fbpx

Cube 2022-es újdonságok 1. rész: Megújult fullyk, új top cyclo-cross versenygép!

A gyárlátogatás mellett idén is élőben láthattuk a Cube 2022-es újdonságait, amiket most bemutatunk nektek. Elsőként az össztelós montikról, gravel és cyclo-cross kerékpárokról fogunk mesélni, na meg arról, hogy a covid milyen problémákat okoz a gyártásban.

Ezen a nyáron is meghívást kaptunk Waldershofba, a Cube központjába, ahol az európai összeszerelés is történik. Idén azért nagyon más volt, mint a covid előtti években, a kereskedők számára szervezett jövő évi modellek bemutatása teljes egészében elmaradt és csak a sajtó munkatársai kaptak meghívást erre az eseményre. Sőt eseménynek is túlzás nevezni, mert konkrétan egyesével vagy nagyon kis csoportokban fogadták az újságírókat, engem is egy francia újságíró társaságában kalauzoltak végig a csökkentett méretű bemutató teremben.

Rengeteg információt kaptunk kint a magyar piacért felelős menedzsertől, nincs könnyű helyzetben a gyár, a durván megnövekedett kereslet mellett komoly gondok vannak az alkatrész beszállítókkal, nem az a probléma, hogy a Cube összeszerelő sorának nincs elég kapacitása, hanem az, hogy egyszerűen nem jön meg minden alkatrész. Rengeteg kerékpár van, amihez csak egy-egy alkatrész hiányzik, de anélkül nem lehet eladni, így kénytelenek félkészen raktározni. A raktár brutálisan néz ki az előző évekhez képest, minden plafonig pakolva alkatrészekkel, egy logisztikus rémálma az egész. Emiatt jelentősen meg kellett növelniük a raktárkapacitásokat, ami extra költségekkel jár. Végigjárhattuk a gyártósorokat és a raktárakat is, de képeket nem készíthettünk sajnos.

Na, de nézzük, hogy milyen újdonságok lesznek 2022-ben!

Az új össztelósok közül a véleményem szerint a megújult AMS a legnagyobb dobás. A Cube XC fullyját teljes egészében újratervezték és jelentős tömeget spóroltak az elődhöz képest, a gyár állítása szerint 300-500 grammal könnyebb, mint a régi verzió. Emellett két kategóriára bontották, egy XC verseny vonalra, ami a Zero 99 nevet kapta, és egy trailesebb, lejtőzősebb, agresszívabb családra, ami One 11 névre hallgat. Emlékezhetünk rá, hogy a Reaction-nél is készített trailesebb változatot a Cube az XC versenygép mellé, most pont ugyanez történt az XC fullyknál is. Már a nevek is beszédesek az AMS Zero 99 hátul 99 mm-t mozog míg elöl egy 100 mm-s teló dolgozik, az AMS One 11 váza pedig 11 cm rugóúttal rendelkezik és 120-as telókkal párosítják.

Valójában a Zero 99 és One 11 váza majdnem megegyezik, mindössze csak a láncvilla más, és a láncvilla cseréjével akár az egyik modellből építhetünk másikat, bár elég furcsán nézett ránk a hagyományos bringák felelőse, amikor erre rákérdeztünk a Cube-nál. A Zero 99 láncvillája 437 mm, míg a One 11-é 444 mm, így a Zero 99 2,25-ös, a One 11 pedig 2,4-es gumikkal kompatibilis, ami a lejtőzési élmény szempontjából nem utolsó dolog. A nagyobb villa laposabb fejcsőszöget eredményez a One 11-nél, de ezen még tudunk változtatni, mert az Acros kormánycsapágyának köszönhetően 0,6 fokot tudunk csökkenti a One 11 modellek fejcsőszögén. Összefoglalva a Zero 99 fejcsőszöge fixen 68 fok, míg a One 11-é 66,3 fok, ami még csökkenthető. A One 11 menetélményét még a dropper nyeregcső is javítja, amivel már tényleg egy igazi könnyű, lejtőkön is kellően stabil rövidutas trail fully (mondjuk én élménybringának nevezném).

 

Az új modellek megjelenése sem utolsó, gyönyörű festést kaptak mind a Zero 99, mind a One 11 modellek, a személyes kedvencem a Zero 99 Race változata, ami különleges bordó színben csillog, sajnos nehezen volt fotózható, de remélhetőleg látszik a képeken a színváltós dizájn. Felszereltségben a Shimano és a Sram kedvelői is megtalálják a számításukat, persze kérdés, hogy a nagy váltórendszer gyártók tudnak-e majd szállítani a Cube-nak. Érdekesség még, hogy a csúcsmodelleket ultra könnyű Schwalbe Aerothan belsőkkel szerelik, amik biztosan jól fognak tartalék belsőként szolgálni miután átalakítottuk tubeless-szé a kerekeket.

A Cube főként a nagyobb rugóutas fullykról lett híres, a Stereo vonalat sokan kedvelik és most sem maradt el a fejlesztés ezen a fronton. Új a 170-es modell, ami progresszívebb rugózást kapott, kapható levegős és rugós rugóstaggal is és akárcsak a fent említett One 11-nél állítható a kormánycsapággyal a fejcsőszöge.

Stereo-ból jövőre is lesz 120-as, 140-es, 150-es, 170-es modell, ráadásul mindegyik többféle felszereltséggel, ezenfelül lesznek alu és karbon vázas modellek is, ami egy érdekes kérdést vet fel. Van ennyiféle változatra szükség? Én azt mondanám, hogy nem, de a Cube szerint úgy látszik, hogy igen, gyakorlatilag nincs olyan hosszabb utas össztelós igény, amit ők nem tudnak teljesíteni.

A cyclo-cross bringák terén is megjelenik egy új modell, találóan Cross Race C:68X névvel, amit profi versenyzők alatt is hamarosan látni fogunk. Részleteket nem árultak el a szponzorált versenyzőkről, sem a csapatról, de legkésőbb az első világkupákon biztos fény derül mindenre. Mindent integráltak az új cross csúcsmodellen, integrált nyeregcső, integrált kormány, integrált bovdenezés, teljesen letisztult kinézetet kapott, bár a szerelőket én megkérdezném, hogy ők is ennyire örülnek annak, hogy minden integrálva van a kerékpárokon. A kerék még egy érdekesség, amibe szándékosan belekérdeztem, ugyanis egy 38 mm magas, peremes karbon felnis országúti kereket tettek a csúcsmodellbe, amivel biztosan nem fognak menni a profik, hiszen ők szingót fognak használni. A felelős menedzser elmondta, hogy a szingó felragasztás kényes kérdés a gyártásban, ezért inkább maradnak a peremes kerekeknél a széria kerékpároknál.

A gravel bringákról is érdemes pár szót ejteni. Tavaly már megújult a Nuroad széria, jövőre viszont még pár modellel kiegészül ez az eleve népes család. Lesz például kedvező áru, sárvédős, csomagtartós, Claris-szal szerelt modell, ami igazi cube-os remekül fotózható fekete festést kapott 🙂 , a csúcsmodell pedig megkapja az új Sram Force XPLR eTap AXS szettet, amiből ott még nem tudtak mutatni nekünk. Gyakorlatilag gravel bringából sem lesz olyan összeállítás a szetteket illetően, amit nem lehet a Cube-nál megvenni.

Még nincs vége, lesz még jó pár újdonság a Cube 2022-es kínálatában, de meg kell várnunk a képek megmutatásával az embargók lejártát (már csak egy hét 😉 ).

Cube 2022-es újdonságok 2. rész: Új Agree és e-bike minden mennyiségben

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.