A CUBE jó stratégiát választva töretlenül fejleszt a Covid utáni válságos időkben és azon ritka gyártók közé tartozik, akik nem árasztják el a piacot az előző évi modellekkel, azaz financiálisan stabil lábon áll. 2025-re is számos újdonságot tartogat számunkra a német márka, melyek közül jó párat meg tudtunk élőben is nézni és lefotóztuk nektek. Elsőként a nem elektromos modelleket vesszük szemügyre.
CUBE Attain C:62 és Attain HPA
2025-re a CUBE országúti kerékpárok között újdonság az átlagembereknek szánt, kényelmesebb geometriával rendelkező Attain, melyből az alumínium vázas (HPA) és karbon vázas (C:62) modellek is teljesen megújultak. Az Attain-nél nemcsak ráncfelvarrás történt, hanem teljes egészében újratervezték a vázakat, hogy sokkal jobban megfeleljenek a modern trendeknek, igényeknek.
Az alu vázas Attain HPA modelleknél komoly fejlesztés történt, a kedvező ár mellett technológiák egész sorát belepakolta ezekbe az országúti kerékpárokba a CUBE. Az alsócső csepp alakú lett, ezáltal jobb aerodinamikai paraméterekkel rendelkezik a bringa, a nyeregcsőbilincset integrálták a vázba (mint pl a karbon Cross modellnél), ami a plusz kényelem mellett optikailag is sokat dob a kerékpár kinézetén. Az utóbbi igaz az integrált bovdenezésre is, ugyanis a kormányszár alatt a kormánycsapágyon keresztül lépnek be a vázba kábelek, mely letisztult megjelenést kölcsönöz a bringának. Ezenfelül a hegesztési varratokat is nagyon szépen lecsiszolták, már-már egy karbon vázas bringa kinézetét kölcsönözve. Villából full karbon került az alu modellekbe is, ami segít tompítani az út felől érkező ütéseket. További fejlesztés, hogy az alu modell 32 mm-es gumik fogadására képes (bár halkan megjegyezném, hogy lehet kicsivel nagyobb is belefér, csak akkor már nincs meg a gumi és a váz között szabvány távolság).
Jelenleg 3 modell kapható különböző színekben az Attain HPA-ból, a belépő kategóriás PRO modellt Shimano Claris szettel szerelik, míg az eggyel jobb RACE modellen Tiagra szettet találunk, az SLX-en pedig egy komplett 12 sebességes Shimano 105 szett végzi a váltást és a fékezést. Az árakat megnézve szerintem érdemes az SLX-et választani, mert nem kerül annyival többe, mint amennyivel többet tud.
A megújult karbon vázas Attain C:62 modellek egyértelműen azoknak készültek, akik egy jó karbon országútira vágynak, de nem szeretnék a versenyzős modellek hátfájós geometriáját, hanem a testpozíciót illetően inkább a kényelmet helyezik előtérbe. Halkan megjegyezném, hogy az emberek többségének inkább ilyen országútira van szüksége, mint egy teljesítménycentrikus csúcsmodellre, ahol a kormányszár alá egy egész torony távtartót tesznek, hogy ne szakadjon le a hátuk miközben odaverik a geometriát, míg például az Attain-t önmagában egy felegyenesedettebb pozícióhoz tervezték.
A gyors kitérő után nézzük, hogy mi tud az Attain C:62. A vázformát nézve az aero alcsócső és formázott nyeregvázcső egy pár évvel ezelőtti semi-aero vázas országútira emlékeztet, ami mára már a normál, azaz “hegyi” felhasználásra tervezett modellek sajátja. A nyeregcsőbilincs ugyanúgy integrált, mint az alu modellnél, nagyobb erőkarral képes rugózni a nyeregcső, ami extra kényelmet jelent, itt érdemes megjegyezni, hogy az integrált bilincset ügyesen oldotta meg a CUBE, nagy felületen tartja a csövet a bilincs, nem könnyen roppan meg. Az integrált bovdenezés a kormányszárnál természetesen a C:62 modelleknél a fejlesztés részét képezi, ezeknél a kerékpároknál sem látunk túl sok kábelt a kormánynál. Gumiból egészen a 34 mm-es is belefér az Attain C:62 vázakba, amivel gyakorlatilag allroad (könnyű gravel) bringaként is használhatóak.
Az Attain C:62 3 felszereltséggel kapható, a legkedvezőbb áru RACE modellen teljes 2×12 sebességes mechanikus Shimano 105 szettet találunk, az SLX-hez már az említett 105 szett elektromos változata jár plusz kerekekből is már kifejezetten jóval szerelik, míg a csúcs SLT modellen elektromos Ultegra szett dolgozik és kerekekből és kormányból is már karbont kapunk a bringához, gyakorlatilag már semmibe nem lehet belekötni, mert mindenből a legjobb található rajta.
CUBE Nuroad C:62
A gravel kerékpárok között is található újdonság, a már régóta piacon levő Nuroad C:62 teljes egészében megújult. Amilyen gyorsan fejlődnek mostanában a gravel bringák bátran kijelenthetjük, hogy ennek már éppen ideje volt, bár a régi Nuroad sem volt éppen rossz. Az új Nuroad C:62 megjelenése kapcsán nekem elsőként az volt a kérdés, hogy a CUBE melyik irányba viszi a gravel vonalat, feltalálja-e újra az MTB-t 🙂 vagy elmegy a túrázósabb irányba, esetleg bikepackingesíti az új gravel bringáját. Szerencsére már ránézésre is egyértelmű, hogy a Nuroad C:62 nem egy koskormányos monti lett, hanem egy sportos, gyors gravel kerékpár. A karbon váz alig van 1 kg felett, ami jótékony hatással van az össztömegre, ezenfelül a geometria táblázatot megnézve is láthatjuk, hogy a teljesítménycentrikusság is kulcscserepet játszott a tervezésnél, nem egy lomha “csuklósbusz”-ként született újjá a Nuroad. Persze a trendeknek megfelelően hosszú lett, hogy beférjen az 50 mm-es gumi, de ettől még meghagyták a gyors irányíthatóságot és a kormány sincs montisan az égben. Akárcsak az Attain-nél az integrált nyeregcsőbilincs és az integrált bovdenezés a Nuroad C:62-nél a fejlesztés részét képezi, sőt a két kerékpár némi rokonságot is mutat egymással.
