fbpx

A Volkswagen letarolta a pro tour mezőnyét

Szerencsére most nem a pelotonben tették, mint a Flandriai Körön ahol a kék Shimano-s Škoda Superb elütötte Jesse Sergent-et, hanem a kísérő autók flottájában. Akkor kattints, ha érdekelnek a Giro csapatautói részletesebben!

Nézzük először a címben is említett felállást!

Astana Pro Team-VW Passat B8

Mindent visz. Szó szerint.

Mindent visz. Szó szerint.

Számomra mindent visz minden téren a kazah Astana Team autója. Eleve az év autója lett a Passat B8, a kinézet is ütős azokkal a motívumokkal és a kék színnel, és nagyjából az első Volkswagen ami feladja a leckét az Audi illetve BMW hasonló modelljeinek.

Team Sky-Jaguar XF + Land Rover Discovery

A nemes angol lord-Jaguar XF

A nemes angol lord-Jaguar XF

Az angol csapat el van eresztve minden jóval, és az autókon sem spórolnak. Mondhatni listaáron pont kétszer annyiban van a flottájuk mint a többieknek. És durván jól is néznek ki. A Jaguar XF még nem az új modell amit idén mutattak be, aminek egyszerű oka van, de ez nem a pénz. Nem jött ki ugyanis kombi kivitel egyelőre, az pedig elengedhetetlen egy csapatutónál. Hakniztak párszor a csúcs XFR-S kivitellel amiben egy 550 LE-s kompresszorral feltöltött V8-as erőmű van, de igazából a kisfogyasztású 2.2-es turbodiesellel kísérik versenyzőiket.

Ő meg...ő meg...ügyesen tud pizzát hozni!

Ő meg…ő meg…ügyesen tud pizzát hozni!

A Discovery-t sem lehet megúszni alapáron 15.000.000 alatt, így ez is impozáns darabja a flottának, főleg úgy, hogy meg sem közelítheti magassága miatt a pelotont. Erre is van ugyanis UCI szabály. 1.66 méternél nem lehet magasabb a kísérőkocsi, ez pedig 1,8 m. Ellenben szendvicset hordani a VIP-be akár földúton át is tud és ennyit nem megér?

Team Katusha-Škoda Superb

Csatahajó nagy bendővel-Skoda Superb

Csatahajó nagy bendővel-Skoda Superb

Úgy látszik a Gazprom és az Itera sem tudott annyi pénzt összelapátolni a csapatnak hogy ne két generációval régebbi Škoda Superb-ben kelljen sínylődnie a csapatnak. A képen is látható kísérőautó 2013 előtti kivitel, tehát már van pár százezer kemény kilométer benne. És a csapatautók nem annyit kapnak mint egy országgyűlési képviselő szolgálati járműve. Persze nekik cserélik is gyakran…

BMC-Mercedes-Benz W212

Minden téren elegáns, és precíz svájciak

Minden téren elegáns, és precíz svájciak

Szerintem bármelyikünk azonnal lecsapna egy cserére a saját autója tekintetében ha ezt így a képen kompletten megkaphatná. A mai formavilágban már kissé elavult, de szerethető kinézetű E-osztályos merci 2013-ig volt kapható szinte változatlan formában, és láthatóan nyolc bringa felfér a tetejére gond nélkül. Ok hogy a csúnyán (és mindenhol) rohadó W210-es csomagterének már a nyomába sem érhet, de azért csak megbékélnénk vele. Főleg a BMC Teammachine-ekkel együtt.

Orica GreenEDGE-Subaru Legacy

Azon sem lepődnénk meg ha jövőre egy Holden Commodore VE lenne a csapatautó :)

Azon sem lepődnénk meg ha jövőre egy Holden Commodore VE lenne a csapatautó 🙂

A fantasztikus boxer diesel motorral szerelt előző generációs Legacy kombi érdekes választás, hiszen nem egy elterjedt modell, bár a Jaguar sportkombi sem volt az 🙂 Ellenben az ausztrálok imádják az izgalmas autókat, elég csak a V8 Supercars versenysorozatot megnézni, ami kb. 4 trilliószor izgalmasabb futamokat hoz mint a Forma1 (elmehetne Ecclestone nyugdíjba…). Látszik hogy nagyon kevés csapatot szponzorál közvetlenül autógyár, mivel itt még a hűtőrácsról az emblémát is levették. Ez profi sport. Az látszik aki fizet. Az olasz rendszám nem meglepő, inkább adózási szempontból célszerű, meg hát érdekes lenne a jobbkormányos aussie kocsit vezetni az EU-ban.

Team Giant-Alpecin- Škoda Octavia

giro_d_italia_2015_teamcar_005

Mi is illene jobban egy német rendőr (Degenkolb) csapatához egy Mk3-as Octavia-nál? Talán egy Passat, de a Giant-Alpecin-t a Škoda támogatja közvetlenül! A matricázás is németesen minimalista lett, láttunk már szebbet.

Vini Fantini-Mazda 6 Sportkombi

Not bad!

Not bad!

Az egyik legszebb team car szerintem ez a Mazda 6. Nem csak lendületes formája miatt hanem a matricázás is nagyon ütős. Persze a DeRosa bringáikat is tudnám szeretni. Érdekes kérdés volt hogy vajon diesel vagy benzines Skyactive motorral kérték a verdákat, de akárhogy bújtam a netet erre nem találtam választ, pedig kíváncsi lettem volna.

Trek Factory Racing- Škoda Octavia

Remélem dupla digit klímával rendelték!

Remélem dupla digit klímával rendelték!

Az amerikai csapat is a csehek legújabb üdvöskéjében bízott meg. Dög lett a matricázás is, de nyomhatják majd maxon nyáron a légkondit a fekete szín miatt!

IAM Cycling- Škoda Octavia

Simply clever!

Simply clever!

A Citroenről ők is VW csoportra váltottak, és hát a dekorosnak sem volt izzasztó a feladata, ellenben passzol a design a fekete/fehér Scott bringákkal.

Tinkoff Saxo- Citroën C5 Tourer

Vízágy masszázs funkcióval

Vízágy masszázs funkcióval

Alberto Contador csapata kényelemben utazhat, mivel a Citroën révén a világ legkényelmesebb Hydractive III-as hidropneumatikus futóművén gurul a C5 Tourer. Mentem már ilyennel, tényleg iszonyatosan utazóautó, de az 530 literes csomagtértől azért a csapatvezetők biztosan nem ájultak el.

CCC Sprandi Polkowice-Volvo XC70

giro_d_italia_2015_teamcar_014

Országúti versenyre mindjárt 4×4 kell? Ha hó lesz a hegyekben mint tavaly akkor igen!

A lengyelek a svédekre esküsznek! A Volvo támogatását élvező csapat a már 8 éve piacon lévő nagykombit kapta meg, méghozzá annak emelt hasmagasságú összkerék hajtású kivitelét. Ha olyan idő lesz a hegyi szakaszokon mint tavaly, akkor jól jöhet a négykerék hajtás. Az egész csapat útkarbantartó narancs színben pompázik, akárcsak a Guerciotti bringáik. A mezőnyben a Movistar használ még hasonló autókat.

Etixx-Quickstep-Peugeot 508SW

giro_d_italia_2015_teamcar_015

Úgy látszik a rajtnál Giro győzelemre is esélyesnek tartott Rigoberto Urant jegyző Quickstep nem igényelte a terepes Peugeot-t hiszen az 508 RXH helyett „sima” 508-ast választottak. Könnyű úgy válogatni, ha egy autógyár támogatja a világ egyik legjobb csapatát. Egy biztos: nem fog tudni olyan gyorsan lejtőzni Uran, hogy a 204 LE-s 2.2HDi-vel ne érjék utol!

Lampre Merida-Mitsubishi Outlander

Az egyetlen crossover a mezőnyben

Az egyetlen crossover a mezőnyben

Valami trükk lehet a dologban, mert gyárilag 20 mm-rel magasabb a gyári Outlander az UCI limitnél, de gondolom egy ültetőszettel megoldották a kérdést. Minden esetre ritka látvány egy crossover a profi mezőnyben, de már a tavaly is megjegyeztük hogy ez a kényes design nagyon ütősen lett megoldva.

Bardiani CSF- Škoda Octavia Mk2

Low budget

Low budget

Cipollini bringákból komolyabb készletük van mint csapatautókból, innen is látszik, hogy szűkebb a büdzsé mint a menőknél. Be kell érniük előző generációs Octaviákkal melyek a legjobb esetben is két évesek. De ez legyen a legnagyobb gondjuk!

Cannondale Garmin- Škoda Octavia

Ha időre kell menni.

Ha időre kell menni.

Igen, igen, egy újabb „mekkszereted e cseh remeket”, de ígérem az utolsó! A tetőn lévő időfutam gépek értéke pont két új Octavia-t ad ki, de valójában mindkettőt elfogadnánk nemde?

Southeast Pro Cycling-Renault Megane Grandtour

Hát na...

Hát na…

A hányattatott sorsú ex-Neri Sottolo, ex-Yellow Fluo, ex-Vini Fantini….stb csapatnak egy játékkombira futotta a Megane személyében. Ahogy látjuk csomagokkal tele a team verdákat, ebben tuti nem ül a hűtőtáskák, kerekek, szerszámok között még két VIP vendég, mert csomagtere csak akkor van ha ledöntöd a hátsó üléseket. Reméljük idén nem úgy lesznek híresek mint 2013-ban Di Luca kapcsán, akit EPO-val kaptak el.

Giro d’Italia- Citroën C5

giro_d_italia_2015_teamcar_019

Fura módon az olasz körverseny hivatalos kísérőautója Francia…Pedig ott van nekik a Lancia Thema-ra matricázott Chryler 300C, vagy a Maserati Ghibli esetleg a Quattroporte. Ezek mondjuk jól mutatnának nagyjából mindenhol, és a versenyzők is jobban örülnének mondjuk a szívó V8 hangjának mint a diesel kerregésének…

Látható tehát, hogy a VW konszern bedarálta a csapatokat, mert a Škoda és Volkswagen nagyon népszerű, akár van támogatás akár nincsen. Azért remélem feltűnik még idén a 2014-es Tour de France 20. szakaszán bemutatkozott spéci Jaguar F-Type a hörgő 5.0-s kompresszoros V8-assal!

Szerk.: lehet olvasták a cikket a szervezők is? Ma (03.23.) az 55km-es egyenkénti időfutamon feltűnt egy Maserati kísérőautó is a Cannondale versenyzője mögött!

IMG_1244

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.