fbpx

2018-as KTM újdonságok: Scarp és Myroon Sonic, új aero Revelator és ebike hegyek

Lassan el lehet felejteni az évszámokat, mindenki egyre előrébb hozza az újdonságainak bemutatását, sőt jövő évtől a legnagyobb szakmai kiállítás az Eurobike is korábban lesz, így a gyártók már most elkezdik a felzárkózást. A KTM a Media Days keretein belül bemutatta a legújabb 2018-as fejlesztéseket, melyek egy részét már le is tesztelhettük.

Jövőre a legnagyobb durranást szerintünk a Revelator Lisse jelenti, mivel ez a KTM első aero országúti kerékpárja. Az egy dolog, hogy a váz súlyát 1000 grammra szorították le, és a villa is mindössze 480-at nyom úgy, hogy tárcsafékes, de érdemes megnézni a kormányszárat és azt, hogy egyáltalán nem látszanak a kábelek!

Végre valakinek sikerült tökéletesen eltüntetnie a bovdeneket, kábeleket, hidraulikus csöveket. Nyilván ennek van jelentősége a légellenállásban is, de az optikán dobja a legnagyobbat! Semmi sallang, letisztult, szép. És szó szerint MINDENNEL kompatibilis, legyen szó mechanikus váltásról, Di2-ról, e-Tap-ről, vagy hidraulikus fékcsövekről. Nem mellékesen 28 mm-es gumikat is fogad a váz, ami jó hír a hazai felhasználóknak és azoknak, akik modern karbon kerekeket szeretnének használni.

A váz 15%-ban 24T karbon szövetből, 85%-ban pedig 30T-ből áll, a kitöltő és összekötő anyag pedig „nano resin” vagyis nagyon kis szemcseméretű műgyanta. Jól jött a házon belüli segítség, így a mérnökök átsétáltak az út másik oldalára Mattighofenben, és lenyúltak pár aerodinamikai mérnököt a sportmotor részlegről, illetve igénybevették a szélcsatornát is. Nem csak a frontális légellenállásra teszteltek, hanem az oldalirányúra is, hiszen többször fúj oldalról a szél mint szemből.

Többféle felszereltség is lesz belőle, mi egyelőre a SRAM Red e-Tap szettes Prestige modellt láttuk, és a belépő modellt ami Shimano 105-ös szettel rendelkezik, és Elite névre hallgat. Ha bővebben is tudunk már a pontos specifikációkról és árakról akkor jelentkezünk!

Az itthoni piacon érdekes lehet az új alumínium vázas Strada, melyet tárcsafékes kivitelben készítettek el, de alumínium villás kivitelben. Ez utóbbira kíváncsiak lennénk élőben is, mert azért a hazai utak nem tükörsimák. Országúti bringaként és gravel bike-ként is használható, láthatóan brutál méretű gumi is elfér benne.

Érezhető volt rajta az „olcsósítás”, a kerekek sima gyorszárasak, de azért nem gagyizták el, a KTM nem olyan cég. Flat Mount fékkonzolok, hidraulikus Shimano tárcsafék rendszer és 105-ös szett volt a bemutató gépen. De nem lepődnénk meg, ha még elérhetőbb Tiagra-s kivitele is érkezne.

A KTM is azok közé tartozik, aki mer kockáztatni, és olyan modelleket piacra dobni, aminek most még nem annyira látjuk a piacát. Ilyen volt három éve a Pinionos, Gates szíjas acél vázas luxus trekkingjük a Lontano P18…most pedig itt a Macina Flite, az elektromos trekkinggravelbikepackingországúti vagy minek nevezzük így hirtelen 🙂

Belekerült a legerősebb Bosch CX hajtás, egy 40 mm-es rugóúttal rendelkező „headshock” teleszkóp (ez nem Cannondale, talán Suntour), szimpla tányéros SRAM Apex hajtás és hidraulikus fékrendszer, egy dropbar kormány ami túrázós, nem a klasszik országúti, és perse sárvédő, csomagtartó, kitámasztó meg ledes Busch and Müller világítás.

Valahol értjük a koncepciót, és tőlünk nyugatra tuti el is fogy majd az összes, de tény, hogy szűk rétegnek az igényét szolgálják ki vele. Viszont le a kalappal, hogy megpróbálják, aztán ki tudja mit hoz a jövő!

A Macina Gran viszont olyat ütött mint Mike Tyson fénykorában! Az azonnal vinnénk kategória. 8 sebességes Nexus agyváltó, „headshock” teló, 500Wh-s Bosch PowerTube elektromos hajtás, és persze a bézs színű Schwalbe gumik, melyekkel igazán kompletté válik a bringa.

