fbpx

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

Bringáztak sárban, bringáztak napsütésben, bringáztak hegyekben, bringáztak dombokon és bringáztak a föld alatt. Megjárták a Zalai dombságot, a Vértest lankáit, a Zemplén hegyeit, a Bükk emelkedőjét, no meg Kőbánya sötét tárnáit. Szombaton pedig Budapesten és környékén egy 20 órás eseménnyel zárta a szezont az idén életre hívott Mountainbike Challenge hegyikerékpáros versenysorozat.

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

A Mountainbike Challenge elnevezésű hegyibringás sorozatot idén írták ki először. A koncepció lényege szerint a szervezők öt hónapon át, öt különböző helyszínen, öt különböző erőpróbával várták a rajthoz állókat. A sorozat május és szeptember között felölelte a teljes kerékpáros szezont, és Zalaegerszegtől, Vértesbogláron át, Erdőbénye és Budapest érintésével, Miskolccal bezárólag nyújtott lehetőséget Magyarország felfedezésére.

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

A Cross Pannónia 10 órás maratont, a MTB Pikniket, a Drótszamár Fesztivált, az Underworld Kupát és a Fehérkő-lápa Hillclimbet magába foglaló sorozat elsősorban a hobby és szabadidő bringásokat szólította meg, de természetesen teret adott a komolyabb, versenyorientált kerekeseknek is.

Az öt versenyből álló versenysorozat Miskolcon befejeződött ugyan, ám a Mountainbike Challenge még egy bónusz eseménnyel készült a bringásoknak, amely október elsején Budapesten és környékén került lebonyolításra.

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

A 20 órás Illegal névre keresztelt szezonzáró-esemény két felvonásra oszlott: az első részét egy 9 órától 19 óráig tartó bringatúra adta, amely a Batthyány térről indult és ott is ér véget, a második etap pedig a Pál-völgyi barlangnál került megrendezésre egy fergeteges záróbuli formájában, ami kifulladásig tartott, így csak a legkitartóbbak teljesíthették a 20 órás kihívást!

A bringatúra során a résztvevőknek előre megadott pontokat kellett, meghatározott időn belül elérniük, kijelölés nélkül, így mindenki tetszőleges útvonal teljesíthette a távot. Emellett volt egy ajánlott útvonal, amit vezetett túraként lehetett teljesíteni: a bringások zöme ezt választotta.

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

A 9 órás indulásra közel 50 bringás gyűlt össze a Batthyány téren, nem kis feltűnést keltve. A népes mezőny együtt haladva, északnak indulva, hagyta el a várost. A többek között Szentendrét, Pomázt, Solymárt, a Hármashatár-hegyet és Normafát összekötő útvonal nagyobbik fele vezetett terepen, a teljes táv 75 km volt ezer méter feletti szintkülönbséggel.

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

Az időjárás kegyes volt a bringásokhoz és nyári idővel ajándékozta meg a tekerőket, akik egyes ellenőrző pontokon összevárták egymást, hogy aztán együtt induljanak tovább. A résztvevők a délelőtti szentendrei lángosozás után, nem hagyhatták ki a koraesti rétest sem a Normafánál. A bringások Budapest csúcsának meghódítása után, hosszú lejtőzést követően a Duna parton intettek rövid búcsút egymásnak, ugyanis hamarosan újra találkoztak, hiszen a 20 órás Illegal második felvonása az éjszaka leszálltával vette kezdetét a Pál-völgyi barlangnál…

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

Összegzésként elmondható, hogy a Mountainbike Challenge beváltotta a hozzáfűzött reményeket: a legtöbb versenyen jelentősen nőtt a résztvevők létszáma és az egyes versenyek ismertsége, valamit összetartó szervezői és bringás közösség kovácsolódott az események mentén. Nem árulunk el titkot azzal, ha zárszóként leírjuk, hogy a Mountainbike Challenge jövőre is folytatódni fog és újabb helyszínek bevonásával, újabb ötletekkel készül a bringázás szerelmeseinek.

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

20 órás Illegal: 10 óra tekerés, 10 óra buli

Forrás és fotó: Mountainbike Challenge sajtóközlemény

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo