fbpx

Az ikonikus főcímzenék szerepe a podcastben

Amikor podcastot készítesz, azzal a céllal teszed, hogy a mondanivalód minél több emberhez eljusson. Egy jó főcímzene segíthet ebben, hiszen megragadja a hallgatók figyelmét, és mintegy egyedi védjegye lehet a műsorodnak. Ha felcsendül, már mindenki tudja, hogy a te podcastadásodat fogja hallani.

Hogyan lehet megtalálni ezt az optimális zenét?

A kérdés joggal merül fel benned, hiszen nem könnyű feladat a minden szempontnak megfelelő főcímzene megtalálása. Vannak azonban olyan kapaszkodók, amelyek segítenek neked ebben.

Persze az is egy lehetőség, hogy szakemberek segítségét kéred, amiben a Brocasterz podcast ügynökség szolgáltatásai jó megoldást jelenthetnek a számodra. A cég nemcsak podcast tanácsadással, stúdió-bérbeadással, utómunkálatok elvégzésével foglalkozik, hanem megbízhatod őket a teljes podcastgyártás lebonyolításával is.

Milyen szempontokat kell figyelembe venni a főcímzene kiválasztásakor?

  • Elsődleges szempont a célközönség, hiszen őket szólítod meg. A zene illeszkedjen a célközönség zenei stílusához, ugyanakkor passzoljon a műsor tempójához, stílusához is. A célközönség életkora sem elhanyagolható a jó zene meghatározásához, bár ez nem mindig határolható be egy szűkebb tartományra. Ha azonban tudod, hogy kiknek szánod a műsorodat, megtalálod azt a zenét, ami megérinti őket.
  • A műsorvezető személye szintén központi tényező a zene kiválasztásakor. Egyrészt a műsorvezető személyiségéhez, másrészt a hangjához kell illenie, hiszen az ő hangját fogják hallani a zene alatt. Ha már megvan, hogy ki lesz a műsorvezető, érdemes kipróbálni a zenét a hangjával, hogy mennyire passzolnak egymáshoz. Ilyenkor az sem gond, ha még nincs meg a pontos szöveg, hiszen bármilyen szöveggel végezheted a próbát.
  • A műsor hangulata, hangneme is olyan szempont, ami befolyásolja a zeneválasztást. Egy komoly hangulatú, filozofikus tartalomhoz nem tehetsz nagyon vidám zenét, illetve fordítva sem lenne ideális.
  • Ha a podcast célja egy olyan márka népszerűsítése, amelyik rendelkezik audio brandinggel, ezt a hangzásvilágot finoman építsd be az adásokba, hogy ne tűnjön egyértelműen reklámnak a tartalmad. Persze ne a főcímzenébe tedd bele, hanem ügyesen rejtsd el az adás egy-egy pontján, hiszen az ismert dallam fel fogja idézni a hallgatókban a márkádat.
  • Természetesen licenszelhető, jogtiszta zenéket válassz, különben a tartalmad letiltásra kerül, és egyéb jogi következménye is lehet a dolognak.

Mindannyiunknak van legalább egy olyan filmzene a memóriájában, amit szinte gondolkodás nélkül fel tud idézni, mert annyira megragadta a figyelmét. Azt is tudjuk, hogy melyik film főcímdala volt, ki volt a főszereplő, és miért tetszett nekünk annyira. A jó zene tehát sokkal több, mint aláfestés, hiszen a tudatalattinkhoz kapcsolódva érzelmeket, érzéseket vált ki belőlünk.

Ha elakadnál a podcast készítés bármely fázisában, keresd bátran a Brocasterz podcast ügynökség szakértő csapatát, hogy segítségükkel valóban izgalmas és érdekes tartalmat tudj eljuttatni a meghatározott célközönséghez.

(X) Támogatott tartalom

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo