók, és a finis sem sikerült élvezetesre:

„Még hétfőn megbetegedtem, így a héten nem tudtam edzeni, egyszer mentem csak bringázni, ami jól ment, de ebből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni. Ráadásul szombatra ismét rosszabb lett kicsit, kedvetlen voltam, aggódtam is, mi lesz. Szerencsére mára jobban éreztem magam, csak a hidegtől tartottam. Ilyenkor jobban kell figyelni a táplálkozásra, és az öltözékre is, nem mindegy, hogy végig esik, vagy kisüt-e a nap, ha esik, a hosszú csak rosszabb, mert átvizesedik teljesen, a rövid jobban szárad, nem könnyű eltalálni. Már a szombat nagyon fontos a szénhidrát feltöltés miatt, és a versenyen is direkt többet kajáltam, nyolc gél, és két nagy kulacs fogyott (a hideg miatt inni nem kellett sokat). A pályától, a sártól nem paráztam, a Szilváson lehet menni ilyenkor is.

Blazsó Márton

A rajt jól ment, az aszfaltot Vígh Zoli és Fejes Gabi rángatták, de a terepen már figyeltem, hogy ne legyen előttem ex-országútis, a kis meredeken előre álltam. Itt meghúztam kicsit, szét is szakadtunk, mögöttem Szatmáry Andris és Szilárd, a fennsíkos részen pedig láttam, hogy Szatmáry Andris egyedül próbál feljönni és mindenki külön megy, az én szempontomból jó volt, hogy nem álltak össze. Az Ördögoldalon is láttam Andrist vagy fél percre mögöttem, itt meghúztam, és a Bánkúton, a sípályán már volt egy percem. A következő „etap” is jól sikerült, Felsőtárkánynál három percre nőtt az előny, és a lankás felfelén éreztem, hogy jól halad a bringa.

Az új részen óvatosan mentem, és 85-90 km-nél inogott a léc az energia szempontjából. Van egy „műcsöcsöm”, amibe a zselét töltöm, és egyszerre vagy fél decit szívtam belőle, ami helyrerakott. Az utolsó lejtő volt kritikus, telement a szemem mindennel, próbálkoztam, szemüveg le-fel, átnézni fölötte, alatta, hunyorogva, de sehogy nem volt jó, a kontaktlencse alá ment a trutyi. Több embert láttam hasonló problémával küzdeni, ez volt a legkellemetlenebb.”

Csata után

A 64 kilométeresre rövidült középtávon is szülinapos győztest avathattunk, a 19 éves Szalontay Bence (Merida Maraton Team CST Team) személyében. Bence hasonló taktikával kezdett mint Marci:

„Az aszfaltos részen nem voltak nagy rángatások, de a terepen előre mentem, itt szét is húzódott a sor. Szalay Petivel és Bacsek Zolival mentünk együtt egy darabon, majd Szalay Petivel kettesben sokáig. Volt jégeső, tolós rész, de mivel nyomtuk, a hideg engem annyira nem fogott meg. Szalay Peti az utolsó lejtőn maradt le, amikor utolértünk rövidtávosokat, valószínű, beragadt valaki mögé. A végén iszonyúan csapta a szemünkbe a sarat a kerék, pedig mi sárvédőt is felszereltünk a vázra.”

A hölgyek között, középtávon Dósa Eszter (Vitalitás SE-Scott-Nutrixxion) volt a leggyorsabb, a vele történtekről hamarosan blogjában olvashatunk, mint ahogy Buruczki Szilárd (Merida-Köbánya TC) is beszámol még az emlékezetes Szí(l)vásról.

Nutrixxion fotógaléria, ahol megtalálod magad: http://foto.nutrixxion.hu/2013/MTB/0526-SzilvasMaraton/index.html

Eredmények:

Férfiak 107 km abszolút:

1 H1 BLAZSÓ Márton VKE-NELSON 04:47:53 00:00:00 04:47:50
2 H102 BURUCZKI Szilárd Merida Kőbánya TC 04:57:02 00:09:09 04:56:59
3 H57 BÚR Zsolt Alpinbike Team Giant Endura CsontiCar 04:58:33 00:10:39 04:58:30