fbpx

NS Capital

A koncepció: Szerettünk volna összerakni egy olyan ugró gépet, ami stílusában, és felépítésénél fogva minél jobban a BMX-ek felé közelít. Mert az jó. Kicsi, könnyű, fürge, és közvetlen. Innentől kezdve egyértelmű, hogy merev gépben, merev villában, acél vázban, és acél kormányban kell gondolkodni. Fontos volt, hogy rövid legyen, alacsony, és könnyű legyen vele forogni. Lássuk hogyan sikerült:

A srácok véleménye a „veretés” után:
Teló után szokatlan, hogy nem mozog az eleje, főleg hogy nem ül be, és így kicsivel magasabb elöl, mint amit megszoktunk. Aki merev villához szokott, annak persze nem lesz furcsa, sőt ez a természetes érzés. Némelyik trükknél jól jön a magasság.
A geometriája tökéletes a váznak. Nagyon jó rövid a gép, nem csak a láncvilla hossza miatt, ami 385 mm, hanem úgy kompletten az egész nagyon rövid. Utcázni nagyon jó lehet vele, ehhez optimális a rövid felépítése. Skate parkba is ideális, mivel merev, és nagyon jól lehet vele forogni.
ns_capital_01.jpg

Ez a gép, jóval közelebb áll egy BMX-hez, mint egy montihoz. Ha telót raknék bele, akkor az egy 6-8 centit mozgó villa lenne, vagy egy még rövidebb merev villa. Bár a fejcsőszöge, a hosszú villa ellenére sem volt rossz, de a rövid villától még inkább fürge lenne a forgásoknál, az elugrásnál pedig stabilabb. Így sem volt alulkormányzott, vagy csopperes érzés vele menni, tehát 500 mm-es telóig simán jó a geometria. Az sem mellékes, hogy a NS, nagy villa használata mellett is vállalja a garanciát a vázra, ami bíztató előjel. Egy 4-5 centivel rövidebb merev villa a fejcsőszöget is meredekebbé tenné, ami már majdnem olyan meredek lenne, mint a BMX-eken, és nagyon sokan szeretik azt az érzést, mert sok trükk kivitelezését elősegíti.
ns_capital_02.jpg

ns_capital_03.jpg

ns_capital_04.jpg

Az hogy 110 mm széles a hátsó papucs, és BMX agy kell bele, az egyáltalán nem zavaró, sőt a 14-es acél tengely, és a kis papucstávolság miatt nagyon stabil a hátulja. Nagy elrugaszkodásnál, vagy necces leérkezéseknél sem kell attól tartani, hogy beremegne, bemozdulna kerék. A 14-es acél tengelynél nem kell félni, hogy az majd meghajlik, mint ahogy az a 10-es tengelyekkel gyakran előfordul. Nem mellékes az sem, hogy lehet rá peget szerelni, ha valaki csúszni szeretne vele valamelyik parkban, vagy korláton.
A duci gumi mindenképpen hasznos egy ilyen full merev gépnél, mert jól tompít, és könnyen gördül.

A hajtókar és a pedálok kiváló egységet képeznek, mert könnyűek, és kellően stabilak. Egy acél hajtóművel még inkább lehetne fokozni a merevség érzését, de így sem volt rossz. Ha a súlyod 70 kiló alatt van, garantáltan nem lesz gondod vele. A lapos pedál ezen a gépen is etalon. Jó vele ugrani, könnyű rá visszatalálni, és megfelelően tart.
ns_capital_06.jpg
A merev támvillák miatt a V-fékkel sem volt gond, dirt-re, street-re teljesen jó, bőven elég amennyit fogtak. Főleg így, hegesztett, köszörült felnikkel, jó fékpofaválasztással, hibátlan a fékhatás, és nem kell tartani a fékcső szakadástól sem. Ha kevés pénzből kell gazdálkodni, a V-fék sokkal jobb választás.
Aki tovább szeretné erősíteni a BMX-es jelleget, annak megfontolandó alternatíva egy Driver-es BMX hátsó agy berakása, 9-es 10-es fogszámmal, elöl pedig 20-21-es kistányérral. Ezzel további súlyt lehetne megtakarítani.

A magas „bajuszkormány” miatt lehet vele TD-zni, (Turn Down) valamint nyomatni egyéb BMX-es trükköket, amit a legtöbb montival lehetetlenség kivitelezni. A kormány a közel 3 colos emelés, a nagy hajlítgatás miatt kicsit rugalmas, ami nem rossz, főleg ha merev villával párosítod. Mivel acél, azért jól elnyeli a rezgéseket, és nem kell félni a lehajlástól sem, sokaknál már bizonyított e kormány.
ns_capital_05.jpg

Nagyon jó, hogy ennél a gépnél nem kell figyelni arra, hogy mi fog vajon lecsoffadni, mert helyből nincs rajta rossz cucc. Sokat, és keményen lehet vele veretni, ez garantált. Ha BMX stílusra vágysz ez való neked.

Köszönet a cikk tesztelőknek, szerzőknek:
Balogh Attila, Kotócz Dániel, Magyar Csongor
[poll id=”15″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. november-decemberi lapszámában.

Duplán húzott, Sanko 4130 crmo japán acél csövek, 2725 g, 79.000 Ft

Belülről könnyített papucsok, 14-es tengelyhez. Hibátlan megoldás.

Az egyenes támvillák miatt jó merev fékérzés a V-fék ellenére is. Szép hosszú a támvillák felsőcsőbe kapcsolódása.

Etalon hegesztések, festés, és készre-munkálás. Még javítófesték is jár hozzá. Szerencsére a láncvillák kívülről nincsenek horpasztva, ami jót tesz a középrész merevségének.

A legjobb alsócső fejcső felülhegesztés. Acél vázon sem ártalmas az ilyen. Kívülről ez sem látszik, de a fejcső belülről könnyített, és csapágycsészék alatt növelt falvastagságú. Garantáltan nem fog kinyúlni.

254 g, erős 6-os csavarok, és végre LEKEREKÍTETT élek! Nem vág szét ha belerúgsz vagy megfejeled…

Snapper pedál: Kellemesen lapos profil, cserélhető tüskék (van pót-tüske a dobozban!) 500 g-os tömeg, 22,900 Ft-os ár. Nem olcsó, de jó. Nincs benne golyó, így az tutira nem törik szét benne. Csak csúszócsapágyakon forog. A tengelyvégben az összetartó csavart érdemes bekenni menetrögzítővel, majd alaposan meghúzni.

Kovácsolt alu karok, 7075-ös lánctányér, leszerelhető Bash-Guard, önlehúzó csavar ISIS-es tengelyekhez. 936 g, 34.900 Ft

húzott és hőkezelt 4130-as Sanko japán acél kormány, 660mm-es szélességgel, 517 g-os tömeggel. Emelés: 60 vagy 85mm, Hajlás: hátra - 7 fok, felfelé - 4 fok. Befogó: 22,2mm (25.4-es adapter jár hozzá), ára: 11.500 Ft.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.