fbpx

Rock Machine GO BIG! Pro 2007

Rock Machine nem éppen a BMX-ei miatt lett nagy név, de úgy veszem észre, mindent megtesznek, hogy a piac ezen szegmensét is lefedjék. A Go Big széria 4 géppel van jelen Magyarországon, nekem ezúttal a legjobbhoz volt szerencsém. Eleinte ugyan eléggé szokatlan volt a gép, de később nagyon jól összejöttünk.

A váz masszív T/T 2025-ös fantázianévvel ellátott csövekből készült. Fejcsöve alul-felül hátrafelé nyitott erősítést kapott. A középcsapágy hagyományokhoz hűen nagyméretű USA Standard csészéket és golyóscsapágyakat fogad. A hátsófék bowden a rotor után újból egyesül, majd a nyeregvázcsövön átbújva jut el a fékhez.

fotók: LCS

A villa 6 milliméteres papucsaival nagyon stabilan tartja a kereket, a villát magát pedig biztosan fogja az FSA Pig gigászi golyókat magába foglaló csapágyszerkezete. Ez remek választás egy ilyen zúzós gépbe. Csapágyak terén a hajtómű is jól el lett eresztve, bár itt nem a márka, hanem a méret az, ami önmagáért beszél. Ezek a hatalmas golyók nagyon bírják a strapát. A csészék olyan stabilan ülnek a vázban, mint egy kormánycsapágy.

A kerekek nagyon finom felületű gumikat kaptak, ezek a skateparkban és az utcán egyaránt jól tapadnak. Emellett sikerült még dörtön is megnyikkannia, ami igazán figyelemreméltó dolog. A Sun márkanéven futó DitchWitch felnik kiválóan bírták a strapát, így mindkét kerék nagyon egyben volt, csak a préselt acél agyak adtak némi aggályra okot. A 14 mm-es tengelyek miatt ellenben nagyobb a csapágy felfekvési felülete, így kisebb az esély a perselyek átszakadására, ami az ilyen jellegű agyak típushibája. Hajtás terén említettem már a csapágyakat, de még nem esett szó a karról. Ezek kovácsolt darabok, így jóval nehezebbek a csöves kialakítású rendszereknél, és merevségben is alulmaradnak. Ezzel szemben azonban jótékonyan hatnak a komplett bringa árára.

A pilótafülke meglehetősen puritán. A zsanéros fékkarokat igencsak nagy erővel kell húzni ahhoz, hogy némi fékhatást előidézzünk. A markolat nagyon kényelmes, mivel a vastag gumiréteg rengeteg rezgést elnyel. A nyereg sem kényelmetlen, ennek ellenére még rövidebb túrára sem vállalkoznék vele. A kormány Leadtec márkanéven fut, de mind kivitelezésben, mind tartósságban várakozáson alul teljesített. Egy kisebb esés után cseppet egyengetni kellett, de a hegesztési varratok is inkább egy ipari tanuló első próbálkozásaira emlékeztetnek, mint profi munkára.

A vártnál hosszabb ideig tartott az összeszokás. Eleinte nagyon idegenkedtem a géptől. Főleg a hatalmas pegek zavartak, folyamatosan attól rettegtem, hogy egy rossz mozdulattal másvilágra küldök valakit. Rettegtem a kocsisorok közt, egyfolytában 7-es bömbiből kiugró kopasz susogónadrágos gengsztereket vizionáltam, amint üvöltve rohan utánam, mert esetleg megkoccintottam a verdáját. Szerencsére ez elmaradt, nem úgy, mint a kezdeti bizonytalanságok.

Estem-keltem vele rendesen, de végül csak összeszoktunk, és később a házi P.I.G bajnokságuk második helyén végeztem vele, ami ahhoz képest, hogy mennyire jók voltak a többiek, igazán figyelemre méltó. Csakúgy mint a bringa ára. Így akciósan kevesebb mint hatvanezer forintért szerintem nagyon jó vétel, utólagos tuninngal, igazi romboló formálható belőle. Néhány tipp búcsúzóul: erősebb felépítésű kormány, könnyebb vagy kevesebb peg, erősebb hajtómű…
[poll id=”34″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. augusztusi számában.

InfoBox:

Forgalmazó: Bringapont Kft.
Származási hely: Csehország
Vázgarancia: 2 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Ajánlott fogyasztói ár: 74.900 Ft (Akciós ár: 59.920 Ft)

Vázanyag: T/T2025
Villa: Cr-Mo BMX type; 6 mm papucs
Hajtómű: 3 részes; 175 mm
Középrész: USA Standard; golyóskosaras
Lánckerék: 16 fogas
Lánc: KMC Z510
Fék: Tektro FX/RX 11 U-fék
Első agy: golyós; 14 mm tengely
Hátsó agy: golyós; 14 mm tengely
Felnik: SunRims DitchWitch
Küllők: 2 mm; acél
Külsők: Kenda Kiniption; 20×1,95
Kormány: Leadtec; kétrészes acél
Kormányszár: Leadtec; 6 csavaros; 50 mm / 0 fok
Markolat: Lock-on; 1 csavaros
Kormánycsapágy: FSA Pig
Nyeregcső: Cionlli
Nyereg: Kalloy
Pedál: VP; cserélhető tüskés

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 73 fok
Nyeregvázcső-szög: 72 fok
Tengelytáv: 925-975 mm
Láncvillahossz: 350-400 mm
Felsőcsőhossz: 517 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 535 mm
Fejcsőhossz: 105 mm
Tömeg: 15,62 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.