A csomagos túrázóknak sem fog csalódást kelteni a Nuroad C:62, ugyanis rengeteg csomagfelfogatási pont található rajta, de mindet ügyesen elrejtette a Cube ha éppen nem használnánk őket, sőt még sárvédőt, csomagtartót és kitámasztót is tudunk rátenni, ha egy teljes trekking bringát akarunk belőle varázsolni.
A felszereltséget tekintve 6 modellt kínál a CUBE az új Nuroad C:62-ből, ráadásul valamelyikből több szín is létezik. Számomra meglepő ez a bőséges kínálat, de úgy látszik ennyire népszerű ez a szegmens. Egyébként a “belépő” kategóriás ONE modell felszereltsége is már nagyon jó, 1×12 sebességes GRX szettett kapunk hozzá karbon kormánnyal, amihez nagyon kellemes árcímke tartozik (a cikk írása közben eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne ha ez lenne a következő gravel bringám). Természetesen a fullos SLT modell az elektromos 1×13 sebességes Sram Red XPLR AXS szettel, wattmérős hajtóművel és a VONOA küllős Newmen kerekekkel is megdobogtatja az ember szívét, de az már majdnem 3x annyiba kerül, mint a ONE. A 6 modell pont arra jó, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelőt árban és felszereltségben is.
CUBE Stereo ONE22 C:62
A fully-k között is találunk újdonságot, a rövidebb rugóúttal rendelkező trail bringa, a Stereo ONE22 C:62 újult meg teljesen. Ezentúl az első háromszög mellett a hátsó háromszög is karbonból készül, ráadásul a jobb tulajdonságokkal rendelkező C:62-ből, ami jótékony hatással van a váz tömegére. A csúcs modell SLT mindössze 11,8 kg-t nyom, amivel a teljesítményorientáltabb kategóriákban is versenyképes lehetne. A fejcsőszög állítható lett, 0,6 fokkal tudjuk laposabbá, illetve meredekebbé változtatni. A középcsapágyaknál szerencsére véget ért a pressfites korszak, a vásárlói visszajelzések alapján az új Stereo már menetes középcsapágyházzal készül.
Három modell kapható belőle, melyek közül a TM kétféle színben elérhető. A TM a kedvező árával lesz népszerű, melyhez Shimano XT szett, Fox Float 34 Rhythm villa és Fox Float tag társul, plusz kék színben nagyon ütősen néz ki. Az SLX modellt már Sram X0 Eagle AXS szettel, Rockshox Pike Select+ villával és Rockshox Deluxe taggal szerelik, míg az SLT-nél Sram XX Eagle AXS szettet, Fox 34 Float Factory GRIP X villát, Fox Float Factory tagot és Newmen karbon kerekeket kapunk, nem véletlen ennél a modellnél a már említett 11,8 kg-os súly.
CUBE Reaction C:62
A komoly hagyományokkal rendelkező gyors, merevfarú XC monti, a Reaction C:62 is teljesen megújult. Az integrált nyeregcsőbilincset és a vázban futó bovdeneket a Reaction C:62-nél is már megkapjuk, de talán ennél is fontosabb, hogy ezentúl a CUBE-nál ezeknél a bringáknál fognak kezdődni a versenyzésre szánt cross-country bringák. Szerencsére az árak a CUBE-tól megszokott módon kedvezőek, az “alap” ONE modellnél a levegős Suntour teleszkóp mellé Sram NX Eagle szett jár, ami jó választás lehet belépőnek a versenyzés világába, a PRO modellhez Rockshox SID SL villát és Shimano XT szettet kapunk, melyet még egy könnyű alu Newmen kerékszettel is megfejelt a gyártó. A RACE modellnél már emelte a CUBE a tétet az XT szett mellé karbon hajtókart és egy Fox 32 SC Float Performance telót is kapunk. A csúcsot jelentő SLX-et pedig extraként a Sram GX Eagle AXS szettel szerelte a gyártó, mely éppen 10 kg alatt van.
CUBE Phenix C:68X
A csúcs XC versenygép a CUBE-nál a Phenix C:68X, ami a nevéből látható módon C:68X karbonból készült, tehát hiába nagyon hasonló, mint a Reaction C:62, a váz mégis más. A geometrián kívül a pályákhoz állítható a villaszög, ráadásul szerszám nélkül a kormánycsapágynak köszönhetően. Ezenfelül integrált karbon kormány-kormányszár is jár mindkét Phenix C:68X modellhez. A felszereltsége is a top bringákhoz méltó, a “szerényebb” 8,9 kg-os SLX modellt Rockshox SID SL Ultimate villával, Sram X0 Eagle AXS szettel és Newmen Advanced SL X.A.30 Carbon kerékszettel szerelték, míg a drágábbik SLT-hez Fox 32 SC Float Factory Grip SL villát, Sram XX SL Eagle AXS szettet wattmérős hajtóművel és Newmen Phase 30 light/light VONOA Carbon kerékszettet kapunk, ami így összességben 8,5 kg-ot nyom (pár középkategóriás országúti is megirigyelné).
Végezetül még pár szép kerékpár a kiállításról: