fbpx

Buzz Rack e-Scorpion2 kerékpárszállító teszt: Két e-bike? Atombiztosan!

Kell-e az e-bike-nak külön szállító?! Ez volt az első gondolat, ami eszembe ötlött, amikor kibontottam a vonóhorogra rögzíthető Buzz Rack e-Scorpion 2 kerékpárszállítót a dobozából. Kell! Ez lett a válasz, a teszt végére…

A Buzzrack kerékpárszállító márkához már volt szerencsénk tavaly egy négyes kerékpárszállító teszt erejéig, ahol már bemutattuk a tajvani King Rack gyártóvállalat saját márkáját. Az anyacég egy 30 éve működő klasszikus tajvani gyártó, elismert specialistái az autóra szerelhető kerékpár- kajak- kenu- szállítóknak és terepjáró kiegészítőknek.
Innovatív cég, akik több mint 50 saját szabadalommal rendelkeznek, ezek bemutatására indították saját márkájukat a Buzz Rack-et és mint egy zászlóshajóra, ráépítenek mindent, amit tudnak a kerékpárszállító gyártás témában, ráadásul elérhető áron.
A Buzz Rack márka a vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítók specialistája: közel 40 különböző változatban találunk náluk kerékpárszállítót, melyek közül a tesztalany e-Scorpion 2 újdonság, amit dinamikusan növekvő ebike piac igényeire alakítottak ki.

A dobozból kivéve szembeötlő a gyártó prémium anyaghasználata: minden helyen az az anyag van, ami oda a leginkább illik, így többféle műanyagot, acélt, alut használnak, ezeket nagyon finoman és pontosak illesztve, minőségi festésekkel és felületkezeléssel.
A válogatott anyaghasználattal igyekeznek kordában tartani a tartó önsúlyát, ami elkerülhetetlenül szükséges ahhoz, hogy egy merev szerkezet készüljön, ami képes megbirkózni az egyenként általában 25 kg körüli elektromos kerékpár szállításakor keletkező komoly erőkkel.
A Buzz Rack e-Scorpion 2 szállítónak ezt 18,1 kg minőségi anyagból sikerült kihozni, ami a kategóriájában könnyűnek mondható. A tartó gyakorlatilag készre szerelten érkezik a dobozában, egyedül a két lámpát kell felszerelnünk rá 1-1 lemezcsavar betekerésével, meg a 2×2 görgőt, később kiderül miért.

Buzz Rack szabadalma a szállító rögzítése a vonóhorogra: ami kulcskérdés, hiszen a szállító 18 kg saját tömege plusz a kerékpárok max. 60 kg tömege 70 cm erőkar mellett brutál erőket ébreszt a vonóhorgon nem csak húzóirányban. A kerékpárszállító páratlanul stabil és egyedi felfogatással rendelkezik, amit képen könnyebb megmutatni mint elmagyarázni: a vonóhorog fejére szerkesztettek egy kúpot, ezt a kúpot úgy alakították ki, hogy a vonóhorog gombjának helyét kimarták a kúp közepéből, majd a kúpot 4 részre szeletelték. A kúp szétvágva úgy néz ki, mint egy szoknya, melyet amikor ráengedünk a vonóhorogra, akkor ez a szoknya szétnyílik négyfelé és beengedi a kúpot magába.
Mikor benne van, akkor felülről, egy csavarható rögzítőgombbal ezt a kúpot – benne a vonóhorog gombjával – fel tudjuk húzni a külső merev házába, és a rögzítővel tekerve érezhetően stabilan tudjuk rögzíteni a vonóhorgon a szállítót, ami egyébként így már önmagában megáll. A külső házon bevágás található, emiatt egy csavarral összébb tudjuk szorítani egy kar segítségével, ami – mint egy racsnis kulcs – könnyű és beton stabil megszorítást biztosít a rögzítő szerkezetnek.

Miután biztonságosan rögzítettük a vonóhoroghoz a szállítót összecsukott keréktartókkal, szembeötlő az a merev váz szerkezet, melyre a szállítót felépítették. A szállító fő tengelye egy kb. 25 cm hosszú zártszelvény, melyet a rögzítő fejrészhez hegesztettek. Ez önmagában nagyon merev szerkezetet jelent hosszirányban, melyre egy másik zártszelvény szerkezetet csavaroztak,úgy, hogy ezzel billenthető lesz a szerkezet. Ebből áll ki az az „oszlop”, a két kerékpárszállító sín között, melyhez a kerékpárokat rögzíthetjük.

Az e-Scorpion elsősorban a megerősített vázszerkezetétől lesz e-bike szállító, nem marketingdumától. A normál 2 kerékpár szállítására Eazzy 2 modellnél több mint 6 kg-mal nehezebb a saját tömege, a plusz anyagot az erősebb tengely, billentőszerkezet és a rögzítőoszlop masszívsága veszi fel. Indokolt, hogy “bikább legyen”  hiszen itt a 2 kerékpár megengedett össztömege 60 kg, ami azonos az Eazzy 4 esetén a 4 kerékpár maximális össztömegével…

A keréktartó sínek fel-le hajthatók, így az egész tartó egy nagyobb bőrönd méretére „összecsukható” ami a Buzz Rack fő újítása. Az összecsukhatóságnak köszönhetően az egész tartó csak 24 cm mély helyet igényel 94cm szélesség és 70 cm magasság mellett, mivel a támasztó rúdja összetolható. A tartó aljára 2 pár görgő szerelhető, így mint egy utazóbőröndöt húzhatjuk a szállítót. Miután fölszereltük a bringatartót és szétnyitottuk, a sínek lehajtás után mindkét oldalon 2-2 műanyag zárókarral stabilan rögzíthetők.

Az e-bike tartó másik specialitása, hogy az egyik kereket a sínhez duplán, 2 db hevederes, racsnis gyorsrögzítővel és támasztóbakkal fixálhatjuk. Mindkét sínpár egyik oldalán plusz egy racsnis rögzítő kapott helyet, egy spéci támasztóbakra rögzítve, ezzel a kereket oldalirányból megtámasztva és biztosítva. A támasztóbak lehajtható, így csatlakoztatható hozzá felhajtó rámpa, ami külön megvásárolható.
Igényes részlet, hogy a rögzítő hevederre gumi alátét került, így a kényesebb felniket is erőteljesen leszoríthatjuk a sérülés kockázata nélkül. A kerékpártartó sínek kialakítása olyan, hogy a hosszabb tengelytávú bringákkal és (gyári ajánlás szerint) a 4”-os mtb gumival is elboldogul, de a fatbike a 4,6”-os gumija sem hozza zavarba, amikor rápróbáltam…

A bringákat a tartóhoz egy-egy fogókarral rögzítjük, amelyek stabilan megszoríthatók, de a belső gumi kialakítás miatt kíméletesek a vázhoz. A fogókarok egy köríves támasztóra csatlakoznak, azon körben elmozdíthatók, így biztosan megtaláljuk azt a pontot, akár a vázon, vagy a nyeregcsövön, ahol a bringák stabilan megfogathatóak, ráadásul a félköríves tartó fel-le állítható…  Amikor első alkalommal pakoljuk fel a tartóra a kerékpárok sorrendjét célszerű figyelni és megtervezni, hogy belülre a támasztó és hátsó ajtó közé egy kevésbé széles kormányú járgány kerüljön,nehogy a kormány nekiütődjön az hátsó ablaknak. A bringák nyergét célszerű teljesen leengedni, vagy kivenni.

Az e-Scorpion 2 szállító duplán biztonságos: egyrészt kulccsal le tudjuk zárni a vonóhorogra rögzítőcsavart, így csak a zár kinyitása után lehetséges a kerékpárszállítót kompletten levenni az autóról. A kerékpárok védelmében pedig a fogókarokat is egyenként zárni tudjuk.

Menet közben örülünk majd igazán a szállítónknak, mivel extra stabil, a nehezebb e-bike kerékpárokkal megterhelve, terepen vagy földúton sem tapasztalni csavarodást vagy beremegést, az egyik legstabilabb tartó, amivel találkoztam. A magasabban elhelyezett bringák nagy előnye, hogy nem ér le egy meredekebb emelkedőre felhajtva, mélygarázsban vagy padkán is biztonságosan használható. Autópályán vagy nagyobb sebességnél is meggyőzően stabil, érezhetően sokat jelent, hogy a kerékpárok egyenként állva rögzítettek, a sín rögzítőbakja és a plusz gyorsrögzítő miatt atombstabil mindkét bringa. A vonóhorgos szállítók nagy előnye a Buzzrack e-Scorpion 2 esetén is fennáll: kevéssé emelik a fogyasztást, mint a tetőn szállított kerékpárok, hosszabb úton néhány deci plusz fogyasztást jelentenek csak, miközben jóval halkabbak és könnyebben pakolhatók, mint a tetőszállítók, bár a tetőre e-bike-ot állítani 25 kg tömeggel amúgy is felejtős.

Ráadásul egy billentéssel a hátsó ajtó hozzáférhető: zseniális megoldás, hogy a teljesen megterhelt szállítót és az egész pakkot, egyetlen rögzítő patent kioldását követően, a rendszámtábla tartó feletti kar meghúzásával hátra billenthetjük, így kinyithatjuk a hátsó ajtót és könnyedén tudunk a csomagtartóba pakolni. A külső bringa, még a széles kormánnyal szerelt elektromos monti is, a lehajtást követően nagyjából 5-10 centi távolságra van a földtől.

Összefoglalva elmondható, hogy az egyik legjobb vonóhorgos szállító, melyet valaha próbáltunk, ráadásul nincs olyan e-bike vagy hagyományos bringa, ami gondot okozna neki, az egyedül túrázóknak pedig rendelkezésre áll a típusból az 1 db kerékpár szállítására alkalmas, e-Scorpion 1 szállító is.

A Buzz Rack e-Scorpion 2 szállítót a hazai forgalmazó az autofelszerelesbolt.hu bocsátotta rendelkezésünkre és a teszt elkészítését támogatta.

A Buzzrack e-Scorpion 2 kerékpárszállítót most közel 30000 Ft kedvezménnyel vásárolhatod meg az aktuális árakért keresd fel a forgalmazó oldalát.

Technikai adatok:

  • Szállítható kerékpár: 2 db
  • Max. teherbírás: 60 kg
  • Kerékpárok max. súlya: 30 kg / kerékpár
  • Kerékpárszállító súlya: 18,3 kg
  • Kerék szélessége max: 4″
  • Max tengelytávolság: 129 cm
  • Tartó mérete (sz,h,m): 134x72x96 cm
  • Billentő funkció: igen
  • Elektromos csatlakozó: 13 pólusú
  • Kerékpártartó a vonóhorogra zár: igen
  • Kerékpárok a tartóra zárható: igen
  • Garancia: 3 év

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.