fbpx

36 db komplett kerékszett körképe – előzetes

Régebben aki egy extra jó kerékre vágyott, az belekezdett egy viszonylag hosszadalmas, néha bonyolultnak tűnő kiválasztási folyamatba, amiben először utána járt annak, hogy milyen agyak érhetők el a piacon, majd a kiválasztott megvásárlása után a furatszámok ismeretében nekivágott felnit keresni hozzá…

kerek_1

Ha ezen is túl volt, akkor a megfelelő méretű, vastagságú küllők felkutatása következett, na és persze az, hogy hol tudják az ő igényei szerint, minél olcsóbban, és minél gyorsabban befűzni, hogy egyben legyen már végre a kerék. Manapság egyre kevesebbeknek van meg a kedve, tudása, igénye, ideje, arra, hogy egy hasonló folyamatba belekezdjen, ezért egyre inkább terjed a gyárilag fűzött komplett kerekek iránti kereslet.

Ennek apropóján mi is belecsaptunk a levesbe, és 11 országúti, és 25 pár MTB kereket gyűjtöttünk össze nektek ebben a körképben. Minden kereket szétszedtünk, hogy pontosabb képet kapjunk azok működéséről, minőségéről, technikai megoldásairól és nektek se csak az olykor pontatlan, vagy hiányos gyári adatokra kelljen támaszkodnotok a vásárlás során. A számszerűsíthető adatok saját méréseink eredményei, ahol véletlenül mégsem, ott ezt külön jelöltük.

kerek_2

Felmerülhet a vásárlóban a kérdés, hogy a bevezetőben említett egyszerűbb, gyorsabb kiválasztási folyamaton felül érdemes lenne-e neki komplett kerékben gondolkodnia, jár-e ez számára valós műszaki előnyökkel? Nos, 35 pár kerék agyainak szétszerelése, és a táblázatban összegyűjtött tömeg- és áradatok tanulmányozása után elmondhatjuk, hogy van értelme a gyárilag fűzött kerekeknek, és nem csak a felső kategóriában.

Ennek megértéséhez bontsuk fel a kínálatot két részre!

kerek_3

A felsőbb árszegmensben az alkalmazott technológia miatt éri meg gyári kerékben gondolkodni. Ha végignézed a felső kategóriás kerekek agy/fűzés, és küllő technológiai változatosságát, akkor belátható, hogy esély nincs arra, hogy a gyártók különböző megoldásai, technológiái, koncepciói valamilyen mértékben igazodjanak egymáshoz, így ezek kombinálása lehetetlen. Ezért is nem árulják a gyári kerekek részegységeit külön a kereskedésekben. Másrészt a gyártóknak azáltal, hogy nem kell alkalmazkodniuk más gyártók termékeihez, lehetőségük nyílik arra, hogy egyedi, fejlettebb technológiákat és műszaki megoldásokat alkalmazzanak, mintha mindenkivel kompatibilisnek kellene lenniük. Így a gyári kerekekben olyan megoldások láthatnak napvilágot, melyek egy része soha, vagy csak nagyon sokára fog „levándorolni” a kommerszebb kategóriákba a kompatibilitási gondok miatt.

kerek_4

Az olcsóbb árszegmensben is lehet találni olyan „BestBuy” szetteket, amelyek igencsak megkérdőjelezik, hogy érdemes-e nekiállni agyat, felnit, küllőt vadászni, fűzetni, várni amíg elkészül. Itt nem a technológiai, hanem mennyiségi gyártásból származó árelőny, valamint szerencsés vagy ügyes alkatrész kombinációk összeválogatása miatt lehet nagyon jó áron jó teljesítményt nyújtó szettekbe belefutni.

kerek_5

A gyári fűzésű kerékszettek részletes bemutatása és egy gazdag (36 darabos) merítés a hazai kínálatból magazinunk nemsokára megjelenő 2009. május-júniusi számában olvasható majd Atom és Lcs jóvoltából, mintegy 17 oldalon keresztül. Az általános ismertetőben kiderül minden a gyári kerekek technológiai előnyeiről, szólunk a küllő-, felni-, agy- és gyorszár technológiákról, kielemezzük a fűzési módozatok és a küllőszám összefüggéseit. A konkrétan bemutatott típusok felsorolása az alábbiakban olvasható.

kerek_6

Bemutatásra kerülő országúti kerekek:

– Mavic Ksyrium SL
– Mavic Aksium black

– Miche Race M707
– Miche SWR Full Carbon

– Rodi Airline Evo

– Ryde Carat RC1

– Shimano WH-R500
– Shimano WH-RS20
– Shimano WH-RS30
– Shimano WH-RS80
– Shimano R601

kerek_7

Bemutatásra kerülő MTB kerekek:

– Atomlab Pimp első DH kerék

– Crank Brothers Cobalt
– Crank Brothers Iodine

– DT Swiss X1800
– DT Swiss E2200
– DT Swiss XR 1450 Disc

– Mavic Crossmax SLR Disc ’09
– Mavic Crossmax ST Disc
– Mavic Crossline
– Mavic Crossride UB
– Mavic Crossride UB Disc
– Mavic Deemax ’09
– Mavic Deetraks ’09

– Sun Equalizer 21 / Novatec Light
– Sun S-Type / Novatec DH

– Ryde Beasty HR2

– Rodi Mudrock
– Rodi Excalibur DH
– Rodi M380

– Syncros FL

– Shimano M505
– Shimano XT (M775)
– Shimano XTR (M975)

– Vuelta Crosser

– Funn Descender

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.