fbpx

Nox Flipper Dirt 2007

A 2007-es Sport Kiállításon két lapátolás között kaptam meg a bringát. Akkor még nem is sejtettem, hogy ez lesz a vége. Amikor ezeket a sorokat írom már jócskán túl vagyok minden határidőn, a bringa pedig hamarosan visszakerül a kereskedőhöz. Maradandó élmény volt. Az is marad talán örökre. Nem sok ilyesmi történt velem az elmúlt három év alatt, pedig nem ez a legdrágább bringa, amit közben meglovagoltam. Komolyan mondom, hogy én bringával ennyit még nem…

…ennyit még nem vállaltam saját magamhoz képest. Olyan, mint egy hatalmas „telekjáróval” a pesti dugóban letolni a többieket az útról. Mint a reklámban: „önbizalmat ad”. Pedig semmi oka sincsen rá. A váz sima fekete, némi naranccsal megbolondítva, ráadásul sima acél. Még arra sem méltatták, hogy menetet vágjanak a középrészbe. Proli cucc az egész… Csak annyira mint a német dolgok általában. Merthogy ez ám német. Ott gyártják, és ott is fejlesztik.

fotók: LCS

Mit fejlesztenek? Országúti váztól kezdve a DH vázig gyakorlatilag mindent. Ebbe belefér ez is. Mármint a flipper dirt. Ami nem azért nagy szám, mert acél, hanem mert kevés hasonló váz van jelenleg a piacon. A vízszintes papucs 14 mm-es tengelyt fogad, de adapterrel a 10-est is bele lehet rakni. További adaptert alkalmazva váltó is applikálható rá. A láncvillán és a támvillán extra kopófelületet találnak azok, akik képtelenek megállni, hogy egy ilyen csinos kis vázat hozzá ne vágjanak valami acélszerkezethez „grájndolás” címszó alatt.

A támvillán a kopófelületen kívül helyet kapott még egy számomra újdonságot jelentő féktuskó-rögzítési rendszer. Ez variálható 24-es és 26-os kerékmérethez is, gumiférőhely pedig bőven akad a tágas kialakításnak köszönhetően. Mint már említettem a középcsapágy USA BB standard, ami lehetővé teszi az örökéletű BMX hajtóműrendszerek beszerelését. A nyeregvázcső mindössze 12,5” méretű, ami tökéletes magasság az átlépős trükkökhöz. A felsőcső alján lévő bowdenrögzítő szemek sajnos nem akasztják meg a bowdenházat, ami miatt csak drágább bowdenházzal érdemes használni „madzagos” féket, vagy egyszerűen hidraulikusat kell felrakni. Kormánycsapágyból egészen hosszú felfekvő felületűt fogad a fejcső, ami a kritikus helyen alumíniumvázakat megszégyenítő vastagsággal bír.

A fent leírt dolgok azok, amelyeket szinte bárki megállapíthat. A lényeget ellenben csak akkor lehet átérezni, ha nyeregbe pattanva veretni kezdünk a géppel. Bevallom a kormány nem tartozik a kedvenceim közé. Kapanyelet alázó hosszával és hátrahajlást nélkülöző geometriájával igazán szokatlan módon adja az ember kezébe az irányítást. A villa és a kerekek nem voltak mindig a helyzet magaslatán, de rendesen helyt álltak. A fékre nem volt panaszom, csak a gyenge bowdenezés zavart. Persze rögtön hozzáteszem, hogy ez egy előszériás bringa, ami annyit takar, hogy pontosan ilyet egészen biztosan nem kapsz majd a boltban (ezért szándékosan nem térek ki az alkatrészek többségére). A váz 55 ezer forintos áron kapható, ami ár/érték arányban nagyon piacképesnek tűnik. Komplett bringák 160 ezer forintos ártól lesznek elérhetőek. Erről többet egyenlőre nem tudok nyilatkozni, talán majd a shopping guide-ban lesz bővebb infó.

Visszatérve a veretésre. A kiállításon bejártam vele a pályát vagy harmincszor, és végig nagyon stabilan irányíthatónak találtam a gépet. Az egyenes támvilla könyörtelenül leköveti az íveket. Ha kicsit is lazítottam, rongybabaként omlott össze a lábam. Később a „Szilas-trails” néven elhíresült pályán, túlzott önbizalommal küldtem meg a „nagysort”, és rögtön az elején túlszálltam. A srácok már meg sem lepődtek, hogy ismét a földön látnak. Felkeltem, leporoltam magam és nekiláttam újra. Ez a kör már lényegesen jobban sikerült, sokadikra pedig már kifejezetten élveztem minden egyes ugratót. Csavartam, lógattam, majd sikerült irreálisan meredek szögben beleérkeznem a lejtőbe, két ugrató közt pedig akkorát pumpáltam, hogy kirepüléskor erősen veszélyeztetve éreztem az alacsonyabb légtérben repülő járműveket. Valószínűleg egy pillanatra Ferihegyen is bevillantam a radarernyő képén.

Aztán a nagy „vulkán” néven ismerté vált képződményt vettem célba. A hip érkezőjére próbáltam minél nagyobb erőhatást kifejteni, azáltal, hogy a lehető legmagasabbról érkezek bele. Ez spontán versengést váltott ki a jelenlévők között, amit végül „Brüsszel” egy huszárvágással eldöntött. Ő ugyanis laza tabletopban keresztbe átszállta a komplett képződményt. A közel hatméteres ugrástól vérszemet kaptam. Tudtam, hogy ha valamivel, akkor a NOX-szal én is be tudom adni. Nagy levegő, sprint, az asztalost átpumpáltam, majd még két erőtlent tekertem, és hagytam hogy kidobjon az ív… Nehezen tudtam felfogni mi is történik valójában, de egyszer csak azon kaptam magam, hogy csont nélkül leérkezek. {sidebar id=22}Nincs jobb érzés, mint elismerő pillantásokat begyűjteni egy-egy hasonló ugrás után. Talán most már számotokra is érthető, miért marad meg kedves emlékeim közt ez a pár hét, amit együtt eltöltöttünk. A NOX és én. Talán még Péter Szabó Szilvire sem cseréltem volna el. Talán… 😉
[poll id=”51″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2007. áprilisi számában.

InfoBox:
Forgalmazó: Bikediszkont.hu
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 2 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméret: 12,5”
Ajánlott fogyasztói ár: 160.000 Ft-tól!

Vázanyag: 4130 Cr-Mo
Villa: Marzocchi Dirt Jam pro Bolt-on; 100 mm
Hajtómű: TruVativ Holzfeller
Középrész: TruVativ Hussefelt
Lánckerék: 14 fog
Lánc: KMC – K5I Grind
Fék: Avid BB5; 185/160 mm
Fékkarok: Noname fekete
Első agy: NS Bolt-on (külön is megvásárolható)
Hátsó agy: NS Bikes coaster; 10 mm (külön is megvásárolható)
Felnik: SunRims Single Track 24”; 36 furat
Küllők: 2 mm fekete
Külsők: Kenda K-RAD; 24×2,3
Kormány: NS Pure 4130 (Cr-Mo); 660 mm széles (külön is megvásárolható)
Kormányszár: NS; 55 mm /0 fok
Markolat: noname
Kormánycsapágy: FSA Mallet (külön is megvásárolható)
Nyeregcső: 2 csavaros; 25,4 mm
Nyereg: NOX; 8 mm-es pálca (külön is megvásárolható)

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71 fok
Nyeregvázcsőszög: 71 fok
Tengelytáv: 958 mm – 993 mm
Láncvillahossz (középcsapágy középtől tengelyközépig): 405 mm – 435 mm
Felsőcsőhossz: 535 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 561 mm
Fejcsőhossz: 110 mm

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.