fbpx

A gyorsaság az egyik legfontosabb érték az új fogyasztói típusnak

Kényelmes hódítók” címmel piaci elemzést mutatott be a ZEN.com digitális pénzügyi szolgáltató, amelyben többek között azt írják, hogy a fogyasztási szokások alakulására megkérdőjelezhetetlen hatással volt a koronavírus-világjárvány, amely a kereskedelem gyors ütemű digitalizációhoz és új online vásárlási szokások kialakulásához vezetett, ráadásul a kereslet ugrásszerű növekedése teljesen új szemléletű fogyasztótípust hívott életre, akik sajátos igényeket támasztanak az e-kereskedelemi vállalkozások felé. De milyen jellemzőkkel bír az új fogyasztói típus?

A ZEN.com elemzése szerint a kereskedelem digitalizációjának gyorsuló trendje, párhuzamosan a digitális bennszülött korosztály vásárlóerejének növekedésével, átalakítja a modern fogyasztói képet és egy új igényekkel rendelkező vásárlótípus megjelenését hozza magával, akiket „kényelmes hódítóknak” neveztek el, mégpedig azért, mert folyamatosan keresik a legkedvezőbb ajánlatokat, mint az online pókernél is lenni szokott. Ugyanakkor kényelmesek is, a gyors és akadályoktól mentes vásárlási élmény alapkövetelményé vált számukra.

Növekvő igény a kényelmes és erőfeszítés nélküli online fizetések iránt

Marta Życińska, a Mastercard Europe közép- és kelet-európai marketing és kommunikációs alelnöke azt mondja, hogy a kényelmes és erőfeszítés nélküli online fizetések iránti növekvő igény egyértelműen látható a „kényelmes hódítók” körében. Hozzáteszi a ZEN.com-on, hogy digitális bennszülöttként a fogyasztói típus tagjai nem is értik, de nem is igazán akarják megérteni a rendszerek korlátait, ugyanakkor fontos számukra az adataik biztonsága. Ennek megfelelően egyszerű, de hatékony megoldásokat szeretnének használni, olyanokat, amelyek nem igényelnek tőlük szakértői tudást.

Alacsony a tolerancia szint az áruvisszaküldés és a kifizetett vételár visszatérítése területén

Az újonnan azonosított fogyasztói típusnak több közös jellemvonása van az 1995 és 2009 között született korosztály tagjaival, akikkel az egyik legfontosabb közös tulajdonságuk, hogy másodpercek alatt mindent meg akarnak szerezni. Ebben a korosztályban tíz fogyasztóból hat nem nagy valószínűséggel fog olyan alkalmazást vagy webhelyet használni, amely lassan töltődik be, vagy bonyolult a navigációja, legalább ennyire biztos, hogy 45 másodperc után leteszik a telefont, ha ezalatt senki sem válaszol a hívásukra. A gyorsaságra való igény ugyancsak tetten érhető abban, hogy a 3-5 napos kézbesítést már alapfunkciónak tekintik, és a rövid szállítási határidő annyira alapkövetelmény számukra, hogy egyáltalán nem hajlandók külön felárat fizetni érte. Ugyancsak jellemző a kényelmes hódítókra, hogy alacsony a tolerancia szintjük az áruvisszaküldés és a kifizetett vételár visszatérítése területén. Jelenleg a visszaküldött árucikk után átlagosan 30–45 napot vesz igénybe, hogy a fogyasztók visszakapják a vételárat, pedig a vállalkozások számára már elérhetők olyan pénzügyi szolgáltatások, amellyel a vásárlók számára az árucikk árnak visszautalásához kapcsolódó várakozási idő akár 24 órán belülre is lecsökkenthető, amelyet minden bizonnyal szívesen fogadnak az új fogyasztói típus képviselői is.

Ebben a cikkünkben arra hívtuk fel a figyelmet, hogy az e-biciklis támogatások kifizetése nehézkesen megy, de ezen egyszerűsített a minisztérium, remélhetőleg a fenti vásárlói elvárások figyelembevételével.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo