fbpx

Hibák, amikből tanulni lehet kezdő a Google Ads hirdetőknek

Első AdWords-kampányunk beállításakor tisztában kell lennünk a rendelkezésre álló alapvető lehetőségekkel. Azért, hogy a lehető legtöbbet tudjuk kihozni a kampányunkból, szánjunk elég időt a Google Ads Súgójának átolvasására, valamint az AdWords-szel foglalkozó portálok felkutatására és különösen is figyeljünk arra, hogy elkerüljük az alábbi hibalehetőségeket.

1. Nem megfelelően állítjuk be a kulcsszóegyezést

Minden Google AdWords felhasználó számára fontos, hogy tisztában legyen a háromféle találattípussal, azok előnyeivel és esetleges  hátrányaival.

A három találati típus a következő: általános egyezés, kifejezésegyezés, pontos egyezés. Hogy melyiket választjuk a hirdetési kampány során, elsősorban nekünk kell kell eldöntenünk, de kérhetünk segítséget profi szakemberektől.

Például a Toptarget Online Marketing Ügynökség Adwords marketing szolgáltatása is foglalkozik kulcsszóegyezési beállításokkal. A lényeg az, hogy egyrészt mi magunk is pontosabb kulcsszavakat használjunk, illetve éljünk a Google által felkínált egyezési lehetőségekkel.

2. Megfeledkezünk a kizáró kulcsszavakról

A kampány tervezése során azok mellett a kulcsszavak mellett, amelyekre szeretnénk, hogy hirdetésünk rangsoroljon, ugyanolyan fontos, hogy összegyűjtsük azokat is, amelyekre nem szeretnénk megjelenni, ám erről sok esetben megfeledkezünk. Erre jó példa, hogyha fizetős szolgáltatást hirdetünk, akkor az “ingyenes” kifejezésre nem célszerű megjelennie a hirdetéseinknek.

3. Mellőzzük a bővítmények használatát

A hirdetésekhez lehet és kell is bővítményeket használni, mert a Google előnyben részesíti azokat a felhasználókat, akik igyekeznek minden szolgáltatását kiaknázni. Továbbá, minél nagyobb, látványosabb a hirdetés, azaz a bővítmények elfoglalják a képernyő nagy részét, valószínűbb, hogy növekedni fog az átkattintási arány is.

4. A brandnévre való hirdetést nem állítjuk be

A brandnévre való hirdetésről azért nem szabad megfeledkezni, mert még ha hirdetésünk nem is jelenik meg minden keresésre, akkor is jó néhány vásárlását hozhat, hiszen előfordulhat, hogy a leendő ügyfél ismeri a nevünket és pont minket keres.

5. Nem teszteljük az optimális hirdetési pozíciót

A Google AdWords hirdetéseinek rangsorolását a költségvetés, a maximális CPC ajánlat és a minőségi mérőszámok határozzák  meg. Még ha a kampányunk tökéletesen felépített és a legjobb minőségű is, nem garantált, hogy eléri a kívánt eredményt. Fontos, hogy nem szabad arról sem megfeledkeznünk, hogy az optimális hirdetési pozíciónkat rendszeresen teszteljük.

Szánjunk elég időt Google Ads alapjainak elsajátítására és figyeljünk oda fent említett gyakori hibák elkerülésére. Gondos tervezéssel és teszteléssel a legtöbbet hozhatjuk ki a kampányunkból, és a hirdetésekbe való befektetésünk megtérül. Ha azonban elsőre túl bonyolultnak tűnnek a beállítások, ne habozzunk szakemberek segítségét kérni!

(X) Támogatott tartalom

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo