fbpx

A weboldalkészítésen belül is szakosodni kell manapság?

A kezdetekben már az is menőnek számított, ha valakinek egyáltalán volt weboldala, már ezzel is meg tudta előzni azokat, akiknek nem volt. Manapság azonban minden magára valamit is adó vállalkozásnak van saját weblapja, és fontos, hogy az milyen minőségű.

Ma már nem elég csak leprogramozni egy weboldalt, hanem ügyfélélményt kell nyújtani, ezért néhány új szakma jelent meg a weboldalkészítésen belül, illetve épült köré. Ezeket mutatjuk be részletesebben, kinek mi a feladata.

Munkamegosztás a weboldal készítésénél

A webfejlesztőre vagy programozóra továbbra is szükség van a nagyobb weboldalaknál vagy ott, ahol kiemelt biztonságra van szükség. Itt kódolni kell tudni, ismerni kell a HTML, CSS, PHP, JAVA rendszereket. Persze ez is sokat fejlődött az utóbbi években, ma már vannak olyan keretrendszerek, amelyek a kód egy részét már eleve megírt állapotban tartalmazzák, és csak az egyedi kódokat kell hozzátenni. Az egyszerűbb weboldalaknál akár programozó nélkül is lehet boldogulni.

A programozók a legtöbbször nem értenek az esztétikához, ahhoz webdesignerre, webgrafikusra van szükség. Az ő feladatuk a külső megjelenés, az ügyfélélmény látványelemeinek megtervezése.

Az online marketingesek feladata kideríteni, hogy a célközönség mit szeretne, milyen legyen az ügyfélélmény az oldalon. Mivel a kész sablonokkal és tartalomkészítő rendszerekkel viszonylag egyszerű létrehozni a weboldalt, sok marketinges készít fejlesztő bevonása nélkül weboldalakat. Ha van érzékük a külső megjelenésre, akkor a webdesigner feladatát is át tudják venni. 

A lényeg az, hogy egyre inkább kezdenek elmosódni a határok, egyre inkább kóstolgatnak bele az egyes szakemberek a másik szakterület folyamataiba, tanulják meg azt, hogy komplexebb szolgáltatást tudjanak nyújtani. A másik megoldás, hogy ezeket a munkákat kiszervezik egy alvállalkozónak.

A WPKurzus tanfolyamai megtanítanak az önálló weboldal készítésének lépéseire.

Hogyan válassz weboldalkészítő szakembert?

Kulcsfontosságú, hogy előre eldöntsd, mennyire lesz bonyolult a végső rendszer. Egy WordPress-ben fejlesztett oldal korlátozottan enged kódokat hozzátenni, előfordulhat, hogy később kinövi a vállalkozásod, és az egész korábbi fejlesztést a kukába kell dobni.

Ha bonyolultabb oldalra van szükséged, vagy egyáltalán nem tudod, mire is van szükséged, akkor legjobb ezt egy profi csapatra bízni, amelyben van marketinges, designer és fejlesztő is. A tartalomkészítéshez is szükség lehet külső szakemberre, például szövegíróra. 

A hirdetések menedzselése is sokszor önálló – ezért kiszervezhető – feladat, meg kell találni a megfelelő kulcsszavakat, figyelni kell a konverziókat, elemezni kell a statisztikákat. 

A kiszervezés előnye, hogy a tapasztalt szakemberekkel nagyobb az esély a sikerre, a weboldal tudatos, magas szintű ügyfélélményt nyújtó kialakítására.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo