fbpx

Neuzer Courier DT kerékpárteszt: „a végén nagy mosolyt csalt az arcomra”

A Neuzer Courier DT története közel két évtizedre nyúlik vissza, és akkoriban – ahogy a névből is kiderül – egy olyan bringa megalkotása volt a cél, amit akár futárok is használhatnak a gyors városi rohangáláshoz, de sportos fiataloknak is jó legyen a hétvégi bringázásokhoz.

neuzer_courier_kerekparteszt_012

Sőt, akiknek szerény volt akkoriban a keret, némi átalakítással cyclocross bringát is építhetett a Courier alapjaira. Ma a cx-gépet egyenesen a gyártó kínálja alternatívaként, és balatonföldvári teszthétvégénken mindkét változat megmérette magát. OK, nem cross/trekking kerékpárok, de még mindig ennek a teszttábornak a koncepciójába illettek leginkább. A Neuzer Courier DT a „downtown” azaz városi, míg a CX a „cyclocross” opció, ugyanarra a vázra építve. Most az előbbiről lesz szó.

neuzer_courier_kerekparteszt_001

Amit az elején szögezzünk le és ennek megfelelően értékeljük a kritikákat, hogy egy 123 900 Ft-os kerékpárról van szó. Vagyis nagyon kedvező árú bringa, kis túlzással már akkor is jó vétel ennyiért, ha egyáltalán minden működik rajta. A magyar gyártónak az egyik olyan modelljéről van szó, amivel kimondottan a magyar vásárlók kiszolgálása volt a cél, akik sajnos nagyon árérzékenyek, sok honfitársunkba beleégtek az hipermarketekben látható árcédulák…

neuzer_courier_kerekparteszt_009

Mit tud tehát a Neuzer Courier kicsivel több mint 100 000 forintért? Először is egy megbízható erős alumínium vázra épül, ami hozza az árának megfelelő minőséget, meghagyva a lehetőséget csomagtartó és sárvédő felszerelésére is. A villa már más tészta, ez az egyik gyenge pont a lemezből hajlított papuccsal, de a tesztpéldányon nem tapasztaltunk zavaró gyártási pontatlanságot. A közép- és kormánycsapágy hagyományos (cserélhetők, javíthatók), a bowdenek ezen a szinten természetesen kívül futnak, két kulacstartó felszerelésére van lehetőség.

A váltórendszer Shimano Claris, Prowheel duplatányéros hajtókarral, Claris fékváltókarral. Itt álljunk meg egy szóra, mert ez a 2×8 sebességes, országútis stílusú váltás (értsd inkább finom, mint tág az áttételtartomány) már minőségi működést garantál, sokkal drágább kerékpárokon is teljesít ilyen szolgálatot. Jól beállítva nem fog késlekedni a váltó, pontosan működik, ráadásul nem is dögnehéz. Más kérdés, hogy az összeszerelés szakszerűsége hagyott maga után kívánnivalókat, de beállítva tényleg minden klappolt.

Az Alhonga V-fékek igen, olcsó alkatrészek, de hibátlanul tették a dolgukat, nem szabad azért összekeverni őket az alacsony kategóriás tescós bringákon található borzalmakkal. Ugyanez igaz a kiegészítőkre, a Zoom alumínium kormány, stucni, nyeregcső… egy sem míves darab, de megbízhatóak, nincsenek ólomsúlyban és illenek is a bringa összképébe. A csomagba már a strapabíró, duplafalú Mach1 alufelnik is beletartoznak, Quando agyakra fűzve.

Felülve a kerékpárra tulajdonképpen egyben van, ezen az árszinten a villát leszámítva nem tudok belekötni, ráadásul egész pofás, szép kék színt választottak díszítésképpen, ami megjelenik a markolaton és a nyergen is. Azt kell mondjam ajánlom megvételre, de ez esetben ne sajnáljuk rögtön a plusz pénzt, hogy egy jó szerelő mindent pontosan beállítson az elején. Teszttáborunkban Ballagó Ábel nyúzta a Couriert, sőt, meg is vette később magának, véleményéből kiderül, hogy miért:

neuzer_courier_kerekparteszt_002

Régóta bringázom, de inkább mountain bike-on, 25 éve ültem tartósan országúti kerékpáron, lehet, hogy emiatt volt kellemes meglepetés a Neuzer. Először amikor megnézegettem, sem a hegesztések nem tetszettek különösebben, sem az első villa. Az a sajtolt acél lap belehegesztve egy acél csőbe… úgy érzem nem olcsósít annyit a biciklin, mint amennyit ront a kinézetén és a komolyságán. Lehet, hogy volt minden bowdenvégen kupak, de mire hozzám került a kerékpár, a hátsó féken már kiálltak, kócolódtak a szálak. Az Alhonga fékek az én fejemben talán mindennek a legalja és a kerékpáralkatrészek végállomása. De itt jön a „DE”, mert ezekkel az előzményekkel amikor felemeltem, meglepődtem, milyen könnyű kerékpár.  Már ezen megdöbbentem, majd amikor ráültem, a váz geometriája nekem már nagyon bejött, és egy élmény volt vele tekerni. Jól gyorsult, terepen is el lehetett mozogni vele, kicseréltük egy időre a kerekeket a cyclocross bringában lévőkre, azzal kimondottan montis érzés volt. 

neuzer_courier_kerekparteszt_003

Végül nekem nagyon bejött, annak ellenére, hogy az elején csak úgy nézegettem, hogy „Mi ez?!” Még az Alhonga fékek is tök jól fogtak, a Claris fékváltókar kifejezetten tetszett, a hátsó váltás nagyon jól működött, nagyon precíz, nagyon jól rakosgatta a láncot. A szorzót be kellett állítani, és onnantól az is jó volt. Összességében az apró és orvosolható hibákkal egy nagy mosolyt csalt az arcomra.

A RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.

A kerékpár a gyártó oldalán: http://webshop.velostar.hu/kereses/courier%20dt
Vázgarancia: 1 év
Alkatrész garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár 123 999 Ft

Műszaki adatok:
váz: al6061 alu
villa: merev acél/rigid steel
fékek: alhonga V
hajtómű: prowheel ounce 522c 34/50t
első váltó: shimano claris 2 spd
hátsó váltó: shimano claris 8 spd
fékváltókar: shimano r221 flat bar 2×8 spd
agyak: quando alu 36h
felnik: mach1 cfx700c duplafalú/double wall
gumik: kenda k1067 700x28c

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.