A selyem fekete fényezés csak hab a tortán, és nem csak a váz, hanem a sárvédők, és a kiegészítők is passzolnak hozzá. A PowerTube hajtás egész filigrán már, nem rontja el a bringa kinézetét, és a súlypontja is jó helyen van. Szerencsére az agyváltóhoz nem kellett a béna Alfine feszítő sem, így „tiszta” a láncvezetés is. Kicsit hiányoltam a Bosch „házimozi” kijelzőjét a kormányról, de tutira lehet opcionálisan kérni hozzá.

Lassan térjünk át a montikra, de még maradva az elektromos vonalnál, hiszen a KTM kínálatának már több mint fele ebike. Tetszik vagy sem, ez a trend, és ez menti meg az egész montis piacot már évek óta az összeomlástól. A Macina Fogo már tavaly is tetszett nekünk, idén viszont megkapta a PowerTube Bosch motort, méghozzá CX verzióban ami a legerősebb, legnyomatékosabb kivitel. 650B x 2.8”-os gumikon gurul, ami így már-már tank érzetét kelti.

A narancs/fekete design mindenhol jelen van, a hajtókartól a motor burkolaton át a kormányig. A FOX 32-t kicsit „kevésnek érezzük bele”, de ez ugye most csak elmélet, mert nem mentünk vele. A geometria jónak tűnik, mintha változott volna a fejcsőszög így, hogy az USD WP telót elengedték. A Race kivitel full XT, és ebben sem viccelnek. De a rusnya ebike hátsó sort tudnánk feledni…

A szívemhez sokkal közelebb áll az új Prowler Sonic, amit egyelőre csak kinyomtatva, állványba fogva tudtunk megnézni (biztos emlékeztek ránk amikor véletlenül elemi darabjaira törtük a szintén kinyomtatott Canic CX gépet 😀 ), de ígéretesnek tűnik. 2200 grammos karbon váz, 150 mm-es rugóút, elöl/hátul Boost szabványos kerekek, Straight Line Link rugózás. Ez utóbbi már évek óta bizonyít a KTM össztelósokban és baromira szeretjük.

Eredetileg 29”-os kerékkel érkezik majd az új enduro trendeknek megfelelően, de a sok-sok újságírói kérdésre csak kinyögte a tervező srác, hogy igen, 650B „félplusz” is belerakható. Csak egy tányéros hajtással lehet használni, de sajnos amúgy is kihalóban a dupla, mindegy, hogy SRAM vagy Shimano-ról beszélünk.

A Scarp már három éves lesz lassan, így ideje volt a ráncfelvarrásnak. Az új 2018-as Scarp Sonic karbon vázát lecserélték, immáron 1750 grammot nyom a mérlegen az új alapanyagoknak és layup-nak köszönhetően. A KTM csapat a legdurvább helyeken (Cape Epic, Crocodile Trophy, Sellaronda Hero) tesztelte a prototípusokat, ugyanis az xc és maraton versenyzők a célcsoport. Hátul 90 mm-es rugóút, elöl 100 mm, Boost szabványos kerekek, Straight Line Link rugózás, karbon rocker….

Ehhez jön a SRAM XX1 Eagle szett 1×12 sebességgel, a DT XRC-1200-as karbon kerekek és a legújabb FOX 32 Step Cast villa. Meg talán egy végtelenített Amex Black hitelkártya 🙂 A KTM 2018-tól nagyon sok bringát Magura fékekkel szerel, és bizony erre a bejelentésre felhördülés volt a sajtótájékoztatón…érthetően. Az utóbbi években sok panasz volt a németek fékjeire, miközben a Shimano-k hibamentesen működtek. Hát…ők tudják. Meglátjuk. A képen látható gépen az új MT8 Carbon virít. A komplett gép erősen 11 kiló alatti súlyban lesz.

Megújult a Myroon is. A 2018-as Myroon Sonic váza 975 grammos, 33%-kal könnyebb lett, és 120%-kal merevebb mint a tavalyi…izé idei, hiszen még bőven 2017-et írunk. A könnyű súlyt és a nagy merevséget a 40T karbon alapanyagnak köszönheti, és persze a belerakott sok-sok mérnöki tervezésnek, szimulációnak, tesztnek. Túl sokat nem is ragoznánk, Bence már le is tesztelte a gépet, és jó véleménnyel volt róla, hamarosan jelentkezünk majd vele!

Eddig is volt sok csajos bringa a KTM kínálatában, de most a felső kategóriát is megcélozták! A Myroon Glory pedig a csúcs XC gép női geometriás kivitele 29”-os kerekekkel, Boost rendszerrel, 1×12-es hajtással és kifejezetten nőknek tervezett kiegészítőkkel.

Szóval újdonság lesz bőven, a KTM pedig tovább szélesíti az eddig sem szűk palettáját! A 2018-as KTM gépeket keresd majd a http://www.ktm-bikes.at, és a www.ktmteam.hu oldalakon.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo