fbpx

Sigma Aura 60 első lámpa

A Sigma Aura 60 egy igazi városi lámpa, amivel nem csak látszódni tudunk, hanem normál útviszonyok között látunk is. Ezenfelül az Aura 60 megfelel a német közlekedési járművekre vonatkozó előírásoknak, tehát nem fogja elvakítani a forgalomban részvevő többi szereplőt, mellyel talán kevésbé fogják utálni a kerékpárosokat az autósok a lámpáik miatt és megelőzhetünk pár felesleges balesetet.

A nappalok rövidülésével beköszönt az az időszak, amikor már akár reggel és délután is csak sötétben tudunk hazatekerni a munkából, ilyenkor hiába kerékpározunk csak lakott területen akkor is elkél egy olyan lámpa, amivel láthatóvá válunk a többi közlekedő számára, sőt a hazai viszonyokból kiindulva az is előny, ha az adott lámpa fénye látásra is alkalmas, mert nem mindenhol jó a közvilágítás és az utak minőségét valószínűleg nem kell bemutatnom. A Sigma erre a felhasználási területre tervezte az Aura 60 lámpát, ami jó láthatóságot biztosít, de ha kell látni is tudunk vele.

A Sigma Aura 60 első lámpa neve beszédes, 60 LUX fénnyel tud világítani normál módban, melynek a forrás egy Osram led. Ezenkívül még két folyamatos fény üzemmóddal látták el a lámpát, egy középső (MID) és egy gazdaságos (ECO) móddal, az utóbbiban a fényereje 18LUX, ami már tényleg csak arra való, hogy lássanak minket. A gyári adatok szerint a 60 LUX-szal 4 órán keresztül képes világítani, ami nem kevés, bőven belefér több napnyi városi közlekedés ebbe, sőt ha nem kell mindig látnunk akkor MID módban elmegy 7 órát, míg ECO-ban 10 órát. Biztos páran éppen azt kérdezik magukban, hogy miért nem tud villogni a lámpa, a válasz erre egyszerű, a német szabályok nem engedik, hogy villogjon egy lámpa és az Aura 60 megfelel StVZO követelményeknek. Az már más kérdés, hogy jó-e a szabályozás vagy nem, de ez már egy másik cikk témája lesz. Az üzemmódok között a lámpán található gomb segítségével tudunk váltani, és fontos, hogy van rajta véletlen bekapcsolás elleni funkció, tehát hosszú gombnyomásra nem fog bekapcsolni pl a zsebünkben a lámpa, hanem csak egy dupla gombnyomásra kapcsol be. Az Aura 60 fénye oldalról is jól látható a hosszú oldalsó fénykivezetésnek köszönhetően, mellyel jól kiegészíti a kerékre szerelt prizmák vagy a reflexcsíkok láthatósági funkcióit.

Egy töltöttség visszajelző led található a gomb mellett a lámpa tetején, ami 70%-os töltöttség felett nem, 70% és 30% között zölden, 30% alatt pedig pirosan világít. Ha lemerült az akkumulátor akkor Aura 60-at USB porton keresztül tudjuk feltölteni körülbelül 3,5 óra alatt nulláról teljesen. A lámpa rögzítése nagyon egyszerű, egy szilikon pánttal tudjuk rögzíteni a kormányra, így nem kell vele sokat vacakolnunk ha éppen otthagyjuk valahol a bringát, hanem pár másodperc alatt fel-, illetve le tudjuk venni a lámpát.

Teszteredmény: A Sigma Aura 60 fénye leginkább a régi városi lámpákéra emlékeztet, nem terít szélesen és nem is homogén, két erőteljesebb szögletes formából áll a fénysugár, melyből a távolabbi az erősebb. Azért ennyire korlátozott a fénysugár, mert az Aura 60 megfelel a StVZO követelményeknek, azaz figyelembe veszi, hogy más járművek is vannak az úton, akiket nem kéne elvakítani (a lámpák többsége itthon nem felel meg ennek a követelménynek). 30-40 méterre elvilágít erősen, ami városi közlekedéshez vagy kerékpárúton történő ingázáshoz bőven elég. A lámpakörkép összesítését ITT találod!

Ajánlott fogyasztói ár: 16 990 Ft
További információkért kattints ide.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo