fbpx

Snowbike lánctalppal? Miért ne?

Hazánkban ugyan a havas napok száma csekély, de Kanadában, vagy Norvégiában biztosan lenne kereslet erre a dupla kerekű sítalppal és lánctalppal felszerelt “bringára”, másnéven snowbike-ra.

Lánctalp és dupla kerék

Lánctalp és dupla kerék

A Venn Industrial Design Consultancy egy török ipari formatervező cég, akik mobiltelefontól kerékpár vázig sok mindent megrajzolnak, ha a megrendelő szabad kezet ad nekik. A Sno fantázianevű “kerékpárjuk” elég extrém megoldásnak minősül.

A kerékpár elnevezés megállja a helyét mivel hátul két kereke van, előre azonban síléc szerű eszközt rögzítettek. Teleszkópos villával is ellátták, bár hóban kevésbé rázós az Üllői út. A dupla hátsó kerékre gumi lánctalpat szereltek, ami megnöveli a tapadási felületet.

Waxolás bringázás előtt?

Waxolás bringázás előtt?

Hogy miért került dupla tárcsafék hátra azt nem nagyon értjük mivel a mai fékek simán meg tudnák állítani a dupla kereket is. Minden esetre így jól néz ki, az tuti. A fura „Z” alakú vázat egy kábel is merevíti. Szokatlan, de nem egyedi megoldás ez. Már 1982-ben gyárott ilyen vázkonstrukciót a Slingshot Bikes.

VENN-Snowbike

Előre integrált (valószínűleg akkus, vagy elemes) lámpát is tettek, bár hátra már nem jutott a biztonság növelését célzó eszközből.

VENN-Snowbike3

Sárga, fekete és kék kivitelt is terveztek, de a gyártásról nincsenek még híreink. A kérdés, hogy mennyire szeretne valaki a guminyomás ellenőrzése mellett lánctalp feszesség állítással is foglalkozni, és akkor még a síléc waxolásáról nem is beszéltünk. Mi inkább maradnánk a fatbike mellett ha már téli bringázás.

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo