fbpx

Online hirdetések típusai – előtérben a PPC kampányok – avagy a Google Ads és Facebook&Instagram hirdetések

Mára mindenki tisztában van azzal, hogy az online eredményesség egyik kulcsa a megfelelő PPC kampányok összeállítása és futtatása. Az online marketing egy eléggé komplex terület, de azt egyértelműen kijelenthetjük, hogy az egyik kihagyhatatlan eleme a PPC kampány. Sokan azonban még a mai napig bizonytalanok, ha ezekről van szó.

Ha tudod, hogy hatékonyabbá kellene tenned az online jelenléted, de nem igazán vagy tisztában a PPC kampányok adta lehetőségekkel, akkor tarts velem a következő cikk erejéig! Megtudhatod, hogy melyek hazánk legelterjedtebb PPC hirdetési felületei és azt is, hogy mit is takar pontosan a fogalom. 

Mi is az a PPC hirdetés (Google Ads, Facebook Ads)?

A PPC kifejezés gyakorlatilag a Pay Per Click szavak rövidítéséből származik, ami annyit jelent; hogy fizetés per kattintás. Mi következik tehát ebből? Az, hogy az ilyen típusú hirdetések esetében csak akkor szükséges fizetni a hirdetőnek, ha rákattintottak a hirdetésére.

A PPC kampány ezzel szemben már a rendszerbe fogott PPC hirdetés egységét jelenti, amelyet általában profi stratégiai tervezés előz meg. Ezen kampányok során általában különféle célokat határozunk meg, amelyet szeretnénk elérni segítségével. Ma már az online marketing legfontosabb részét képezik.

Milyen PPC hirdetéseket készíthetünk? 

A Facebookon és a Google Ads rendszerében megjelenő hirdetések is PPC hirdetéseknek számítanak, azonban ez esetben kicsit másképpen történik a fizetés. Ekkor ugyanis már az sem mindegy, hogy ember látja azt. Célzások segítségével (érdeklődési kör, nem, kor, stb.) alkothatjuk meg hirdetésünket, ez esetben nincs szükség kulcsszóra. 

Amennyiben neked is már csak ez a rész hibádzik a marketingedben, akkor az Adnet Media segíthet a Google Ads hirdetéskezelésben

A Google Ads (AdWords) rendszerében szintén készíthetünk PPC hirdetéseket, ám ezeket előre meghatározott kulcsszavak alapján hozzuk létre. Ez úgy működik, hogy ha az általunk megadott kulcsszó valamelyikét beírják az internetezők a keresőbe, akkor minden bizonnyal látni fogják a hirdetésünket. A megjelenésért nem, de a kattintásért már fizetnünk kell, ez lesz a CPC vagyis a Cost Per Click. 

Miért van szükség PPC kampányokra? 

Sokan panaszkodnak, hogy nem térül meg minden forint, amelyet az online hirdetésekre szánnak, vagy csak nagyon kis része. Ahhoz, hogy minél sikeresebb és gazdaságosabb legyél, szükség van PPC kampányokra. Használd hát bátran a Google Ads, vagy a Facebook hirdetés felületeit. 

A kulcs azonban az, hogy folyamatosan kövessük az adatokat, és azok alapján optimalizáljuk a hirdetéseket. Ha erre odafigyelsz, akkor bizony nem keveset spórolhatsz! 

A mérhetőség mellett a másik nagy előnyük ezen típusú hirdetéseknek, hogy jól célozhatóak. Ez pedig garantálja, hogy kizárólag a potenciális ügyfeleket szólítsd meg és azt kínáld fel nekik, amit épp keresnek!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo