fbpx

Így érdemes tisztítani a longboard csapágyakat

Néhányan úgy gondolják, hogy a csapágyakat szükségtelen tisztítani. Teszik a dolgukat, amíg teszik, majd ha lejár az élettartamuk, akkor ideje cserélni őket. Nos, ez is egy nézőpont.

Tény, hogy egy longboard gördeszka csapágya akár egy vagy két évet is kibírhat mindenféle törődés nélkül, feltéve, ha nem extrém körülmények között használják. Érdemes azonban tudni, hogy a csapágy nem egy örök életű alkatrész, így ha nem foglalkoznak vele, akkor bármikor bemondhatja az unalmast.

Ilyenkor az történik, hogy megnövekszik a súrlódás, akár a kerekek is megolvadatnak. Ha rászorul a tengelyre, akkor lehet, hogy a függőknek is búcsút kell inteni.

Eltérő típusú longboard csapágyak

A longboardok esetében használatos zárt csapágyak porvédő része fémből készül, ami a csapágyház része. Nem szokás eltávoltani, mivel ha ezt nagy nehezen sikerül végrehajtani, akkor is fennáll az esélye, hogy megsérül, és nem lehet az eredeti módon visszarakni.

Jó hír, hogy az ilyen típusú, az onlinecsapagybolt.hu kínálatában is megtalálható csapágyak nehezen koszolódnak, mivel a szennyeződés is meglehetősen nehezen talál utat a csapágyakig. Ennek köszönhetően nem is kell annyit foglalkozni velük, egészen addig, amíg el nem kezd szorulni a csapágy.

Vannak műanyag porvédős csapágyak is. Ezek esetében könnyen ki lehet venni a porvédőket egy hegyes tárggyal. Ezt követően a csapágy belső részei is teljes mértékig alaposan kitisztíthatók. Ugyanakkor tény, hogy sokkal több törődést igényelnek az ilyen csapágyak, mert könnyebben tudnak koszolódni.

A tisztítás menete

Először is a makacs szennyeződéseket kell eltávolítani a csapágy felületéről. Ehhez szükség lehet valamilyen speciális folyadék használatára, ami zsíroldó hatással rendelkezik. Ez lehet a WD40, valamilyen féktisztító, de akár alkoholt vagy mosószert is bevethetünk. A lényeg, hogy a tisztítást követően ügyeljünk a minél alaposabb szárításra.

Amennyiben a tisztítás során spray kerül felhasználásra, akkor ki kell szedni a porvédőt, amennyiben ez lehetséges. Ezt követően át kell fújni egyesével a csapágyakat.

Alternatív lehetőség, hogy a kiválasztott folyadékba beáztatjuk a gördeszka csapágyakat. Fontos, hogy ha ezt a módszert választjuk, akkor zárható edénybe kell tenni őket. Erre azért van szükség, mert össze kell rázni őket. Zárt csapágyak esetében ez az egyik legjobb opció. Érdemes egy ideig hagyni az alkatrészeket a folyadékban a minél jobb hatás elérése érdekében.

Szárítás és kenés

A tisztítást követően fontos, hogy alaposan törölgessük le a csapágyakat, és minél alaposabb legyen a szárítás. Ha ezzel megvagyunk, akkor sort keríthetünk a csapágyak kenésére!

A belső súrlódást csökkenteni kell. Léteznek deszkás gyártók által gyártott termékek a kenésre, de sokan a mai napig ezt varrógép olajjal vagy gépzsírral oldják meg.

Jó tudni, hogy a túl sok zsír akár le is lassíthatja a csapágyakat. Amennyiben olajat használunk, a felesleget ki tudja nyomni magából a csapágy a működés során, de a kenőanyag használatát értelmetlen túlzásba vinni.

(X) Támogatott tartalom

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo