fbpx

Neuzer X-Street – nagyvárosi vagány

A magyar gyártó széles palettát kínál cross gépekből. A „legutcaibb” modelljük az X-Street, amit szinte kizárólag aszfaltra, igazi városszaggatónak szántak. Eléggé jól is sikerült összerakni, tartalmaz ügyes megoldásokat, ára mégis a legtöbb ember számára az emészthető sávban maradt.

A váz egy egyszerű aluváz mutatós fényezéssel, amitől egy kicsit különlegesebb lesz az a vízszintes hátsó papucsok, lehetővé téve az egysebességes vagy akár az agyváltós használatot. Mint a képekből is látszik, itt ez utóbbi alkatrész segítségével építettek egy kellemes városi cirkálót.

fotók: Beg, Márti

fotók: Beg, Márti

Tárcsafékszem nincsen, felesleges mondanom, hogy nem is hiányzik. Esetleg a varratok minősége lehetne egy kicsit egyenletesebb, láttunk már sokkal szebbet is, de valószínűleg az esztétikán kívül, nem fog gondot okozni. A fejcsőnél található erősítések biztosítják, hogy hosszú évekig bírja a merevvilla által átadott igénybevételeket, padkázásokat. A geometria átlagosnak tekinthető, kényelmes, minden megfelelő méretű, egyedül a láncvilla az átlagosnál hosszabb, ez jól jöhet, ha csomagtartót szerelnénk fel és netán azon még táskát is használnánk, így kisebb az esélye, hogy sarkunkkal rugdalni fogjuk a pakkot. A kábelvezető szemek ügyes megoldásúak, elhelyezésük is ideális, összességében a váz megfelel a városi körülmények által támasztott követelményeknek. Nagyon nem is feltűnő, bár a másik szürke színben még kevésbé kelti fel a figyelmet.

A villa dizájnban jól illik a vázhoz, szimpla, egyszerű darab, de legalább nem csaptak bele egy olcsó telónak nevezhető tárgyat, ami karbantartásával, béna működésével, felesleges súlyával csak bosszúságot okozna, örömöt, komfortot aligha nyújtana. Ezt általános tanácsként is érdemes megfogadni, egy masszív merevvilla sokszor többet ér, mint egy drágább, de sokszor silányabb teleszkóp. Pláne egy ilyen felhasználási területre szánt bringánál.

Az alkatrészek tisztes iparos munkák, amiket már a legtöbb hasonló gépen megszokhattunk. Az agyváltó alkalmazása jelent egyedül egy kis különlegességet. A 8 sebességes Nexust kivételesen nem markolatváltóval, hanem a klasszikus kétkaros rapidfire-rel párosították. Számomra ez kényelmesebb is volt, akik szintén idegenkedtek eddig kicsit az agyváltóktól a markolatváltó miatt, azok most örülni fognak. Szép méretes szerkezet, működése egészen sima volt a tesztidőszak alatt is, és huzamosabb használat után minden bizonnyal tovább finomodik. Az átlagos agyakhoz képest óriási küllőperem miatt a hátsó kerékhez rövidebb küllők is elegendők, erősebb szerkezetet eredményezve, ami a kátyús magyar valóságban jól jön, bár valószínűleg a felnik már önmagukban megállnák a helyüket, de így együtt garantálják, hogy nem kell hetente látogatni a szervizt egy centrírozás erejéig. A Truvativ hajtómű a maga kis 38-as tányérával egész jó minőségűnek számít ezen a szinten, meg nem mellékesen jól is mutat és működik. Az erős, jó kerekek pedig kiváló alapot nyújtanak a nagyvárosi nyúzáshoz. A többi cucc közül esetleg még a féket lehet kiemelni, amit jól sikerült összelőni a felnivel, kellemesen adagolható és a fékerő is kielégítő.

