fbpx

A világelső csapata kimaradt az első osztályból!

Meglepetésre a WorldTour világranglista legjobbja, az idén két nagy körversenyen is dobogós spanyol Joaquim Rodriguez és csapata, az orosz Katyusa kiszorult a WorldTourból, miután a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) visszautasította licenckérelmét.

A Katyusa első körben természetesen ott volt a 15 csapat között, melyek sporteredményeik alapján (UCI által számított ranglista az elmúlt két év alapján) ott lettek volna a 18 WorldTour gárda között, azonban az UCI legfrissebb közleménye szerint második körben – amikor a csapatok financiális helyzetét és etikai szempontokat vizsgálnak – nem feleltek meg a követelményeknek.

Joaquim Rodriguez, aki főszereplő és sokáig líder volt a Girón és a Vueltán is

Sajnos sem az UCI, sem a Katyusa részéről nem közölték, hogy pontosan miért és milyen követelményeknek nem felelt meg Rodriguez csapata, erről az UCI a következő napokban szolgál bővebb információkkal. A Katyusa következő körben folyamodhat másodosztályú, azaz ProContinental licencért, melynek birtokában attól függ, hogy indulhatnak-e a legnagyobb versenyeken, hogy a szervező meghívja-e őket eseményükre szabadkártyával.

Purito azóta így nyilatkozott:

„Nem tudom mitévő legyek, és addig amíg nem tisztázódnak a dolgok, inkább nem kommentálnám a dolgot, mert bármit mondanék, azzal saját magunknak is árthatnék. Meglátjuk. Remélem minden megoldódik.”

Ami eddig nagy kérdés volt, hogy Alberto Contador csapata, a Team Saxo-Tinkoff vagy a Marcel Kittel és John Degenkolb nevével fémjelzett Argos-Shimano lesz-e a 18. WorldTour gárda, eldőlt: mindkét csapat az első osztályban folytathatja.

A 18 WorldTour istálló 2013-ra: Ag2r-La Mondiale, Argos-Shimano, Astana, BMC, Cannondale, Euskaltel-Euskadi, Rabobank (új névadó szponzorral, miután a Rabobank kivonult a kerékpársportból), FDJ, Garmin-Sharp, Lampre-Merida, Lotto-Belisol, Movistar Team, Omega Pharma-Quick Step, Orica-GreenEdge, RadioShack-Nissan, Saxo-Tinkoff, Sky és Vacansoleil-DCM.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo