fbpx

Országúti fronton új fejlesztések a Shimano-nál: Új 105-ös szett és gravel, CX felhasználásra készült Ultegra hátsóváltó

Az új Dura-Ace és Ultegra szettek után 2018-ra várható volt, hogy a közkedvelt 105-ös is teljes mértékben megújul. A Shimano nem húzta sokáig a bejelentést, 2017 áprilisában már láthatjuk, hogy milyen lesz a jövőévi középkategóriás országúti modellcsalád. Ezenkívül a rázós tavaszi klasszikusokon már a profik tesztelik az új Ultegra RX hátsóváltót, ami a mountainbike sportból már jól ismert módon extrém erősen stabilizálja a láncot, melynek köszönhetően a láncleesés esélye minimalizálódik.

Az új 105 megjelenésében és technikai tartalmában egyértelműen az új Dura-Ace és Ultegra irányvonalát követi (elsőre, ha nem lennének rajta 105 feliratok azt mondanám, hogy ez az R8000 Ultegra). A 105 mindig is az a szett volt, ami széles rétegeket hívatott kiszolgálni a kezdőktől a hobbi versenyzőkig, kis súlytöbblettel elérhető áron kínálja a felsőkategóriából megismert technikai megoldásokat. 2018-ra sem változtattak a Shimano-nál a 105 koncepcióján, sőt még tárcsafékkel és szélesebb áttételtartománnyal bővítették a szett felhasználásnak körét.

A legjelentősebb változás, hogy az új 105 már elérhető lesz tárcsafékes verzióban, az új BR-7070 flat mount-os féknyergek kompatibilisek lesznek az ICE TECHNOLOGIES fékbetétekkel és a kiváló hűtést biztosító, lekerekített szélű SM-RT70-es féktárcsákkal érkezik a szett, melyből 140 mm átmérőjű tárcsa is kapható lesz. A fékváltókarok (ST-R7020) dizájnban és kezelhetőségben az Ultegra vonalat követik, ráadásul gyártanak belőle egy kisebb kezűeknek is készült változatot is (ST-R7025), mellyel a gyerekek és nők is rázós szituációkban stabilan tudják kezelni a kerékpárt.

A fékváltókarok mechanikáján is fejlesztett a Shimano, ezentúl gyorsabban és könnyebben válthatunk a váltókar lecsökkentett útjának köszönhetően (rövidebb mozdulat elég lesz a váltáshoz). Az elsőváltó szintén megörökölte a Dura-Ace/Ultegra kialakítását, mellyel nagyobb sárférőhelyet kapunk a váltó mellett, könnyebben beköthető a bovdenezés és a váltón található állítócsavarral tudjuk feszíteni a bovdent, tehát nincs szükségünk a sok bosszúságot okozó a bovdenezésbe toldható állítóra. A hátsóváltó is megkapta a mountainbike sportban már egy évtizede bevált Shadow RD technológiát, a váltó a sor mellől a sor alá került, így kevésbé sérülékeny eldőléskor. Emellett rövidkanalas verzióban 30-as, hosszúkanalasban pedig 34-es fogszámig kompatibilis. Igen, 34-esig, mert innentől a gravel bringásokra gondolva 11-34-is kiosztásban is elérhető lesz a 105-ös sor.

A hajtómű 50-34, 52-36 és 53-39-es lánckerekekkel lesz kapható, de a megjelenésen kívül is változtattak rajta, kevés gyártó reklámozza, hogy a tárcsafékes vázak szélesebb papucstávolsága miatt a sor láncvonala is megnőtt és ehhez a hajtóművet is hozzá kéne igazítani, a 105-nél a Shimano ezt megtette, mellyel jobban fog illeszkedni a tárcsafékes kerékpárokhoz, mint az eddigi szett.

Júniustól kétféle színben, feketében és ezüstben, lesz elérhető.

 

 

 

A másik nagy újdonság a hétvégén debütált Ultegra RX hátsóváltó, amit a Shadow RD+ technológiával ruházott fel a Shimano (a montisok már jól ismerik), a lényege a “+” nélküli verzióhoz képest, hogy a váltón található kar átváltásával a váltókanál előre mozgás szempontjából “bemerevedik”, így kerékpározás közben nem engedi a láncot össze-vissza lengedezi, ezáltal sokkal kisebb esélye lesz a láncleesésnek és a félreváltásnak. Ezenkívül ez a technológia nagyban hozzá tud járulni ahhoz, hogy elöl csak egy lánckereket használhassunk mindenféle láncterelő nélkül. A váltó elérhető lesz mechanikus (RD-RX800) és elektromos (RD-RX805) verzióban is, melyeket a gyártó gravel, cyclocross és extrém országúti felhasználásra ajánl (de bárkinek jól jöhet, aki azt szeretné, hogy a váltója mindig stabilan feszítse a láncát).

A váltóval együtt szintén a piacra dobja a Shimano az Ultegra szett legújabb alumínium kerekét (WH-RS370-TL), ami hasonló felhasználási területre készül, mint az RX váltó (szélesebb felnivel rendelkezik 28-38-as gumikhoz, E-Thru tengelyes, tubeless-ready és tárcsafékes.)

Június közepétől már keresheted a váltót és a kerekeket is a boltokban.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.