Menet közben fürge, könnyen kezelhető gépet ismertem meg az X-Streetben. A geometria, mint már említettem teljesen természetes testtartás eredményez, az állítható stucnival belőhetünk egy kényelmes, nem túl hasalós, de nem is túl nagymamásan egyenes üléspozíciót, a merevvilla nem emeli túl magasra a gép orrát, látszik, hogy a vázat ehhez tervezték. Méretileg tehát kiegyensúlyozott a paripa, a súlyelosztás kicsit megborul a túlsúlyos hátsó agy miatt. Nem is fogunk trükközni a géppel, de az néhol égig érő járdaszigetek leküzdése közben bizony érezzük, hogy nem tudjuk olyan könnyen pakolgatni a hátulját, főleg az elejéhez képest ütközik ez ki, egy nehezebb teló mellett nem tűnne fel. Maga gép összsúlya egészen meglepőnek mondható ebben az árfekvésben, nincs 12,5 kg pedálostul.

Érdemes pár szót ejteni még a váltó tényleges működéséről, gyorsan vált, akár egyszerre több fokozatot is, csak át kell kicsit állítani az agyunkat, ami a normál váltórendszerekhez szokott. Azaz kicsit sarkítva pont ellentétesen működik, egy pillanatra el kell vennünk a lábunkat a gázról, lassítani illetve abbahagyni a tekerést a másodperc törtrészéig és azonnal megtörténik a fokozatváltás. Álló helyzetben meg persze gondolkodni se kell, csak nyomni a kart és kész. Terhelés alatt se következik be semmiféle katasztrófa, nem hullik szét a szerkezet, egyszerűen csak semmi nem történik, hanem csak akkor történik meg a váltás, mikor kicsit enyhül a tekerés irama. Ez fog idővel finomodni még egy kicsit, és nem lesz érzékeny ennyire, enyhe hajtás közben is be fog következni, aminek be kell. A láncfeszesség tökéletes, nem csattog, nulla hangja van egy láncváltós bringához képest. Az áttételtartomány lefedi egy normál váltós bringa 3×8-as áttételeit nagyjából, persze sokkal nagyobb ugrásokban és talán a két vége sem annyira durva, nem annyira pörgős a hegymeneti fokozat sem.

Kiemelendő a világjáró Michelin külsők minősége, nem spóroltak itt sem, ahogy elmondható ez a bringa egészéről.

Mindenkinek ajánlható, aki javarészt aszfalton képzeli el a kétkerekű életet, persze a földutak még simán beleférnek, a gép minden része bírni fogja. Szóval összefoglalva: Tisztességes áron kapunk egy nem szokványos bringát, és itt a nem szokványosságot inkább határozott előnynek kell tekinteni.

[poll id=”95″]

Forgalmazó: Neuzer Kerékpár Kft.
Származási hely: EU
Vázgarancia: 1 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: S, M, L
Ajánlott fogyasztói ár: 117.900 Ft

Vázanyag: 6061 alumínium
Kormány: Zoom; 630 mm széles
Kormányszár: Altrix 2×2 csavaros; 100 mm; állítható
Kormánycsapágy: A-head set; 1 1/8”
Nyeregcső: Zoom; 350 mm hossz; 27,2 mm átmérő
Nyereg: Selle Royal Freccia Gel
Hajtómű: Truvativ Five D; 38 fog
Középrész: Truvativ Square
Váltókarok: Shimano Alfine
Agyak: Quando / Shimano Nexus Inter 8
Lánc: KMC
Fék: Tektro V
Fékkar: Tektro V
Első váltó: –
Hátsó váltó: Shimano Nexus Inter 8
Felni: Mach1 CFX700; 36 furat
Küllők: rozsdamentes; 2 mm átmérő
Külsők: Michelin TransWorld; 700×35C
Pedál: acélkeretes műanyag

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 72 fok
Nyeregvázcső-szög: 73 fok
Tengelytáv: 1110 mm
Láncvillahossz: 450 mm
Nyeregvázcső-hossz: 435 mm
Felsőcsőhossz: 580 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 600 mm
Kormányszárhossz: 100 mm
Középcsapágy-magasság: 315 mm
Súly: 12,48 kg (pedállal)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.