fbpx

Valós a munkaerőhiány? Ha igen, mi a megoldás?

Bár megannyi szakmát érint a munkaerőhiány, mi most kifejezetten a sofőrszakmát szeretnénk górcső alá venni. Ezt a szakmát ugyanis több irányból is tépázza a sors már jó ideje. Mi ennek az oka?

Egyrészt egyre jobban öregszik a szakma, és bár sok fiatal választja most is ezt a munkakört, a nagy részük inkább nemzetközi porondra vágyik – nem titkoltan és érthető módon – a jobb fizetés miatt. Nincs is nehéz dolguk: a Sofőr állás oldalán nemzetközi gépkocsivezető állások sokaságából válogathatnak.

Ha ez még nem lenne elég, a munkáltatók sem voltak túl kegyesek ennek a rendkívül fontos szakmának a képviselőihez, hiszen nagyon sokáig nem kezelték őket partnerként. Most azonban, hogy lasszóval kell fogni a megbízható, jó sofőröket, fordulni látszik a kocka. A kérdés, hogy mi menthető, és mi az, amit más módon kell megoldani?

De hova tűntek a sofőrök?

Igen, ez egy nagy kérdés, ugyanakkor nem árt azt sem számba venni, hogy főként a Covid után kifejezetten megemelkedett a sofőrök, futárok iránti kereslet. Ma, amikor a vásárlások jelentős hányada is a neten keresztül bonyolódik, vagyis fuvarra van szükség, nem meglepő, hogy a Sofőr állás rengeteg sofőr pozíciót kínál.

A kérdés inkább az, hogy ki fogja ezeket betölteni? Egyre többen vonulnak nyugdíjba, sokan inkább az élhetőbb német, osztrák, norvég vagy épp holland munkalehetőségeket választják, míg a környező országokból is egyre kevesebb vendégmunkás érkezik.

A kereslet viszont egyre csak nő, ezért a fuvarozással foglalkozó cégek közül már nem egy hozott olyan drasztikus döntést, hogy sokkal távolabbról érkező vendégmunkásokkal oldja meg a hiányt.

Valóban megoldást jelenthetnek az indiai sofőrök?

Jogosan merül fel a kérdés mindenkiben, aki egy kicsit is jártas a fuvarozásban.

Hiszen már eleve a két ország közlekedési kultúrája is nagyban eltér egymástól, így ez megnehezíti a dolgot, ahogy például a magyar nyelv ismeretének a hiánya sem segíti elő a könnyed munkavégzést. Így aztán hosszú a betanulási időszak, sokáig nem lehet elengedni a munkavállalók kezét. Ez pedig azt jelenti, hogy az új munkaerő sokáig nem termeli, hanem inkább csak viszi a pénzt.

Igen, ám, de amikor a külföldi munkás nekilát dolgozni úgy igazán, akkor bizony belead apait-anyait. Hiszen távol az otthonától az az érdeke, hogy a törvényi előírásokat betartva a lehető legtöbb munkát tudja elvégezni. Így ugyanis ki tudja maxolni azt, hogy mennyit keres egységnyi idő alatt.

Természetesen megint más a helyzet, ha nemzetközi fronton próbálnak helyt állni az Indiából érkező sofőrök, hiszen ott például alig lesz nyelvi akadály, mivel mind ők, mind pedig a nyugati országok lakói beszélik olyan szinten az angolt, hogy meg tudják érteni egymást.

Vágj bele, ha szeretnéd!

Ha már régóta szíved vágya az, hogy sofőrködj, akkor itt a soha vissza nem térő alkalom: ma, amikor annyira sokat kell várni egy-egy jó munkaerőre, két kézzel kapnak az ember után, így aztán bátran fogalmazd meg az igényeidet. Ha szükségük van rád, megpróbálnak addig nyújtózni, hogy valóban elérjenek akár téged is!

(X) Támogatott tartalom

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo