fbpx

Devron kerékpárok Erdélyből

Középkelet-Európában a kerékpárgyártás dinamikus fejlődést mutat – és nemcsak a rendszerváltás előtti időkhöz képest, hanem akár az ezredfordulón tapasztalható kissé bizonytalan időszakból is sikerült jó irányba elmozdulni. A számos lengyel, szlovák, cseh, szerb és nem utolsósorban magyar márka vívott ki magának nemzetközi hírnevet, kissé megkésve, de mára keleti szomszédunknál is beindult a folyamat. A román kerékpárgyártás is látszólag végre sínen van, az egyik vezető márka pedig a most bemutatásra kerülő Devron.

A gazdag paletta csúcsán már SRAM X9-cel, levegős RockShox telóval szerelt gépet kapunk!

A gazdag paletta csúcsán már SRAM X9-cel, levegős RockShox telóval szerelt gépet kapunk!

Egyáltalán nem mondhatjuk, hogy Romániában a kerékpáripar ismeretlen ágazat. Olyan patinás olasz és francia márkák létesítettek üzemeket szomszédunknál, mint a Campagnolo, a Mavic és a Sidi, illetve nemrég a német sisakgyártó óriás, a Casco is az erdélyi munkaerő képzettségére és pontosságára szavazott. Rengeteg minőségi kerékpáralkatrész és ruházat érkezik Romániából, így alig meglepő, hogy ezt a tendenciát most már a feltörekvő román kerékpárgyártók is erősítik.
A kerékpár-versenysport szintén jól tükrözi a kelet-európai kerékpáros kultúra fejlődését. Gondoljunk csak az országúti mezőnyverseny friss lengyel világbajnokára, a cseh cyclocross-világbajnokra, a szlovák kerékpárfenoménre, akit a szakma már Merckx-szel említ egy lapon, vagy mondjuk olimpiai MTB-bajnokra! Akármilyen hihetetlen, az utóbbi időben majdnem minden nagy skalp Európa keleti felébe került. A hazai, illetve a román bicajosok még nemigen szálltak harcba az áhított nagy győzelmekért, de megjegyzendő, hogy a cseheknél, szlovákoknál és a lengyeleknél is a kerékpáripar fejlődött először, majd jött a kerékpáros kultúra meghonosítása, és erre az alapra épült fel a világszínvonalú versenysport.

A legkedvezőbb árú modellek is fejlett technológiát és meglepően ízléses, modern dizájnt alkalmaznak!

A legkedvezőbb árú modellek is fejlett technológiát és meglepően ízléses, modern dizájnt alkalmaznak – külön kiemelnénk a Jagwire bowdenezést!

Köszönhetően a fent taglalt tényeknek, Európában ma már egyáltalán nem fogadják idegenként egy kelet-európai kerékpárgyártó piaci megjelenését. A Devronnak tehát minden esélye megvan, hogy fényes karriert fusson be. Erdélyi cégről van szó, a gyár Hunyad megye székhelyén, Déván található, a magyar határtól nem egész 200 kilométerre. Habár a város a Maros völgyében fekszik, Hunyad megye ezen része már nem éppen sík vidék, így nem véletlen, hogy a kínálat gerincét a mountain bike szegmens képezi. Az Erdélyi-középhegység és a Déli-Kárpátok gyönyörű tájai, illetve az ott található, szerencsére még háborítatlan ösvények ihlették a Devron kerékpárok tervezését. Mivel az életszínvonal Déva környékén sem éppen svájci szintű, a paletta döntő része a kelet-európai pénztárcából is megfizethető, mindemellett gondosan és optimálisan kialakított modellek szerepelnek benne.

A felszereltséget is rendre dicséret éri az említett tesztekben...

A felszereltséget is rendre dicséret éri az említett tesztekben…

A Devron márka Romániában jelentős forgalmazói hálózatot tudhat magáénak, az eladási számok egy bő húszmillió lakosú országnak megfelelő volumennel dicsekedhetnek. Mivel a gyár közelebb van Budapesthez, mint Bukaresthez, logikus lépés, hogy a magyar vásárlók számára is elérhető legyen a Devron kínálata. Milyen modellekből is áll a dévai kerékpárpaletta, illetve mi jellemzi a benne szereplő kerékpárokat? A hazai forgalmazó a napokban hozza létre a márka honlapját, így nemsokára bárki kedvére böngészhet a széles kínálatban, de jelenleg még erre a cikkre bízzák az ismerkedést, így vágjunk is bele a bemutatásba!

Ami számunkra azonnal megtetszett, az a Devron tervezésszemlélete, ha úgy testszik „filozófiája”. Nem „olcsójánoskodnak” az erdélyiek, ha a cél egy jó monti vagy trekkinggép piacra dobása, akkor az legyen Shimano vagy SRAM-felszereltségű, ráadásul a lehető legkevesebb alkatrész-behelyettesítéssel, a teljesítmény szempontjából fontos elemek – mint például a gumiköpeny vagy bowdenezés – pedig még a belépő kategóriában is a legnevesebb gyártóktól érkezzen. Így a legtöbb Devron kerékpár kerekén Continental külső feszül, a bowdezés pedig az ipar etalon márkájától, a Jagwire-től származik. Halkan megjegyzem: a nagy világmárkák esetében sem gyakran látunk ilyen konzekvensen megválogatott felszereltséget – még a felső árkategóriákban is hiába keresünk márkás bowdenezést!

Kiváló crosskerékpárok is szerepelnek a széles dévai kínálatban, de van számos városi vagy akár országúti modell is!

Kiváló crosskerékpárok is szerepelnek a széles dévai kínálatban, de van számos városi vagy akár országúti modell is!

Devron_URBIO_3Természetesen a Devron nem maga készíti a kerékpárok vázait, hanem a patinás márkákhoz hasonlóan Távol-Keletről szerzi be azokat. Persze nem mindegy, hogy milyen vázalapot rendelnek az Erdélyben gondosan összeszerelt kerékpároknak – az fejlesztők gondosan ügyelnek mind a minőségre, mind a korszerűségre. A berendelt prototípusokat a környék ösvényein tesztelik, kiválasztva a legmegfelelőbb darabokat. Fontos továbbá a vázak technikai színvonala, így a legjobb aluötvözetekből készült, többnyire változó falvastagságú csőszettekből pontosan lecsiszolt hegesztéssel rendelkező darabok jellemzik a paletta döntő hányadát. A vázak megjelenésére sem lehet panasz: egyértelműen modern, letisztult formák szerepelnek a kínálatban, a legkedvezőbb árú modellektől egészen a felső kategóriáig. Szakértő szemmel vizsgálva – ha festés nélkül látnánk valamely Devron kerékpárt – a kecses formák, a szépen eldolgozott varratok, a könnyű és technikailag fejlett kialakítást nézve az első tucat márkatipp nyugat-európai vagy tengerentúli gyártó lenne!

Érdemes ezen felül megnézni, a gyakorlati tapasztalatokat a Devron kerékpárokkal kapcsolatban. Több mérésekkel alátámasztott tesztet találni a neten, amelyek rendre az árkategória feletti teljesítményről számolnak be. Íme két tesztlink a Riddle modellszériából, amely nemsokára az itthoni kerékpár-kereskedésekben is kapható lesz:

[divider scroll_text=”Devron kerékpárok Erdélyből”]
devron_kerekparok_web 12Idézet az egyik tesztből:

„A gyártó rendkívül gondos váztervezésnek és alkatrész-választásának köszönhetően nehezen képzelhető el jobb választás a 600 eurós árkategóriában. A versenyképes 1700 grammos váz hegesztései makulátlanok, 87,2 Nm-es fejcső-, és 49,5 Nm-es középcsapágy-merevsége is megfelelő, főleg ha az árkategóriához és tömeghez viszonyítjuk…”

A hetes osztályzat mindössze két tizeddel van az ugyancsak górcső alá vett Cube’s Cross Race Disc alatt! (Ott a váztömeg 1780 g, az ár pedig…)

A 26"-os kerékméretet sem dobdák ki a dévai tervezők: a választási lehetőség adott – azaz itt sincs jele a takarékosságnak!

A 26″-os kerékméretet sem dobdák ki a dévai tervezők: a választási lehetőség adott – azaz itt sincs jele a takarékosságnak!

És mi a helyzet a kerékmérettel? – kérdezhetné az olvasó. A fent idézett két tesztből látható, hogy az egyik a legújabb 650B, a másik pedig 29-er, és még a Riddle modellsorozaton belül is kapható a hagyományos 26”-os kerékméret a kisebb termetűek vagy a jól bevált megoldásokat kedvelők számára. A választási lehetőség tehát maximális – azaz itt sincs jele a takarékosságnak! A modellszámozás logikusnak mondható, mint például a magyar piacon bemutatkozó Riddle H1.9 a legkedvezőbb árú 29-es, a Riddle H1.7 ugyanazt a szintet képviselő 650B-s, a Riddle H1.6 pedig ezek hagyományos 26”-os változata.

Ez a bicaj bármely német kerékpárboltban versenyképes lenne!

Ez a bicaj bármely német kerékpárboltban versenyképes lenne!

A felszereltséget is rendre dicséret éri a fent említett tesztekben. A Riddle sorozatban szűk „másfélszázezer” forintos ajánlott fogyasztói ár fejében Tektro Auriga hidraulikus fékrendszert kapunk, a köpenyek Continental Race-King-ek, az alkatrészszett pedig Shimano Altus/Alivio mix. És például a mindössze 109.000 magyar pénzt kóstáló Pike LS 1.6 is homogén Altus felszereltségű, Continental X-King külsőkkel és Jagwire bowdenezéssel kerül a boltokba. Ezekkel az ajánlatokkal nehéz versenybe szállni, így a Devron bicajok várhatóan népszerűek lesznek hazánkban is. Habár nem technikai csemegékkel degeszre tömött csúcsmodellekről van szó, a BikeMag is kíváncsian várja is a tesztpéldányokat, így nemsokára több részletről és a menettapasztalatról is beszámolhatunk.

A cikk képein látható bevezető modellek az alábbi áron lesznek kaphatók:

  • Riddle H1.9: 149900.- Ft
  • Riddle H1.7: 149900.- Ft
  • Riddle H1.6: 145900.- Ft
  • Pike LS 1.6: 100900.- Ft

További információ (nemsokára): www.devronkerekpar.hu, a Facebook-oldal pedig: https://www.facebook.com/devronmagyarorszag

Alább a gyárban készült képek láthatók a hazánkban nemsokára elérhető első Devron modellekről:
[divider scroll_text=”Devron kerékpárok Erdélyből”]

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.