A megújuló országúti csúcs alkatrészcsaládok közül már csak a Sram Red 2013 szettel maradtunk adósak, a 11-es Shimano Dura Ace és a Campagnolo EPS után lássuk, mit lehet tudni a mountain bike gyökerekkel rendelkező gyártó legfrissebb fejlesztéseiről!
A legfontosabb, hogy az új Red egyelőre marad 10 sebességes, és elektronikus szettet sem terveznek 2014 előtt. Eddigi talán legerősebb tulajdonságát, a remek súlyadatokat ezen a szinten nagyon komoly mértékben sikerült túlszárnyalni, a hírek szerint negyed kilóval könnyebb lehet az új szett, árban pedig körülbelül 10%-ot emelkedik majd.
Ezt nem csak falvastagságok csökkentésével, könnyebb alapanyagok használatával sikerült elérni, hanem minden lehetséges helyen „ollózgattak” is a tervezők, jó példa erre a mountain bike csúcsszett, a XX sorára emlékeztető fogaskoszorú, ami lassan már egy ékszerre hasonlít, valószínűleg súlyban sem ver rá sokat egy nagyobb medalionra.
Változni fog a fékváltókar kialakítása, kicsit a Campagnolo mintájára a biztonságosabb fogás érdekében, a nagyobb kényelem érdekében pedig gél réteg lesz majd a borításban, így még finomabban a kézhez idomul majd az alkatrész. A Double Tap rendszer természetesen marad. Jó hír, hogy teljesen átdolgozták az átdobó mechanikáját, ami talán a leggyengébb pontja volt a szettnek, hasonló alkatrésszel sokat dolgozó szerelő véleménye szerint beállítása is agyrém, még a szponzorált profik is inkább alacsonyabb kategóriás alkatrésszel helyettesítették sokszor.
Ehhez a fejlesztéshez kapcsolódva váltásbarátabb a lánctányérok kialakítása is, és a hajtókar sem csak könnyebb lett, de merevebb is, Campagnolo karra hajazva maga a kar az ötödik ága a csillagnak. Kíváncsiak vagyunk, élesben mennyire lesz markáns a változás.
Ami azonban igazán érdekes, a távolabbi jövő: Hidraulikus országúti tárcsafékekről csiripelnek a madarak a következő szettben…
Promóciós videó: